REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Edge - cennik 2016

Tomasz Korniejew
Nowy Ford Edge 2016
Nowy Ford Edge 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Znamy cennik nowego Forda Edge. Jak kształtują się ceny nowego SUV-a na polskim rynku i Kto jest jego konkurentem?

Ford Edge - silniki i osiągi

Ford wprowadził do oferty po raz pierwszy na polskim rynku model Edge. Przedstawiciel klasy SUV jest dobrze znany amerykańskim kierowcom ale nie był do tej pory oferowany w Europie.

REKLAMA

Według informacji producenta model Edge pełni rolę flagowego okrętu w gamie Forda, a o jego wyjątkowości oprócz nowoczesnej konstrukcji ma świadczyć m.in. staranne wykończenie i rozbudowana lista wyposażenia (również opcjonalnego).

Więcej informacji na temat Forda znajdziesz tutaj

W gamie silnikowej Forda Edge znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 2.0 TDCI rozwijający moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min.

Drugim oferowanym silnikiem jest jednostka 2.0 TDCi Twin-Turbo, rozwijająca moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obie wersje standardowo występują z napędem na obie osie, przy czym słabsza w konfiguracji z sześciobiegową manualną, a mocniejsza z sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią.

Osiągi? Według danych producenta 180-konny Edge rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h, a 210 konna wersja "setkę" osiąga po 9,4 s i może się rozpędzić do 211 km/h.

Nowy Ford Edge 2016

Nowy Ford Edge 2016

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD

Ford Edge - cennik 2016

Cennik nowego Forda Edge otwiera kwota 166 600 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję 180 konną w podstawowej specyfikacji Trend, zawierającej w wyposażeniu m.in.:

  • 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5-ramienny (D2VLJ)
  • Klimatyzację automatyczną, dwustrefową (DEATC)
  • Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 i 8” wyświetlaczem (ICFBM)
  • System Lane Keeping Alert
  • Kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem
  • Tempomat z Intelligent Sped Limiter
  • Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia
  • Przycisk rozrusznika Ford Power
  • 2 końcówki układu wydechowego

Obejrzyj galerię zdjęć nowego Forda Edge

Oczko wyżej plasuje się wersja wyposażenia Titanium, która dodatkowo 9w porównaniu z wersją Trend) zawiera m.in.:

  • 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2VBE)
  • Nawigację satelitarną CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFBQ)
  • System Ford KeyFree
  • Drzwi bagażnika otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Przednią szybę podgrzewaną i z filtrem IR
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę
  • Relingi bagażnika dachowego (niedostępne z dachem panoramicznym)

Cena wersji Titanium dla silnika 2.0 TDCi/180 KM wynosi 182 900 zł, a dla silnika 2.0 TDCi Twin-Turbo/210 KM - 197 900 zł

Zobacz też: Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Najdroższą odmianą jest wersja Sport, która w porównaniu do Titanium zawiera dodatkowo m.in.:

  • 20” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2FAK)
  • Nawigację satelitarną Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFAZ)
  • Sportowe elementy stylizacji nadwozia
  • Układ kierowniczy adaptacyjny
  • Zawieszenie sportowe
  • Sportowe nakładki na pedały
  • Nie ma relingów bagażnika dachowego

Cena wersji Sport dla silnika 2.0 TDCi/180 KM wynosi 188 500 zł, a dla silnika 2.0 TDCi Twin-Turbo/210 KM - 203 500 zł

Biorąc pod uwagę rozmiary zewnętrzne Forda Edge (dł.: 480,8 cm, szer.: 192,8 cm, wys.: 170, 7 cm) i ceny jego naturalnymi konkurentami są: Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, czy Mazda CX-9. Przy czym należy pamiętać, że najbliższy względem rozmiaru jest Fordowi Edge Touareg. Kia Sorento jest od niego mniejsza, a Mazda CX-9 większa.

Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Źródło: Ford

Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA