REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Toyota Auris w cenie starej! Od lipca w sprzedaży!

Toyota Auris 2015
Toyota Auris 2015
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris została poddana liftingowi, który wniósł nie tylko z zmiany w wyglądzie pojazdu, ale i nowe jednostki napędowe, w tym benzynowe jednostki z turbodoładowaniem. Cena podstawowa została jednak utrzymana na dotychczasowym poziomie.

Nowa Toyota Auris 2015

REKLAMA

Toyota Auris, najlepiej sprzedający się model firmy w Europie i w Polsce, otrzymuje nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa. Zmiany obejmują także stylistykę nadwozia i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia. Zmodyfikowany model, dzięki dostępności nadwozia hatchback i Touring Sports oraz dzięki bogatej gamie napędowej, składającej się z nowych silników diesla, benzynowych i pełnego napędu hybrydowego, odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Ceny modelu po modernizacji rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł i pozostały niezmienione w stosunku do dotychczasowej wersji. Dni Otwarte nowej Toyoty Auris odbędą się w polskich salonach firmy w dniach 18-19 lipca.

REKLAMA

W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem posiadającym aż trzy rodzaje napędów w segmencie samochodów kompaktowych. Dziś, w obliczu ograniczonej i drogiej oferty hybrydowej firm konkurencyjnych, wszechstronność napędów Aurisa stanowi jego wyjątkową przewagę na rynku.

Zobacz też: Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

Auris Hybrid jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 79 g/km i średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km pozwalają użytkownikom cieszyć się z niskich rachunków na stacji benzynowej, a w wielu krajach europejskich także z ulg podatkowych. Popularność technologii hybrydowej szybko rośnie, wraz z dostrzeżeniem przez wielu klientów jej pozostałych zalet: cichej, płynnej i bezstresowej jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50%, z tendencją wzrostową. Odkąd napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, znalazł już ponad 200 tys. klientów. Dziś Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie.

W odpowiedzi na opinie klientów oraz wychodząc naprzeciw zmianom zachodzącym w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktów, Toyota poddała modyfikacji pięć głównych cech Aurisa: stylistykę zewnętrzną, jakość wnętrza, napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa oraz ofertę konwencjonalnych jednostek napędowych.

Do gamy jednostek benzynowych dołącza całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dotychczasowy silnik Diesla 2.0 D-4D został zastąpiony nową jednostką 1.6 D-4D, a silnik 1.4 D-4D został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu jest dziś najbardziej oszczędną jednostką Diesla na rynku w swoim przedziale mocy.

Auris zmienił się także na zewnątrz, otrzymując nowy, bardziej elegancki wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Wnętrze zyskało bardziej prestiżowy charakter, dzięki zastosowaniu nowego projektu deski rozdzielczej z dużym panelem centralnym i ekranem dotykowym ukrytym za taflą szkła, a także dzięki nowym materiałom i jeszcze bardziej dopracowanemu wykonaniu.

Zmieniony wygląd nadwozia nowego Aurisa

Przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby nowy Auris był mocniej i szerzej osadzony na drodze, przenosząc niżej środek ciężkości pojazdu. Zmiany stylistyczne nadały kompaktowej Toyocie bardziej prestiżowy i elegancki wygląd. Nowy projekt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg stylistyczny został przeprowadzony także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak.

Reflektory przednie wyposażono w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania. Diody LED mają wiele zalet w stosunku do tradycyjnego oświetlenia: dają światło zbliżone do dziennego w skali Kelwina, zużywają mniej energii oraz pozwalają na eksploatację bez serwisu do 100 tys. godzin, czyli znacznie dłużej niż inne technologie.

Wnętrze nowej Toyoty Auris

Wnętrze nowej Toyoty Auris otrzymało zdecydowanie wyższą jakość materiałów i wykończenia. Przyczynia się do tego mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.

Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

Całkowicie przekonstruowany został panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki.

Nowa gama silnikowa

Zmiany zachodzące obecnie w segmencie kompaktów prowadzą do obniżania zużycia paliwa, emisji spalin i kosztów użytkowania pojazdu, bez szkody dla jego osiągów i przyjemności z jazdy. Toyota przeprowadziła w nowym Aurisie zasadnicze zmiany w ofercie silników benzynowych, diesla i pełnego napędu hybrydowego, by nadal oferować najbardziej zróżnicowaną i oszczędną gamę napędową w segmencie.

Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany.

Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu. Przy rekordowo niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się ciszą w czasie podróży. Napęd hybrydowy nie emituje także cząstek stałych i NOx. Przy tej sumie przewag nad każdym innym dostępnym rodzajem napędu, nie dziwi jego największa popularność w gamie Aurisa.

Nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Nowy, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.

Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km.

Nowy silnik 1.6 D-4D

Nowy silnik 1.6 D-4D zastępuje pod maską Aurisa dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Dzięki temu wyróżnia się w swojej klasie mocy wysoką sprawnością. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s, od 80 do 120 km/h na V biegu 10,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa, na średnim poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Koszty użytkowania Aurisa z nową jednostką napędową zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 tys. km).

Zmodyfikowany silnik 1.4 D-4D

Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx.

Usprawniona jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.).  Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Szczególnie imponująco prezentuje się średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km.

Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multidrive S

Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Multidrive S (CVT) będzie dostępna w połączeniu z silnikami benzynowymi 1.6 Valvematic i 1.2 Turbo. Podobnie jak do tej pory, kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń.

Istotne zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa, dostępnych w nowej Toyocie Auris. W połączeniu z silnikami 1.2 Turbo, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach. Podobnie jak w przypadku większej Toyoty Avensis, przed nowym Aurisem postawiono cel uzyskania maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dlatego też na liście wyposażenia pojawi się m.in. Toyota Safety Sense, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykorzystujących działanie kamery i czujnika laserowego, umieszczonych na przedniej szybie pojazdu.

Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w dniach 18-19 lipca 2015 roku.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    REKLAMA

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA