| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Na rynku pojawił się Infiniti Q30 nowy kompakt klasy Premium. Będzie konkurował m.in. z BMW serii 1, Audi A3 czy Mercedesem klasy A. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Potężniejszy z dwóch diesli, 170-konny silnik 2.2, wytwarza 350 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,3 sekundy przy napędzie przenoszonym tylko na koła przednie lub w 8,5 – przy napędzie na 4 koła. Ten silnik jest niezwykły pod względem rozwijania mocy i momentu obrotowego. Maksymalny moment jest tu dostępny w ogromnym zakresie 1400-3400 obr./min, zaś maksymalna moc – od 3400 do 4000 obr./min. Kierowcy, którzy zamówią Q30 z tym silnikiem, raczej nie zaznają chwil, w których zabrakłoby im możliwości przyspieszania, nawet przy prędkościach, przy których konkurencyjnym silnikom wysokoprężnym zdecydowanie zaczyna brakować tchu. Niemniej turbodiesel 2.2 pozostaje bardzo ekonomicznym napędem, zadowalając się średnim spalaniem na poziomie 4,7 l/100 km (emisja CO2: 122 g/km) w wersji z napędem na obie osie i na 17-calowych kołach (wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji).

W specyfikacji Sport model Q30 może być wyposażony w 211-konny silnik benzynowy 2.0 DIG, który wykręca 350 Nm momentu obrotowego. Tak „zmotoryzowane” Infiniti Q30 z napędem na oś przednią rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s, zaś z napędem 4x4 – w 7,3 s. Standardowo łączony z siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT, model napędzany na obie osie zadowala się spalaniem średnim 6,4 l/100 km (149 g CO2/km) – na 17-calowych kołach. (Wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji.)

Skrzynia biegów

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów jest dostępna w połączeniu z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz z bazowym wariantem specyfikacyjnym benzynowego silnika 1.6. Automatyczna zmiana biegów odbywa się niezwykle płynnie dzięki siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej, dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu Infiniti Q30. W normalnych warunkach użytkowania zapewnia ona niemal zupełnie niewyczuwalne zmiany biegów zarówno w górę, jak i w dół. Ta przekładnia pozwoliła także na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Dla zakresu wciśnięcia pedału gazu między 20 a 50% – a taki zakres jest najczęściej wykorzystywany przez kierowców w normalnych warunkach – nastawy dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej DCT zestrojono tak, by reakcje przekładni były natychmiastowe. Postarano się także, by przerwy w przeniesieniu napędu podczas zmian przełożeń były niemal niedostrzegalne – znacznie mniejsze niż w konkurencyjnych konstrukcjach – a tym samym eliminowały szarpnięcia i przyczyniały się do podniesienia komfortu jazdy.

Zobacz też: Zaawansowane światła bi-ksenonowe Skody Superb

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »