| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Acura NSX: elektryzujący debiut!

Acura NSX: elektryzujący debiut!

Nowa Acura NSX to alternatywa dla sportowych samochodów pokroju Porsche 911, Mercedesa AMG GT czy Audi R8. Czym japońskie auto chce walczyć z uznaną elitą przemysłu motoryzacyjnego?

Nowa Acura NSX z hybrydowym napędem

Nowa generacja sportowego modelu Hondy NSX (w Stanach Zjednoczonej Honda znana jest pod nazwą Acura) to samochód o niezwykle nowoczesnej linii nadwozia i jeszcze bardziej nowatorskiej koncepcji napędu. Jest niski (1215 mm), szeroki (1940 mm), a przy tym dysponuje dużym rozstawem osi (2630 mm). Nadwozie wykonane zostało przy dużym udziale stopu aluminium i ultra-wytrzymałej stali. Przy budowie auto wykorzystano także włókno węglowego. Niebywale ostre krawędzie tworzące nadwozie NSX kryją turbodoładowany silnik V6 wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Zarówno układ doładowania, jak i sposób zasilania motoru to rozwiązania, które nie były dotąd dostępne w samochodach japońskiego producenta.

Acura NSX: 4 silniki o łącznej mocy 550 KM!

Nie jest to jednak koniec rewolucyjnych zmian jakie zafundowali klientom inżynierowie tego sportowego auta. Silnik generuje moc aż 550 KM czyli o 295 KM więcej niż w podstawowej odmianie NSX pierwszej generacji. Sęk w tym, że do uzyskania tak wysokiej mocy inżynierowie użyli nie tylko jednostki benzynowej, ale i trzech silników elektrycznych. Wykorzystanie ich ma pomóc w obniżeniu zużycia paliwa na obszarach miejskich oraz poprawić przyspieszenie pojazdu.

Nowatorski jest także mechanizm przenoszący moment obrotowy silników na koła. Aby sprostać obecnym standardom Acura wyposażyła nowego NSX w aż 9-biegowy automat. Co jeszcze ciekawsze będzie to układ wyposażony w dwa sprzęgła, aby zmiana biegów była jak najszybsza. Moment obrotowy przenoszony będzie na 4 koła, a jego rozdzielaniem zarządzać ma komputer. W zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy zmianie będzie mogło ulec zachowanie auta. Acura NSX wyposażona będzie w koła i opony o różnych rozmiarach. Z przodu będą to 245/35Z R19, a z tyłu 295/30Z R20.

Acura nie podała dokładnej ceny nowego NSX, ale w kuluarach wymienia się kwotę 150 000 dolarów. Czy auto trafi na rynek w Polsce? Póki co nie ma o tym mowy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015

Acura NSX 2015 silnik układ napędowy
Acura NSX 2015 silnik układ napędowy

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »