| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Mercedes-Benz G 500 4x4 do kwadratu będzie produkowany seryjnie!

Mercedes-Benz G 500 4x4 do kwadratu będzie produkowany seryjnie!

Mercedes-Benz zdecydował o rozpoczęciu produkcji seryjnej budzącego duże zainteresowanie modelu G 500 4x4 do kwadratu!

Mercedes-Benz G 500 4x42

Do zasilania nowego modelu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jego konstrukcja jest spokrewniona z jednostkami montowanymi w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Silnik rozwija moc 310 kW (422 KM) oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia już wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku.

Nowością w modelu jest także podwozie z podwójnymi kolumnami i regulowaną siłą tłumienia. G 500 4x42 jest znacznie szerszy w porównaniu ze standardowym modelem. Rozstaw kół (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 R 22 oraz sportowy tryb zawieszenia sprawiają, że radzi sobie lepiej na zakrętach niż można wnioskować na podstawie jego wyglądu.

Stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu i osie portalowe to elementy niespotykane w popularnych pojazdach terenowych. Te ostatnie są technologiczną wizytówką modelu - dzięki zastosowaniu mostów portalowych koła są tu mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia - do 1000 mm.

Zobacz też: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: stylowe kombi

Historia Mercedesa-Benza Klasy G

Zaprezentowana w 1979 roku Klasa G dała początek całej rodzinie SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Przez ponad 35 lat trafiła w ręce ponad 250 tys. nabywców. Dzięki systematycznie przeprowadzanym modernizacjom i aktualizacji listy wyposażenia Mercedes-Benz swoją utrzymuje terenową legendę w szczytowej formie. Teraz Klasa G dysponuje nawet o 16% wyższą mocą przy niższym zużyciu paliwa. Model G 500 otrzymał nowy benzynowy silnik V8, a wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe zestrojenie zawieszenia w połączeniu z bardziej wrażliwymi ustawieniami systemu ESP® pozwoliły zwiększyć stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Równocześnie zmodyfikowano nadwozie i wnętrze Klasy G. Do sprzedaży trafiają także ekskluzywne modele AMG oraz EDITION 463.

Nowe warianty Klasy G można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz. Standardowe wersje pojawią się u dealerów we wrześniu, a G 500 4x42 - w grudniu br.

Zobacz też: Mercedes-Benz ulepsza napęd hyrydowy - Intelligent Hybrid

Skrócony cennik odnowionej Klasy G:

Model

Ukł.

cyl.

Poj. ccm

kW (KM)

Nm

0-100
km/h w s

Cena w euro*

G 350 d

V6

2987

180 (245)

600

8,8

89 922,35

G 500

V8

3982

310 (422)

610

5,9

105 035,35

G 500 4x42

V8

3982

310 (422)

610

7,4

226 100

AMG G 63

V8

5461

420 (571)

760

5,4

143 216,50

AMG G 65

V12

5980

463 (630)

1000

5,3

271 915

* w Niemczech, z VAT

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Woźniak

Adwokat - ekspert w dziedzinie prawa rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »