| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > VW Passat ładowany z gniazdka elektrycznego - wersja GTE!

VW Passat ładowany z gniazdka elektrycznego - wersja GTE!

Volkswagen Passat GTE to hybryda, która prąd może pobierać z domowego gniazdka elektrycznego. Mimo 50 litrowego baku paliwa auto może pokonać dystans aż 1000 km!

Hybrydowy Passat ładowany z gniazdka elektrycznego

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE podobnie jak w Golfa GTE również składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem oraz z silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Bateria umożliwia Passatowi GTE przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym nawet 50 km. Jednostka napędowa 1.4 TSI w Passacie GTE rozwija moc 115 kW/156 KM, a silnik elektryczny – 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym – 130 km/h. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg hybrydowego Passata wystarcza na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Passat GTE może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego – E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE. Po uruchomieniu zespołu napędowego Passat pracuje w trybie elektrycznym. Jedynie przy niewystarczającym poziomie naładowania baterii lub przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych uruchamia się silnik TSI. Przy minimalnym stanie naładowania baterii albo przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc, układ napędowy automatycznie przełącza się w tryb Hybrid. Przyciskiem „E” kierowca może włączyć tryb elektryczny, natomiast przyciskiem „GTE” aktywuje się tryb, który pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech Passata GTE. Różnica jest odczuwalna natychmiast: wyostrzają się reakcje silnika na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy.

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

APRIL Polska Service sp. z o.o.

Multiagencja ubezpieczeniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »