| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Wibrujący pedał gazu metodą ograczenia zużycia paliwa w aucie?

Wibrujący pedał gazu metodą ograczenia zużycia paliwa w aucie?

Pedał gazu, który wibruje aby ostrzec kierowcę przed niebezpieczeństwem lub by ograniczyć zużycie paliwa. Naprawdę taka czeka nas przyszłość motoryzacji?

Pedał gazu od Boscha

Noga kierowcy jest odpowiedzialna za jedną czwartą poziomu zużycia paliwa. Do tej pory jedynymi sposobami, które pozwalały wpływać za jej pomocą na zmniejszenie spalania, były delikatna jazda oraz przejście kursów ekonomicznej jazdy. Obecnie Bosch przychodzi kierowcom z pomocą, opracowując aktywny pedał przyspieszenia: jego delikatne drganie informuje o przekroczeniu granicy między lekkim dotknięciem pedału a nadmiernym wciśnięciem. - Aktywny pedał przyspieszenia Bosch pomaga kierowcy oszczędzać paliwo, a także ostrzega go o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach - mówi Stefan Seiberth, dyrektor działu Gasoline Systems w Robert Bosch GmbH. Jeśli pojazd posiada system wspomagania kierowcy, to pedał przyspieszenia staje się wskaźnikiem ostrzegawczym: w połączeniu z systemem nawigacji lub kamerą, która rozpoznaje znaki drogowe, innowacyjny pedał przyspieszenia przekazuje kierowcy w sposób dotykowy ostrzeżenie, jeśli na przykład zbliża się on do niebezpiecznego zakrętu ze zbyt dużą prędkością.

Zobacz też: Intelligent Glass Control - Inteligentne szyby Continental

Dzięki aktywnemu pedałowi przyspieszenia, noga kierowcy staje się szczególnie „lekka”. Informacje zwrotne, które otrzymuje z pedału, pozwalają mu uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie nawet 7 procent. Odpowiednio zostaje zmniejszona też emisja CO2. Jest to możliwe dlatego, że pedał przyspieszenia może być sprzężony z innymi funkcjami samochodowymi, np. z układem przełączania biegów. Do tej pory jedynym sygnałem wskazującym na konieczność zmiany biegu, jaki mieli kierowcy, były małe strzałki znajdujące się w zestawie wskaźników.
Aktywny pedał przyspieszenia posiada opcję wyczuwalnego sygnalizowania najlepszego momentu do zmiany biegów. - Pedał informuje kierowcę w momencie, gdy krzywe przyspieszenia i zużycia paliwa przecinają się - mówi Stefan Seiberth. Jeśli jednak kierowca nadal będzie chciał przyspieszać, to wyczuje niewielki opór na pedale.

Hybrydy: wcześniejsze ostrzeżenie o ponownym uruchomieniu silnika spalinowego
Dodatkowy potencjał dla oszczędzania paliwa daje połączenie z systemami Start-Stop i „żeglowania” - sytuacji w której silnik jest wyłączany w trakcie jazdy w celu zmniejszenia spalania. Bosch szacuje, że dzięki temu rozwiązaniu okres wstrzymywania pracy silnika może obejmować 30 procent całej podróży. Pedał przyspieszenia może być tak ustawiony, aby przekazywać niezwłocznie  informację zwrotną, gdy tylko tryb „żeglowania” będzie możliwy do realizacji. To innowacyjne rozwiązanie techniczne ma dużo do zaoferowania w połączeniu z zaawansowanym napędem elektrycznym. Pedał daje również wiele możliwości do oszczędzania paliwa w hybrydach, ponieważ przekazuje kierowcy informację, kiedy silnik elektryczny może zastąpić w przekazywaniu napędu silnik spalinowy, dzięki czemu kierowca może zmniejszyć nacisk na pedał przyspieszenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »