REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pakiet wzmacniający do Audi RS6 Avant i RS7 Sportback

Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 i RS7 Sportback otrzymają pakiety wzmacniające moc ich silników. Poprawie ulec mają ich osiągi, ale zużycie paliwa ma utrzymać się na dotychczasowym poziomie.

Więcej mocy w Audi RS6 i Audi RS7

REKLAMA

Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę poszczególnych modeli – „performance“. Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback Performance jeszcze bardziej akcentują sportowy profil marki. Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym do 750 Nm, znacznie zmniejsza czas przyspieszenia do setki. Teraz to zaledwie 3,7 sekundy – prawie jak w wyczynowym bolidzie. Zużycie paliwa nie zmieniło się i wynosi odpowiednio dla tych modeli: 9,6 litra i 9,5 litra na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km). To najlepsze wartości w segmencie.

REKLAMA

Nowe Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance oferują o wiele więcej mocy niż dotychczas. Silnik 4.0 TFSI generuje obecnie 445 kW (605 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który dzięki funkcji overboost może być chwilowo zwiększony nawet do 750 Nm. Oba samochody standardowy sprint od 0 do 100 km/h pokonują w zaledwie 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy mniej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Wyposażone w opcjonalny pakiet „Dynamic”, zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280 i odpowiednio 305 km/h. Mimo podniesienia mocy o 33 kW (45 KM), sportowo brzmiąca jednostka V8 biturbo, w cyklu ECE zadowala się 9,6 litra (RS 6 Avant performance) i 9,5 litra (RS 7 Sportback performance) benzyny na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km).

Zobacz też: Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

REKLAMA

Tak wysoką moc i wydajność osiągnięto dzięki zastosowaniu najlepszej wiedzy technicznej Audi i quattro GmbH. Sztuka inżynierska i wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu wysokiej mocy modeli RS, pozwalają na ciągłą optymalizację jednostki 4.0 TFSI – począwszy od systemu zarządzania pracą silnika, przez zwiększenie liczby obrotów i podwyższenie ciśnienia, aż po system Audi cylinder on demand (COD), który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno w nowym Audi RS 6 Avant performance, jak i w Audi RS 7 Sportback performance, standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic zestrojona jest maksymalnie sportowo. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.

Za pomocą systemu Audi drive select, kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, wyczynowym Audi R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Kierowca nie musi wtedy odrywać wzroku od drogi.

Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a Audi RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można deaktywować.

Wyraziste detale stylistyczne podkreślają wyjątkową pozycję obu nowych modeli RS performance. Są to m.in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu, typowa dla modeli RS lśniąca czernią kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz poszerzone progi. Charakterystyczną, widoczną już na pierwszy rzut oka cechą obu samochodów, typową dla wszystkich modeli RS, jest umieszczenie nazwy quattro na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej oraz wiele zewnętrznych detali w kolorze tytanu. Opcjonalnie, Audi oferuje ekskluzywny lakier w kolorze niebieskim Ascar z efektem metalicznym.

W pełnym sportowej elegancji wnętrzu RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, wzrok przykuwają sportowe fotele RS z wyraźnie zaznaczonymi bokami i ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, Audi oferuje pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli są czarno – niebieskie. W tym przypadku obicia siedzeń wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, niektóre elementy obsługi oraz dywaniki – kontrastowymi szwami. Tę kombinację stylistyczną wnętrza uzupełniają podparcia w okolicy kolan z tkaniny Alcantara oraz karbonowe wstawki o strukturze tkaniny diagonalnej, gdzie w wysokiej jakości karbon wpleciono niebieską nić. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA