| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

W Arese, miejscowości położonej niedaleko Mediolanu, zadebiutowała nowa Alfa Romeo Giulia. Włoska limuzyna klasy średniej, wyposażona w tylny napęd i silniki o mocy sięgającej nawet 510 koni mechanicznych, może poważne zagrozić niemieckiej konkurencji. Tym bardziej, że topowa wersja Quadrifioglio ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy!

„La meccanica delle emozioni" - mechanika emocji

Jest pięć elementów, dzięki którym Alfa Romeo stała się jednym z najbardziej pożądanych marek samochodowych na świecie: wyraźnie włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie wagi (50/50), wyjątkowe rozwiązania techniczne, najlepszy stosunek masy do mocy. Są to niezbędne składniki do stworzenia Alfy Romeo.

Wystarczy usiąść za kierownicą nowego modelu, aby zrozumieć, że wkraczamy w inny wymiar, w którym wszystko skupia się wokół kierowcy, jego emocji i chęci przeżywania radosnych chwil podczas jazdy. Jest to zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, natychmiastowej reakcji na pedał przyspieszenia oraz szybkim zmianom biegów i skutecznego układu hamulcowego. Do cech tych należy dodać również wybór napędu tylnego lub 4x4, które nie jest tylko hołdem złożonym autentycznym korzeniom legendarnej Alfy Romeo, ale również rozwiązaniem technicznym, które zapewnia wysokie osiągi i dobrą zabawę.

Zobacz też: Nowe Audi R8 V10 Plus za prawie 900 tys. zł!

W Alfie Romeo wszystko to kryje się pod hasłem „meccanica delle emozioni" (mechanika emocji). Jest to silny i wyrazisty przekaz rozpowszechniany na całym świecie, po włosku, składając hołd ojczyźnie, w której marka powstała ponad 100 lat temu. To legenda, która do dziś wyprowadza symbol Made in Italy na codziennie przemierzane drogi, na najsławniejsze tory wyścigowe oraz do serc milionów miłośników na całym świecie.

Włoski styl Giulii

Alfa Romeo powstaje z doskonałej równowagi pomiędzy spuścizną, szybkością i pięknem, dzięki której staje się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Nowa Giulia nie stanowi tu oczywiście wyjątku, ponieważ skupia w sobie trzy charakterystyczne cechy włoskiej stylistyki: wyczucie proporcji, prostotę i dbałość o jakość wykończenia. To jest właśnie „skóra", którą styliści Alfy Romeo z niesamowitą starannością ukształtowali na „mechanicznym szkielecie".

Proporcje oparte są na architekturze technicznej całego samochodu: dla Alfy Romeo punktem odniesienia jest równowaga pomiędzy rozkładem mas na osie (50/50) oraz tylny napęd. Aby lepiej zbilansować masy, silnik oraz mechanika muszą być ułożone pomiędzy dwoma osiami. Stąd pomysł na projekt Giulii: bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika oraz długie błotniki przednie, „cofnięta" kabina pasażerska „wsparta" na kołach napędowych oraz tylne, „muskularne" błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi - najdłuższy w swojej kategorii - zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc na plan z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli", która przypomina jeden z najpiękniejszych aut wszech czasów: Giuliettę Sprint.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Gabriela Borek

Księgowa z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny rachunkowości, finansów i analizy finansowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »