| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Koncepcja, by Golfa przystosować do jazdy po bezdrożach nie jest nowa. Ale jeszcze nigdy wersja offroad nie pozwalała zajechać tak daleko, w tak komfortowych warunkach.

Bez względu na to, czy wybierzemy najmocniejszą czy najsłabszą jednostkę napędową, każdy Golf Alltrack będzie wyposażony w napęd na obie osie 4Motion, którego sercem jest sprzęgło Haldex piątej generacji. W sprzyjających warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na przednią oś, ale w razie utraty przyczepności jest w stanie zmienić sytuację i przekazać niespełna 100% momentu obrotowego na oś tylną.

Ponadto samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS+ oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z systemem stabilizacji toru jazdy ESC.

Kierowca każdej wersji nowego Volkswagena ma możliwość wybrania profilu jazdy Offroad, w którym system aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami).

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Co więcej, kompaktowy Alltrack sprawdzi się także jako holownik. Jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Niewątpliwie pierwszy eksperyment Volkswagena z samochodem kompaktowym przystosowanym do jazdy offroad (Golf Country) nie był udany. Inne były czasy i gusta klientów. Dziś potencjalni nabywcy wydają się być oczarowani podwyższonymi wersjami samochodów z każdego segmentu.

Ale Golf Alltrack to nie marketingowa wydmuszka, bo mimo że jest jedynie o 2 cm wyższy od tradycyjnej odmiany modelu, zaskakująco dzielnie radzi sobie poza utwardzonymi szlakami. Przejazd po piaszczystych muldach, czy grząskich łąkach nie stanowi dla niego najmniejszego problemu. Docenią go nie tylko wędkarze, czy działkowcy ale z pewnością także osoby dojeżdżające do domów gruntowymi szlakami.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Volkswagen Golf Alltrack – ceny i dane techniczne

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Typ silnika benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1798 cm3 1598 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/4500-6200 obr./min. 110 KM/3250-4000 obr./min. 150 KM/3500-4000 obr./min. 184 KM/3500-4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1350-4500 obr./min. 250 Nm/1500-3000 obr./min. 340 Nm/1750-3000 obr./min. 380 Nm/1750-3250 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg. man. 6-bieg. aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm
Rozstaw osi 263 cm 263 cm 263 cm 263 cm
V-max 217 km/h 187 km/h 207 km/h 219 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s 12,1 s 8,9 s 7,8 s
Zużycie paliwa* 6,6 l/100 km 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Cena od 116 990 zł 107 190 zł 116 590 zł 128 690 zł
*cykl mieszany
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Saliński

Ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »