| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Sportowy Lexus GS F zadebiutuje w Goodwood!

Sportowy Lexus GS F zadebiutuje w Goodwood!

Lexus GS F, sportowa limuzyna z Japonii, zadebiutuje lada moment na festiwalu prędkości w Goodwood. Póki co, producent opublikował jedynie szczątkowe informacje na jego temat, ale wiemy już, że pod maską GS F zagości ten sam silnik, który napędza sportowe coupe RC F.

Lexus GS F z silnikiem 5.0 V8!

Nowy Lexus GS F zostanie pokazany publicznie po raz pierwszy podczas Festiwalu Prędkości Goodwood w dniach 26-28 czerwca.

Kolejny model ze znakiem F zademonstruje przyspieszenia, osiągi i doskonałe prowadzenie, a za kierownicą zobaczymy Mike’a Conway’a z zespołu Toyota Gazoo Racing.

Samochód z silnikiem V8 został wszechstronnie przetestowany w czasie programu rozwoju na torze Nürburgring Nordschleife i jest w pełni gotowy. Choć ukształtowanie toru i wzgórze  Goodwood nie da możliwości jazdy z maksymalna mocą, dźwięk silnika, prędkość na zakrętach i ostra stylizacja nadwozia zrobi na pewno duże wrażenie.

Zobacz też: Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

Festiwal odbywa się po światowym debiucie Lexusa GS F w Detroit na początku tego roku i jego europejskiej prezentacji podczas salonu w Genewie wiosną.

Korzystając z najlepszych tradycji przy projektowaniu modeli Lexusa linii F – jak Lexus LFA i nowe coupe Lexus RC F – Lexus GS F jest skonstruowany i zaprojektowany z myślą o wyjątkowych doznaniach za kierownicą. Zbudowany na bazie sportowej limuzyny GS zapewnia wyjątkowe osiągi i jakość prowadzenia. Wzmocnione nadwozie, zawieszenie o sportowej charakterystyce z systemem Torque Vectoring Differential – po raz pierwszy zastosowanym w Lexusie RC F – jest standardem.

Sercem samochodu jest 5.0-litrowy silnik V8, o mocy 477 KM i momencie 530 Nm. Jednostka napędowa będzie współpracować z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Legitymujący się najniższą w swojej klasie masą własną, wynoszącą 1830 kg, tylnonapędowy sedan GS F pod względem dynamiki rozpędzania nie będzie ustępował sportowemu coupe, zaś ze swoją maksymalną prędkością będzie trudnym przeciwnikiem dla wielu rasowych samochodów wyścigowych. 32-zaworowa jednostka typu DOHC jest nie tylko mocna, ale i ekonomiczna, dzięki możliwości przełączania się na cykl Atkinsona podczas spokojnej jazdy.

Źródło: materiały prasowe Lexus

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Kaczorowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »