REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pakiet wzmacniający do Audi RS6 Avant i RS7 Sportback

Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 i RS7 Sportback otrzymają pakiety wzmacniające moc ich silników. Poprawie ulec mają ich osiągi, ale zużycie paliwa ma utrzymać się na dotychczasowym poziomie.

Więcej mocy w Audi RS6 i Audi RS7

REKLAMA

Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę poszczególnych modeli – „performance“. Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback Performance jeszcze bardziej akcentują sportowy profil marki. Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym do 750 Nm, znacznie zmniejsza czas przyspieszenia do setki. Teraz to zaledwie 3,7 sekundy – prawie jak w wyczynowym bolidzie. Zużycie paliwa nie zmieniło się i wynosi odpowiednio dla tych modeli: 9,6 litra i 9,5 litra na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km). To najlepsze wartości w segmencie.

REKLAMA

Nowe Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance oferują o wiele więcej mocy niż dotychczas. Silnik 4.0 TFSI generuje obecnie 445 kW (605 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który dzięki funkcji overboost może być chwilowo zwiększony nawet do 750 Nm. Oba samochody standardowy sprint od 0 do 100 km/h pokonują w zaledwie 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy mniej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Wyposażone w opcjonalny pakiet „Dynamic”, zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280 i odpowiednio 305 km/h. Mimo podniesienia mocy o 33 kW (45 KM), sportowo brzmiąca jednostka V8 biturbo, w cyklu ECE zadowala się 9,6 litra (RS 6 Avant performance) i 9,5 litra (RS 7 Sportback performance) benzyny na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km).

Zobacz też: Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

REKLAMA

Tak wysoką moc i wydajność osiągnięto dzięki zastosowaniu najlepszej wiedzy technicznej Audi i quattro GmbH. Sztuka inżynierska i wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu wysokiej mocy modeli RS, pozwalają na ciągłą optymalizację jednostki 4.0 TFSI – począwszy od systemu zarządzania pracą silnika, przez zwiększenie liczby obrotów i podwyższenie ciśnienia, aż po system Audi cylinder on demand (COD), który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno w nowym Audi RS 6 Avant performance, jak i w Audi RS 7 Sportback performance, standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic zestrojona jest maksymalnie sportowo. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.

Za pomocą systemu Audi drive select, kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, wyczynowym Audi R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Kierowca nie musi wtedy odrywać wzroku od drogi.

Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a Audi RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można deaktywować.

Wyraziste detale stylistyczne podkreślają wyjątkową pozycję obu nowych modeli RS performance. Są to m.in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu, typowa dla modeli RS lśniąca czernią kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz poszerzone progi. Charakterystyczną, widoczną już na pierwszy rzut oka cechą obu samochodów, typową dla wszystkich modeli RS, jest umieszczenie nazwy quattro na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej oraz wiele zewnętrznych detali w kolorze tytanu. Opcjonalnie, Audi oferuje ekskluzywny lakier w kolorze niebieskim Ascar z efektem metalicznym.

W pełnym sportowej elegancji wnętrzu RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, wzrok przykuwają sportowe fotele RS z wyraźnie zaznaczonymi bokami i ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, Audi oferuje pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli są czarno – niebieskie. W tym przypadku obicia siedzeń wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, niektóre elementy obsługi oraz dywaniki – kontrastowymi szwami. Tę kombinację stylistyczną wnętrza uzupełniają podparcia w okolicy kolan z tkaniny Alcantara oraz karbonowe wstawki o strukturze tkaniny diagonalnej, gdzie w wysokiej jakości karbon wpleciono niebieską nić. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA