REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

Ople Astra V 2015
Ople Astra V 2015
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel zaprezentował najnowszą, piątą generację Astry. Nowy model jest lżejszy i zdecydowanie bardziej zaawansowany technologicznie. Wszystko po to, by auto lepiej się prowadziło i oferowało jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Ople Astra V : nadwozie

Opel postanowił poprawić osiągi i zachowanie auta na drodze poprzez wyraźne obniżenie masy pojazdu. Zasadniczą rolę w tym zakresie odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.

REKLAMA

Zobacz też: Hybrydowy SUV: Toyota RAV4 Hybrid AWD

Końcowym efektem „kuracji odchudzającej” jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia nowej Astry. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Jazda nową Astrą sprawia po prostu jeszcze więcej frajdy niż w przypadku poprzednich modeli.

Ople Astra V : silniki

REKLAMA

Silniki nowego Opla Astry w pełni odpowiadają temu zapewnieniu. Pod maską nowej Astry będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Silniki wysokoprężne i benzynowe o pojemności nieprzekraczającej 1,6 litra mają trzy wspólne cechy: charakteryzują się najwyższą sprawnością, elastycznością i kulturą pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 70 kW/95 KM), natomiast podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM. Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 107 kW/145 KM. Imponuje on dynamiką i elastycznością oraz wysokimi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 250 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Moc maksymalna jest dostępna w przedziale 1800–4000 obr./min — taka charakterystyka świadczy o wysokiej sprawności silnika, a jednocześnie gwarantuje mnóstwo przyjemności z jazdy. Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanego silnika 1.4 turbo.

Ople Astra V : wnętrze

REKLAMA

Stylistyka nowej Astry również podporządkowana jest efektywności. W tym przypadku za wzór ponownie posłużyła Monza Concept. Ewolucja stylistyki Opla, czyli „rzeźbiarski artyzm połączony z niemiecką precyzją”, sprawia, że nowa Astra przyciąga wzrok lżejszą i bardziej sportową niż muskularną sylwetką. Znak „blitz” pośrodku chromowanej listwy na wlocie powietrza z przodu i charakterystyczne przetłoczenie wznoszące się ku tylnej części auta pozwalają od razu rozpoznać nową Astrę, jako przedstawiciela marki Opel. Kształt reflektorów zlewa się w jednolitą graficznie całość z osłoną chłodnicy. Najbardziej wyrazistym stylistycznym detalem jest przedzielony słupek C, sprawiający wrażenie unoszącego się dachu. Poziome przetłoczenie biegnące nad logo marki z tyłu i łączące tylne światła podkreśla grę światła i cienia w tej części samochodu. Nowa Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 5 centymetrów mniej w porównaniu z 10. generacją. Wysokość 1,46 metra to mniej o 2,6 centymetra. Zmienione wymiary mają oczywiście wpływ na własności aerodynamiczne i sprawność, z jaką nowa Astra pokonuje opór powietrza — współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30.

Mniejsza z zewnątrz, ale większa w środku — inżynierowie Opla rozwiązali tę swoistą kwadraturę koła. Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami, co poprawia komfort podróżowania. Kokpit wysokiej jakości oraz zestaw wskaźników stanowią płynną kontynuację estetyki nadwozia, dzięki czemu zmiana generacji modelu jest doskonale zauważalna również we wnętrzu nowej Astry. Dominującą cechą jest przejrzystość wynikająca z ograniczenia liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenia kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.

Całodobowa pomoc i serwis: znakomita łączność dzięki systemowi Opel OnStar

Wszystkie nowe modele są podporządkowane następującej zasadzie: firma Opel upowszechnia technologie i innowacje z wyższych segmentów oraz sprawia, że ich ceny są bardziej przystępne. Przykładem takiego podejścia są systemy łączności. Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego asystenta łączności i usług. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Doradca OnStar zawsze chętnie udzieli pomocy w razie awarii samochodu na drodze oraz w innych sytuacjach. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

W nowej Astrze zadebiutuje także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Jest on kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, które ułatwiają korzystanie z funkcji smartfona w samochodzie. To pierwsze takie rozwiązanie w klasie samochodów kompaktowych. Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy. Android Auto obsługuje przede wszystkim Google Maps, Google Now oraz daje możliwość rozmowy z Google. Obsługuje on także coraz większy ekosystem aplikacji do odbioru muzyki i komunikowania się, takich jak WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify oraz odtwarzacze podcastów. Pełna lista obsługiwanych aplikacji znajduje się na stronie Android.com/auto. Apple CarPlay umożliwia proste i pomysłowe korzystanie z funkcji iPhone’a w czasie jazdy za pomocą ekranu wbudowanego w deskę rozdzielczą samochodu. Kierowca może inicjować połączenia telefoniczne, wysyłać i odbierać wiadomości oraz słuchać muzyki, sterując poszczególnymi funkcjami za pomocą ekranu dotykowego lub poleceń głosowych w systemie Siri. Apple CarPlay obsługuje telefon, wiadomości, mapy, odtwarzacz muzyczny oraz jest kompatybilny z aplikacjami zewnętrznymi. Z pełną listą tych aplikacji można zapoznać się na stronie Apple.com/ios/carplay. Poszczególnymi funkcjami można sterować za pośrednictwem dużego, nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej, przyciskami na kierownicy (regulacja głośności) lub przez polecenia głosowe.

ReflektoryIntelliLux LED®

Ten system oświetlenia podnoszący bezpieczeństwo to absolutna nowość w nowej Astrze. Przełomowe, opatentowane przez firmę Opel matrycowe reflektory LED nowej generacji umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców, a Astra będzie pierwszym samochodem w segmencie kompaktowym, w którym pojawi się to rozwiązanie.

Nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W procesie tym współpracuje on z przednią kamerą Opel Eye. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję. Zniknął także problem oślepiania innych użytkowników drogi. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal jest jasno oświetlona. Dzięki tak wysokiej precyzji i zdolności adaptacji matryca diodowa stanowi nowy, wyższy poziom technologii oświetlenia zewnętrznego pojazdów.

Diody nie tylko oświetlają otoczenie pojazdu jaśniejszym światłem niż konwencjonalne reflektory, ale charakteryzują się też znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora. Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w Astrze

Oprócz systemu Opel OnStar i matrycowych reflektorów IntelliLux LED® właściciele nowej Astry otrzymają do dyspozycji szereg innych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wiele z tych systemów nie było dotychczas oferowanych w segmencie kompaktowym. System rozpoznawania znaków drogowych oraz asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego sprawiają, że jazda nową Astrą jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza. Tempomat z ogranicznikiem prędkości pilnuje, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości. Zaawansowany asystent parkowania zwiększa komfort i potrafi samodzielnie zaparkować samochód za naciśnięciem przycisku. Kamera cofania jest uruchamiana z chwilą włączenia wstecznego biegu. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu wykrywa przeszkody w promieniu 3 metrów z boku i z tyłu samochodu, które znajdują się poza polem widzenia kierowcy.

Na uwagę zasługują także ergonomiczne fotele przetestowane i certyfikowane przez AGR (Kampanię na rzecz zdrowych pleców). Kontynuują one tradycję oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli w samochodach marki Opel i są wyposażone w szereg dodatkowych funkcji podnoszących komfort. Kierowca nowego Opla Astry może zasiadać w fotelu regulowanym w 18 kierunkach. Fotel ten ma także funkcję masażu, wentylacji i regulacji szerokości siedziska. Również pasażerowie z tyłu mogą liczyć na większy komfort dzięki opcjonalnym podgrzewanym siedzeniom skrajnym na tylnej kanapie.

Zupełnie nowy Opel Astra jest więc nie tylko bezpieczniejszy, bardziej komfortowy, bardziej atrakcyjny i nowocześniejszy, ale także lżejszy, zwrotniejszy, bardziej aerodynamiczny oraz sprawniejszy i wydajniejszy pod każdym względem. Nowa Astra wyznacza kierunek marki Opel na przyszłość.

Źródło: materiały prasowe Opel

Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Ople Astra V 2015
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA