REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

Ople Astra V 2015
Ople Astra V 2015
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel zaprezentował najnowszą, piątą generację Astry. Nowy model jest lżejszy i zdecydowanie bardziej zaawansowany technologicznie. Wszystko po to, by auto lepiej się prowadziło i oferowało jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Ople Astra V : nadwozie

Opel postanowił poprawić osiągi i zachowanie auta na drodze poprzez wyraźne obniżenie masy pojazdu. Zasadniczą rolę w tym zakresie odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.

REKLAMA

Zobacz też: Hybrydowy SUV: Toyota RAV4 Hybrid AWD

Końcowym efektem „kuracji odchudzającej” jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia nowej Astry. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Jazda nową Astrą sprawia po prostu jeszcze więcej frajdy niż w przypadku poprzednich modeli.

Ople Astra V : silniki

REKLAMA

Silniki nowego Opla Astry w pełni odpowiadają temu zapewnieniu. Pod maską nowej Astry będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Silniki wysokoprężne i benzynowe o pojemności nieprzekraczającej 1,6 litra mają trzy wspólne cechy: charakteryzują się najwyższą sprawnością, elastycznością i kulturą pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 70 kW/95 KM), natomiast podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM. Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 107 kW/145 KM. Imponuje on dynamiką i elastycznością oraz wysokimi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 250 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Moc maksymalna jest dostępna w przedziale 1800–4000 obr./min — taka charakterystyka świadczy o wysokiej sprawności silnika, a jednocześnie gwarantuje mnóstwo przyjemności z jazdy. Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanego silnika 1.4 turbo.

Ople Astra V : wnętrze

REKLAMA

Stylistyka nowej Astry również podporządkowana jest efektywności. W tym przypadku za wzór ponownie posłużyła Monza Concept. Ewolucja stylistyki Opla, czyli „rzeźbiarski artyzm połączony z niemiecką precyzją”, sprawia, że nowa Astra przyciąga wzrok lżejszą i bardziej sportową niż muskularną sylwetką. Znak „blitz” pośrodku chromowanej listwy na wlocie powietrza z przodu i charakterystyczne przetłoczenie wznoszące się ku tylnej części auta pozwalają od razu rozpoznać nową Astrę, jako przedstawiciela marki Opel. Kształt reflektorów zlewa się w jednolitą graficznie całość z osłoną chłodnicy. Najbardziej wyrazistym stylistycznym detalem jest przedzielony słupek C, sprawiający wrażenie unoszącego się dachu. Poziome przetłoczenie biegnące nad logo marki z tyłu i łączące tylne światła podkreśla grę światła i cienia w tej części samochodu. Nowa Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 5 centymetrów mniej w porównaniu z 10. generacją. Wysokość 1,46 metra to mniej o 2,6 centymetra. Zmienione wymiary mają oczywiście wpływ na własności aerodynamiczne i sprawność, z jaką nowa Astra pokonuje opór powietrza — współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30.

Mniejsza z zewnątrz, ale większa w środku — inżynierowie Opla rozwiązali tę swoistą kwadraturę koła. Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami, co poprawia komfort podróżowania. Kokpit wysokiej jakości oraz zestaw wskaźników stanowią płynną kontynuację estetyki nadwozia, dzięki czemu zmiana generacji modelu jest doskonale zauważalna również we wnętrzu nowej Astry. Dominującą cechą jest przejrzystość wynikająca z ograniczenia liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenia kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.

Całodobowa pomoc i serwis: znakomita łączność dzięki systemowi Opel OnStar

Wszystkie nowe modele są podporządkowane następującej zasadzie: firma Opel upowszechnia technologie i innowacje z wyższych segmentów oraz sprawia, że ich ceny są bardziej przystępne. Przykładem takiego podejścia są systemy łączności. Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego asystenta łączności i usług. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Doradca OnStar zawsze chętnie udzieli pomocy w razie awarii samochodu na drodze oraz w innych sytuacjach. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

W nowej Astrze zadebiutuje także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Jest on kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, które ułatwiają korzystanie z funkcji smartfona w samochodzie. To pierwsze takie rozwiązanie w klasie samochodów kompaktowych. Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy. Android Auto obsługuje przede wszystkim Google Maps, Google Now oraz daje możliwość rozmowy z Google. Obsługuje on także coraz większy ekosystem aplikacji do odbioru muzyki i komunikowania się, takich jak WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify oraz odtwarzacze podcastów. Pełna lista obsługiwanych aplikacji znajduje się na stronie Android.com/auto. Apple CarPlay umożliwia proste i pomysłowe korzystanie z funkcji iPhone’a w czasie jazdy za pomocą ekranu wbudowanego w deskę rozdzielczą samochodu. Kierowca może inicjować połączenia telefoniczne, wysyłać i odbierać wiadomości oraz słuchać muzyki, sterując poszczególnymi funkcjami za pomocą ekranu dotykowego lub poleceń głosowych w systemie Siri. Apple CarPlay obsługuje telefon, wiadomości, mapy, odtwarzacz muzyczny oraz jest kompatybilny z aplikacjami zewnętrznymi. Z pełną listą tych aplikacji można zapoznać się na stronie Apple.com/ios/carplay. Poszczególnymi funkcjami można sterować za pośrednictwem dużego, nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej, przyciskami na kierownicy (regulacja głośności) lub przez polecenia głosowe.

ReflektoryIntelliLux LED®

Ten system oświetlenia podnoszący bezpieczeństwo to absolutna nowość w nowej Astrze. Przełomowe, opatentowane przez firmę Opel matrycowe reflektory LED nowej generacji umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców, a Astra będzie pierwszym samochodem w segmencie kompaktowym, w którym pojawi się to rozwiązanie.

Nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W procesie tym współpracuje on z przednią kamerą Opel Eye. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję. Zniknął także problem oślepiania innych użytkowników drogi. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal jest jasno oświetlona. Dzięki tak wysokiej precyzji i zdolności adaptacji matryca diodowa stanowi nowy, wyższy poziom technologii oświetlenia zewnętrznego pojazdów.

Diody nie tylko oświetlają otoczenie pojazdu jaśniejszym światłem niż konwencjonalne reflektory, ale charakteryzują się też znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora. Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w Astrze

Oprócz systemu Opel OnStar i matrycowych reflektorów IntelliLux LED® właściciele nowej Astry otrzymają do dyspozycji szereg innych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wiele z tych systemów nie było dotychczas oferowanych w segmencie kompaktowym. System rozpoznawania znaków drogowych oraz asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego sprawiają, że jazda nową Astrą jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza. Tempomat z ogranicznikiem prędkości pilnuje, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości. Zaawansowany asystent parkowania zwiększa komfort i potrafi samodzielnie zaparkować samochód za naciśnięciem przycisku. Kamera cofania jest uruchamiana z chwilą włączenia wstecznego biegu. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu wykrywa przeszkody w promieniu 3 metrów z boku i z tyłu samochodu, które znajdują się poza polem widzenia kierowcy.

Na uwagę zasługują także ergonomiczne fotele przetestowane i certyfikowane przez AGR (Kampanię na rzecz zdrowych pleców). Kontynuują one tradycję oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli w samochodach marki Opel i są wyposażone w szereg dodatkowych funkcji podnoszących komfort. Kierowca nowego Opla Astry może zasiadać w fotelu regulowanym w 18 kierunkach. Fotel ten ma także funkcję masażu, wentylacji i regulacji szerokości siedziska. Również pasażerowie z tyłu mogą liczyć na większy komfort dzięki opcjonalnym podgrzewanym siedzeniom skrajnym na tylnej kanapie.

Zupełnie nowy Opel Astra jest więc nie tylko bezpieczniejszy, bardziej komfortowy, bardziej atrakcyjny i nowocześniejszy, ale także lżejszy, zwrotniejszy, bardziej aerodynamiczny oraz sprawniejszy i wydajniejszy pod każdym względem. Nowa Astra wyznacza kierunek marki Opel na przyszłość.

Źródło: materiały prasowe Opel

Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA