REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Caddy na gaz CNG!

Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Na rynek wkracza Volkswagen Caddy z ekonomicznym silnikiem zasilany sprężonym gazem ziemnym. Co więcej, auto to będzie można zamówić z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.

VW Caddy z DSG zasilane gazem CNG

Jako pierwszy samochód w swoim segmencie Caddy TGI BlueMotion marki Volkswagen Samochody Użytkowe może być wyposażony w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów. Podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie producent z Hanoweru przedstawi, jako światową premierę, model z układem napędowym zasilanym gazem ziemnym połączonym ze skrzynią DSG.

REKLAMA

Mistrz długich dystansów debiutuje nad Jeziorem Genewskim – Caddy TGI BlueMotion, rodzinny van i miejski samochód dostawczy z napędem na gaz ziemny, jest teraz dostępny nie tylko z mechaniczną skrzynią biegów lecz także, po raz pierwszy, z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Takie połączenie jest wyjątkowe w tym segmencie samochodów. W ofercie znajdą się ponadto wersje dostawcza i osobowa, z krótkim rozstawem osi oraz w przedłużonej wersji Maxi.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Poruszając się, w cyklu mieszanym Caddy TGI zużywa 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km, a Caddy Maxi 4,3 kg/100 km. Oznacza to, że jeśli silnik jest zasilany jedynie gazem, Caddy może bez tankowania pokonać dystans 630 km, Caddy Maxi natomiast – 860 km.

W nowym Caddy oraz Caddy Maxi TGI BlueMotion zbiorniki na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas) zamontowano pod podłogą – dzięki temu nie zmniejszają one przedziału bagażowego. Jego pojemność w wypadku Caddy wynosi maksymalnie 3200 litrów, a w przypadku Caddy Maxi 4130 litrów. Samochody wyposażono dodatkowo w 13-litrowy zbiornik na benzynę. Wykonane ze stali zbiorniki gazowe mają kształt butli i są wypełnione gazem ziemnym CNG sprężonym pod ciśnieniem ponad 200 bar. W Caddy z krótkim rozstawem osi cztery zbiorniki mogą pomieścić 26 kg gazu ziemnego, do pięciu zbiorników Caddy Maxi TGI mieści się 37 kg CNG.

Gaz zmagazynowany w zbiornikach służy do zasilania 1,4-litrowego silnika TGI spełniającego nową normę emisji spalin Euro 6. Jednostkę tę opracowano w oparciu o nowy zmodyfikowany benzynowy silnik TSI. Do zasilania gazem przystosowano np. głowicę cylindrów, rozrząd, wał korbowy, tłoki, przewody oraz zawory. Technicy zmodyfikowali również system sterowania silnikiem, katalizator i turbosprężarkę. Zasilanie gazem uwzględniono już na etapie konstruowania benzynowej jednostki TSI.

Silnik TGI w Caddy maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm osiąga w przedziale od 1500 do 3500 obrotów na minutę, a maksymalną moc 81 kW/110 KM - w granicach od 4800 do 6000 obrotów. Maksymalna prędkość Caddy TGI w wersjach dostawczej oraz osobowej wynosi 174 km/h w wypadku aut z mechaniczną skrzynią biegów i 172 km/h w modelach wyposażonych w skrzynię DSG.

Układ napędowy Caddy TGI BlueMotion w zwykłych warunkach potrzebuje benzynę jedynie w fazie rozruchu i rozgrzewania się silnika w temperaturach niższych niż minus 10 stopni Celsjusza. Benzyna może się jednak przydać także, gdy po drodze nie będzie akurat żadnej spośród 4200 stacji tankowania gazu CNG w Europie.

Gazem ziemnym CNG był napędzany już poprzednik aktualnego Caddy, noszący nazwę Ecofuel. Współczesny Caddy czwartej generacji w wersji zasilanej CNG ma oznaczenie TGI i z mechaniczną skrzynią biegów znajduje się w sprzedaży od połowy 2015 roku. Na początku czerwca 2016 roku po raz pierwszy będzie dostępny Caddy TGI ze skrzynią DSG. Ta sześciobiegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami została opracowana w taki sposób, by sprawdziła się również w autach wykorzystywanych jako taksówki. Pośród miejskich samochodów dostawczych z segmentu A napędzanych gazem ziemnym Caddy TGI jest jedynym modelem dostępnym z a automatyczną skrzynią DSG.

Zaprezentowany niedawno Caddy Alltrack również może być zasilany gazem ziemnym. Ta lifestylowa wersja Caddy wyróżniająca się elementami stylistycznymi typowymi dla aut terenowych jest następcą modelu Cross Caddy. Caddy Alltracka można kupić także w wersji TGI z mechaniczną skrzynią biegów oraz – również od połowy roku – z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową.

Caddy TGI jako miejski samochód dostawczy/furgon oraz w wersji Alltrack z krótkim rozstawem osi i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów dostępny jest już w Polsce. Wersja ze skrzynią DSG zadebiutuje w kolejnych miesiącach.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA