| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Rusza sprzedaż Hondy Clarity Fuel Cell zasilanej wodorem

Rusza sprzedaż Hondy Clarity Fuel Cell zasilanej wodorem

Po europejskiej premierze modelu Clarity Fuel Cell podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show, Honda rozpoczęła sprzedaż modelu zasilanego ogniwami paliwowymi w Japonii.

Honda Clarity Fuel Cell

W pierwszym roku sprzedaży, w Japonii, model Clarity Fuel Cell będzie sprzedawany na zasadach leasingu instytucjom rządowym i przedsiębiorstwom, z którymi Honda podjęła już współpracę w zakresie popularyzacji samochodów typu ECV. W tym okresie firma będzie gromadziła informacje na temat eksploatacji modelu Clarity Fuell Cell, a także opinie użytkowników oraz zainteresowanych organizacji. Sprzedaż tego auta klientom indywidualnym rozpocznie się w późniejszym terminie.

Produkcja niewielkiej serii modelu Clarity Fuell Cell będzie realizowana w zakładach Production Supervisory Unit oraz Powertrain Production Supervisory Unit (zlokalizowanych w Takanezawa-machi, Shioya-gun, Tochigi w Japonii), przy czym wielkość produkcji będzie stopniowo zwiększana w zależności od popytu. Od września 2016 roku, Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana także w Europie – w ograniczonej liczbie egzemplarzy – w ramach projektu HyFIVE realizowanego w Wielkiej Brytanii i Danii. Działania w kierunku komercjalizacji tego rozwiązania w Europie dostarczą firmie istotnych danych dotyczących oczekiwań klientów oraz eksploatacji auta w rzeczywistych warunkach.

Zobacz też: Citroën E-MEHARI by Courrèges - stylowe auto z elektrycznym napędem

Plan sprzedaży (w Japonii w pierwszym roku): około 200 sztuk

Specyfikacja Hondy Clarity Fuel Cell

Liczba miejsc

5

Układ napędowy

Silnik elektryczny

Moc maksymalna

130 kW przy 4 501 - 9 028 obr./min. [maks. obr.: 13 000]

Maks. moment obrotowy

300 N・m przy 0 - 3 500 obr./min.

Typ

Silnik synchroniczny prądu przemiennego

Stos ogniw paliwowych

Moc maksymalna

103 kW

Typ

Ogniwo napędowe z elektrolitem polimerowym (PEFC)

Akumulator trakcyjny

Typ

Litowo-jonowy

Paliwo/zbiornik

Paliwo

Skompresowany wodór

Pojemność zbiornika

141 l (przód: 24 l / tył: 117 l)

Ciśnienie nominalne

70 MPa

Wymiary nadwozia (długość x szerokość x wysokość)

4 915 mm x 1 875 mm x 1 480 mm

Masa własna

1 890 kg

Cena z podatkiem konsumpcyjnym*6 (w celach poglądowych)

7 660 000 jenów

○Kolory nadwozia (łącznie 3 kolory)

‐Premium Brilliant Garnet Metallic (Kolor dachu: czarny / Kolor wnętrza: Platinum Gray)

‐White Orchid Pearl (Kolor dachu: czarny / Kolor wnętrza: Platinum Gray)

‐Crystal Black Pearl (Kolor wnętrza: Platinum Gray)

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »