REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda HR-V: nowy crossover na rynku

Honda HR-V 2015
Honda HR-V 2015
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda HR-V to kolejne auto zbudowane jako odpowiedź na duże zainteresowanie klientów samochodami przypominającymi pojazdy terenowe. Japoński crossover, nieco mniejszy niż CR-V, ma walczyć na rynku z Oplem Mokką czy Suzuki S-Cross. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Honda HR-V 2015

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w Europie latem 2015 roku, wprowadzając do segmentu crossoverów kombinację unikalnych cech: dynamiczną stylizację nadwozia, wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda NSX oficjalnie zaprezentowana w Europie

REKLAMA

Kształt nadwozia nowej Hondy HR-V, wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy dynamiczny i sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla sylwetkę auta do przodu i sprawia wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Poczucie solidnego wykonania potęgują wyprofilowane dolne panele nadwozia, świadczące o odporności i stabilności dużego SUV-a. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.

Oprócz nadania Hondzie HR-V niepowtarzalnych cech wyróżniających ją na drodze, projektanci japońskiej firmy chcieli również upodobnić auto do innych modeli tej marki. Motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami, to ewidentne nawiązanie do nowego modelu CR-V, podobnie jak opadająca linia tylnych szyb. Tylna część Hondy HR-V również została dynamicznie wyprofilowana. Ostro narysowane lampy zespolone zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika, na których wyróżnia się motyw „unoszącego się skrzydła”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda HR-V: wnętrze

REKLAMA

Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy HR-V jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B, która zawiera wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie systemu składania siedzeń Magic Seats ®.

Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym. W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

Również bagażnik oferuje imponującą ilość miejsca - przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 453 litry*, a po ich złożeniu, pojemność liczona do linii tylnych szyb wzrasta do 1026 litrów*. Łatwy dostęp do bagażnika to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku (*VDA).

Honda Connect

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wszystkich wersji (Sport i Executive), z wyjątkiem podstawowej. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali.

Honda HR-V: silniki

Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. W gamie jednostek napędowych znajdzie się dynamiczny i wydajny silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy maksymalnej 130 KM oraz diesel i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM. W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej, podczas gdy odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT.

Honda HR-V: prowadzenie

Honda HR-V odznacza się właściwościami jezdnymi typowymi dla samochodu osobowego, co jest główną zasługą nisko położonego środka ciężkości oraz lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia. Wysoka sztywność karoserii - w głównej mierze osiągnięta za sprawą wykonania struktury w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości - przyczynia się do stworzenia wizerunku auta o solidnej konstrukcji, które dzięki wyeliminowaniu przechyłów nadwozia, zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Ponadto, nowa Honda HR-V odznacza się bardzo przewidywalnym prowadzeniem, dzięki czemu pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy, spośród wszystkich modeli w tym segmencie.

Honda HR-V: systemy bezpieczeństwa

Rozbudowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych. Opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie HR-V.

Źródło: materiały prasowe Honda

Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 deska rozdzielcza
Honda
Honda HR-V 2015 panel klimatyzacji
Honda
Honda HR-V 2015 krótki lewarek skrzyni biegów
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 Magic Seats
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA