| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Porsche wprowadza nową 718-tkę w wersji Boxster!

Porsche wprowadza nową 718-tkę w wersji Boxster!

Porsche odświeżyło swoja gamę modelową. Niemiecki producent wprowadził do oferty nowy model 718 Boxster, który zastąpi dotychczasowego Boxstera.

Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi.

Zmiany w wyglądzie

Linia modelowa 718 od pierwszej chwili przyciąga uwagę – przedni pas nowego roadstera ma znacznie mocniejszą, bardziej męską rzeźbę. Nową koncepcję turbodoładowanego silnika zdradzają znacznie większe wloty powietrza. Całość uzupełnia nowy kształt biksenonowych reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED (opcjonalnie, po raz pierwszy, dostępnymi w czteropunktowej formie).

Z boku nowy model można rozpoznać między innymi za sprawą na nowo stylizowanych lusterek i osłon progowych. W drzwiach pojawiły się pozbawione dodatkowej obudowy klamki, a model 718 Boxster S w standardzie otrzymuje nowe, 19-calowe obręcze. Na życzenie można zamówić obręcze o średnicy 20 cali.

Przeprojektowany tył roadsterów wygląda teraz na znacznie szerszy – zwłaszcza dzięki ozdobnemu pasowi ze zintegrowanym napisem Porsche pomiędzy nowymi, LED-owymi lampami. Ich znakiem są czteropunktowe światła hamowania i trójwymiarowy układ diod.

Bardziej sportowe zawieszenie

W dziedzinie dynamiki jazdy nowy roadster wzoruje się na oryginalnym 718. Kompletnie przestrojone podwozie pozwala pokonywać zakręty jeszcze pewniej. Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma o 10% bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki temu nowe Porsche 718 Boxster jest zwinniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu, zarówno na torze, jak i w codziennej eksploatacji.
 

Porsche Active Suspension Management

Za dopłatą roadstery oferowane są z obniżonym o 10 mm zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm. Aktywne podwozie, również zestrojone na nowo, jeszcze skuteczniej godzi komfort na dalekich trasach ze sportową sztywnością.

Rozbudowany pakiet Sport Chrono dla dynamicznej jazdy

Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.

Zobacz też: Kierowcy Porsche zwyciężyli w Mistrzostwach Świata WEC

Wnętrze z nowym systemem PCM w standardzie

Na kierowcę 718 Boxster czeka typowy kokpit Porsche, wzbogacony jednak o szereg nowości – takich jak nowy panel instrumentów. Kolejnym kluczowym elementem wnętrza nowego roadstera jest jednostka Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsem audio i nagłośnieniem Sound Package Plus o mocy 110 watów. PCM można dostosować do własnych potrzeb i rozbudować o opcjonalne moduły – np. moduł nawigacji z funkcją sterowania głosowego, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu. Jego rozszerzenie stanowi moduł Connect Plus zapewniający dostęp do usług internetowych.

W polskich salonach nowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie zadebiutują 30 kwietnia 2016 roku.

Źródło: materiały prasowe Porsche

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »