REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Smart fortwo cabrio - dach otwierany w 12 sekund!

Smart fortwo cabrio
Smart fortwo cabrio
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Za nieco ponad 60 tys. zł będzie można kupić nowego Smarta fortwo cabrio. Jego płócienny dach można otworzyć w 12 sekund i to nawet wtedy, gdy auto porusza się z maksymalną prędkością!

Smart fortwo cabrio

REKLAMA

Nowy smart fortwo cabrio jest gotowy do wiosennej premiery. Kultowy, otwarty wariant dwuosobowego auta miejskiego pojawi się u dealerów w lutym 2016 roku. Ceny modelu startują od 61 200 PLN za odmianę z silnikiem o mocy 52 kW (71 KM) i dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną twinamic. Niebawem do oferty dołączy wersja ze skrzynią manualną. Poza trzema liniami wyposażenia - passion, prime i proxy - nabywcy mają teraz do wyboru szeroką gamę dodatków z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, w tym interfejs do integracji smartona MirrorLink®.

REKLAMA

 Trzy samochody w jednym: za naciśnięciem przycisku nowy smart fortwo cabrio zmienia się z zamkniętego samochodu dwumiejscowego w auto z dużym, odsuwanym płóciennym szyberdachem albo - gdy poszycie zostanie całkowicie opuszczone - w pełnoprawny kabriolet. Dzięki temu przyjemność z jazdy pod gołym niebem można dostosować do warunków pogodowych lub nastroju kierowcy i pasażera. Swoją elastyczność smart zawdzięcza składanemu dachowi „tritop” oraz modułowej konstrukcji słupków dachowych - to rozwiązanie niespotykane, nie tylko wśród najmniejszych aut. Nowy fortwo cabrio jest więc jedynym prawdziwym kabrioletem w swojej klasie.

REKLAMA

 „Nasz nowy smart fortwo cabrio naprawdę emanuje radością życia w mieście - a to istota naszej marki” - mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta. „Funkcjonalny, emocjonujący i innowacyjny - oto trzy główne cechy smarta, znamienne dla każdego z naszych aut. Ich proporcje różnią się jednak w zależności od danego modelu. W przypadku fortwo cabrio najbardziej liczą się emocje - to »najmodniejszy« wariant nowego smarta. Model, który zyskał status lajfstajlowej ikony”. A jego dotychczasowe generacje znalazły około 220 tys. nabywców.

 Nowy fortwo cabrio (długość/szerokość/wysokość: 2,69/1,66/1,55 m) natychmiast daje się poznać jako członek rodziny nowych smartów. Trzeci model w gamie reprezentuje filozofię projektowania „FUN.ctional design”, odwołującą się do dwóch biegunów: umysłu i serca. Jego wyrazista stylizacja łączy charakterystyczną sylwetkę z ultrakrótkimi zwisami i klatką bezpieczeństwa - tridionem - oraz typową dla smarta twarz z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu i romboidalnymi reflektorami. Słupek B jest węższy niż w coupé, a tridion ma jeszcze bardziej dynamiczny kształt.

 Dach otwierany w 12 s

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy słońce wygląda zza chmur, kierowca smarta może zareagować błyskawicznie - miękki, automatycznie sterowany dach odsuwa się całkowicie w ciągu 12 s, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością. Dzięki kluczykowi z trzema przyciskami można go otwierać także zdalnie.

Zdejmowane słupki dachowe pozwalają w pełni cieszyć się przyjemnością z jazdy kabrioletem. Chowa się je w specjalnym schowku w tylnej klapie. Zmieści on również inne drobne przedmioty, na przykład kamizelkę odblaskową, apteczkę czy trójkąt ostrzegawczy.

 
Miękki dach „tritop” ma powierzchnię 1,8 m kw. - o 4% większą niż w poprzedniku. Zewnętrzne poszycie wykonano z wyjątkowo odpornego na światło poliakrylu, a spód - z mieszanki poliestru i bawełny. Pomiędzy tymi dwiema warstwami znajduje się warstwa gumy. Dach ma grubość 20 mm. Z tyłu znajduje się podgrzewane szklane okno.

Smart fortwo cabrio: wysoki poziom bezpieczeństwa

 Architektura nadwozia nowego smarta fortwo cabrio łączy duży udział ultrawytrzymałej, tłoczonej na gorąco stali ze stalami wielofazowymi o maksymalnej wytrzymałości. Dodatkowo, kabriolet został względem coupé wzmocniony w specyficznych miejscach. Modyfikacje obejmują zastosowanie rozpórek nożycowych oraz dwóch skrętnych przegród (z przodu i z tyłu) pod samochodem, a także wewnętrznych rur w słupkach A. Te ostatnie wykonano z ultrawytrzymałej stali tłoczonej na gorąco.

 Koncepcja bezpieczeństwa nowego smarta fortwo opiera się na wydajnym pochłanianiu energii zderzenia przez klatkę bezpieczeństwa (tridion). Model ma nie tylko sprostać normom przewidzianym w międzynarodowych testach zderzeniowych, ale i w wewnętrznych próbach Mercedes-Benz, w których częstokroć obowiązują jeszcze bardziej rygorystyczne wymogi. Jedną z takich prób jest dachowanie, a właściwie „upadek” na dach. Zawieszone pod niewielkim kątem nadwozie spada tu z wysokości 50 cm w taki sposób, że uderza o posadzkę słupkami A.

 W dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa smart oferuje systemy wspomagające do niedawna zarezerwowane dla pojazdów wyższych klas. Poza najnowszą generacją ESP®, asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist (opcja) i wspomaganiem ruszania na wzniesieniu (wyposażenie seryjne) ich lista obejmuje układ ostrzegania przed kolizją (opcja) oraz monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist (opcja).

Smart fortwo cabrio: wysoki poziom bezpieczeństwa - dwa silniki, dwie przekładnie, trzy linie wyposażenia

 Początkowo nowy kabriolet będzie dostępny z dwoma nowoczesnymi, 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 52 kW/71 KM oraz 66 kW/90 KM. Oba współpracują ze zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi; wkrótce do oferty dołączą także odmiany z 5-biegową skrzynią manualną. Nie trzeba dodawać, że smart fortwo cabriolet wyróżnia się niezrównaną zwinnością - jego średnica zawracania wynosi zaledwie 6,95 m między krawężnikami i 7,30 m między ścianami.

Poza trzema liniami wyposażenia - passion, prime oraz proxy - klienci mają do wyboru szeroki zakres wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym nowości dodane przy okazji ostatniego liftingu, takie jak integracja smartfona z MirrorLink® (standard w autach z zestawem multimedialnym) czy pakiet Urban Style (obejmuje czarne nadkola i obniżone zawieszenie). Wysokiej jakości kokpit - ten sam, co w wersji coupé - zaprojektowano ze smakiem. Jego znakiem rozpoznawczym jest motyw „dynamicznej pętli”, czyli emocjonalne linie widoczne w kształcie deski rozdzielczej i paneli drzwi. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje dwie osłony przeciwsłoneczne, centralną konsolę ze szufladą i haczyki na ubrania na tylnej belce. Za dopłatą oferowany jest deflektor wiatru.

 Dane techniczne nowego smarta fortwo cabrio

smart fortwo cabrio

52 kW

66 kW

Układ i liczba cylindrów

R3

R3

Pojemność skok. (ccm)

999

898

Moc maks. (kW/KM)

52/71

66/90

przy obr./min

6000

6200

Maks. moment obr. (Nm)

91

135

przy obr./min

2850

2500

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,3

4,2

Średnia emisja CO2 (g/km)

99

97

Klasa efektywności

B

B

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

15,5

11,7

Prędkość maksymalna (km/h)

151

155

Ceny w Polsce z VAT od (PLN)

61 200

65 700

Dane dotyczą wersji z przekładnią twinamic.

Testy wytrzymałościowe: szeroko zakrojone badania w laboratorium i na drodze

Kabriolety wytwarzane przez oddział Mercedes-Benz Cars przechodzą szeroko zakrojony program testów - jednakowy dla wszystkich modeli. Nowy smart fortwo cabrio został więc przetestowany wedle tych samych rygorystycznych norm, co np. nowy Mercedes-Benz Klasy S Cabriolet. Przykładowo, obejmują one otwieranie i zamykanie dachu przez cały cykl życia pojazdu (20 tys. powtórzeń) czy próby wytrzymałości mechanizmu w komorze klimatycznej, w temperaturach od -15 do +80 stopni Celsjusza. Ponadto, aby sprawdzić, czy zabezpieczenie napędu przed przeciążeniem działa właściwie, przeprowadza się dodatkowy test przy kompletnie zamarzniętym dachu - w temperaturze -40 stopni Celsjusza.

Test myjni pozwala sprawdzić, czy do wnętrza nie przedostaje się woda. Liczba 500 myć odpowiada standardom, które spełnia wersja coupé. Poza fazą testową szczelność smarta fortwo cabrio jest dodatkowo sprawdzana już podczas produkcji, w fabryce modelu w Hambach. Po opuszczeniu linii montażowej każdy egzemplarz przechodzi 7-minutową „kąpiel”.

Projektanci sprawdzili też poziom szumów wiatru w kabinie - smart przeszedł testy w tunelu aeroakustycznym Mercedes-Benz, a do badań posłużył manekin imieniem Tanja. Na jego, a właściwie jej, szyi i ramionach zainstalowano 16 czujników pozwalających mierzyć prędkość przepływu wiatru w kabinie.

Program ten uzupełniły wszechstronne testy modelu na zamkniętych torach i różnej jakości drogach na całym świecie.

 Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1999 roku smart zaskoczył publiczność szeregiem odważnych modeli studyjnych. Pokazana wówczas wersja cabrio, bazująca na modelu city-coupé, otworzyła zupełnie nowy wymiar radości z jazdy dla „zamkniętej” dotychczas społeczności miejskich aut. Wiosną 2000 roku na drogi wyjechały pierwsze egzemplarze smarta city-cabrio - najmniejszego seryjnego kabrioletu na świecie. Wraz ze zmianą generacyjną, w 2006 roku, wprowadzono w nim całkowicie automatycznie sterowany dach.

Ale to nie jedyny model w historii smarta oferujący przyjemność z jazdy pod gołym niebem. W 2002 roku zadebiutował specjalny, otwarty wariant crossblade - pozbawiony drzwi, dachu i przedniej szyby. Do ograniczania zawirowań powietrza służyła tu jedynie niewielka, przyciemniana owiewka zamontowana wzdłuż kokpitu. Taka konstrukcja zapewniała niezrównane wrażenia z jazdy, dosłownie z wiatrem we włosach. Rok później producent zadecydował o wypuszczeniu na rynek niewielkiej serii tego modelu.

Smart fortwo cabrio
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA