| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Peugeot 308 R HYbrid: szybki niczym Ferrari!

Peugeot 308 R HYbrid: szybki niczym Ferrari!

Peugeot 308 w wersji hybrydowej z osiągami porównywalnymi ze sportowymi samochodami najwyższej klasy. Nierealne? Może kilka lat temu. Dziś Peugeot 308 R HYbrid to auto, które mimo ekologicznego napędu rozpędza się 0-100 km/h w 4,0 sekundy!

Peugeot 308 R HYbrid: dwukolorowe nadwozie

Już na pierwszy rzut oka Peugeot 308 R HYbrid różni się diametralnie od pozostałych wersji z gamy. Jego sportowy charakter podkreśla grill z wzorem szachownicy, ogromny przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza, spojler na klapie bagażnika i przede wszystkim niespotykane połączenie wyjątkowo intensywnego, niebieskiego lakieru z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła z jego czarnym, matowym odpowiednikiem w tylnej części pojazdu.

Peugeot 308 R HYbrid: sportowe wnętrze

Imponujące jest także wnętrze Peugeota 308 R HYbrid. Ogromne, 4 kubełkowe fotele pokryte brązową skórą, deska rozdzielcza obita tkaną cyfrowo tkaniną i liczne czerwone akcenty jak m.in. obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli, to charakterystyczne cechy dla wersji R HYbrid.

Nowoczesna hybryda

Peugeot 308 R HYbrid to auto o niesamowitych osiągach. Dzięki napędowi hybrydowemu o mocy 500 KM, zbudowanemu w oparciu o silnik benzynowy 1.6 THP 270 KM i dwa silniki elektryczne każdy o mocy 115 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, inżynierowie maksymalnie obniżyli środek ciężkości pojazdu i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta.

Ciekawostką Peugeota 308 R HYbrid jest możliwość wyboru mocy układu napędowego. Wśród czterech trybów wybierać można dostępne są:

- Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego. 

- Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania.

- Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa.

- Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Aby utrzymać auto w ryzach Peugeot 308 R HYbrid wyposażony został w potężny układ hamulcowy. Z przodu posiada tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm, a z tyłu 290 mm. Auto zostało jednak tak zaprojektowane, by do skutecznego hamowania wykorzystywać silniki elektryczne i to w pełnym zakresie prędkości (do 250 km/h). Lepsze prowadzenie to zasługa

Sportowe osiągi, sportowe hamulce, sportowe fotele...a jak wyglądają wyniki spalania tego niezwykle szybkiego hatchbacka o mocy 500 KM? Średnio jest to 3,0 l benzyny na 100 km. Bez komentarza.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM

Peugeota 308 R HYbrid wnętrze
Peugeota 308 R HYbrid wnętrze

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bridgestone

To czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »