| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM: 280 km/h w kompakcie!

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM: 280 km/h w kompakcie!

Najnowsze Audi RS3 to najmocniejszy kompakt dostępny obecnie na polskim rynku. Niemiecki koncern nie poszedł na szczególne kompromisy i zaprojektował auto kompaktowe zdolne rozpędzić się do 280 km/h!

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM

Audi łamie schematy i wprowadza na rynek najmocniejszego hatchbacka w swej historii! Nowy RS 3, bo o nim mowa, otrzymał pięciocylindrowy, wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI o mocy podniesionej aż do 367 KM! Jednostka napędowa o długości 49 cm, waży 180 kg, wyposażona jest w turbosprężarkę o doładowaniu 1,3 Bara, kolektor dolotowy o zmiennej długości (klapy), odlewaną z żeliwa wermikularnego skrzynię korbową oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Prawidłowy obieg oleju w silniku zapewnia z kolei elektryczna pompa, generująca ciśnienie cieczy na poziomie 38 barów. Moc oraz imponujący moment obrotowy (465 Nm dostępne od 1625 obr./min do 5550 obr./min) przekazywane są poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, na wszystkie cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe). Całości dopełnia aktywny układ wydechowy, który w zależności od obciążenia silnika i wybranego trybu jazdy generuje inną barwę dźwięku.

Zobacz też: Audi A7 Sportback h-tron z ogniwami paliwowymi

Osiągi nowego RS3 dysponującego tak potężnym układem napędowym są imponujące. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie wynosi albo 250 km/h, albo nawet 280 km/h (granica przesunięta za dopłatą).

Audi RS3 2015' z ceramicznymi tarczami hamulcowymi

Aby RS3 skutecznie wytracało swą prędkość, wyposażone go z przodu w 370-milemetrowe tarcze hamulcowe typu wave oraz ośmiotłoczkowe zaciski. Z tyłu znalazły się za to wentylowane tarcze o średnicy 310-milimetrów. Po raz pierwszy w historii w aucie kompaktowym pojawią się też opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe.

Audi RS3 2015': zawieszenie i układ kierowniczy

Zawieszenie, obniżone w stosunku do standardowych wersji A3 Sportback o 25 mm, oparto z przodu na kolumnach MacPhersona, a w z tyłu na stalowym układzie wielowahaczowym. W opcji dostępne będzie także adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. O prawidłowy tor jazdy dba także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Audi RS3 2015': wygląd

Oczywiście Audi RS3 znacząco różni się od pozostałych odmian modelu A3 pod względem stylizacyjnym, choć zmiany, zwłaszcza we wnętrzu, są delikatne. Lśniąca czernią kratownica o strukturze plastra miodu otoczona jest ramą o barwie i strukturze matowego aluminium, nie zabrakło także dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, poszerzonych błotników, masywnych progów, matowoszarych obudów lusterek oraz dużego, tylnego spoilera nad tylną klapą oraz dwóch dużych, owalnych końcówek rur wydechowych. We wnętrzu zagościła nowa kierownica obita skórą i alcantarą, sportowe fotele ze skóry Feinnapa, inna dźwignia zmiany biegów, nakładki pedałów wykonane ze stali szlachetnej, szare cyferblaty wskaźników z logiem RS, oraz pokryte alcantarą boczki drzwi.

Nowe Audi RS3 trafi do sprzedaży latem 2015 roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

tel./fax: +48 (22) 635 46 00

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »