REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM: 280 km/h w kompakcie!

Audi RS3 2015
Audi RS3 2015
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi RS3 to najmocniejszy kompakt dostępny obecnie na polskim rynku. Niemiecki koncern nie poszedł na szczególne kompromisy i zaprojektował auto kompaktowe zdolne rozpędzić się do 280 km/h!

Audi RS3 2.5 TFSI 367 KM

Audi łamie schematy i wprowadza na rynek najmocniejszego hatchbacka w swej historii! Nowy RS 3, bo o nim mowa, otrzymał pięciocylindrowy, wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI o mocy podniesionej aż do 367 KM! Jednostka napędowa o długości 49 cm, waży 180 kg, wyposażona jest w turbosprężarkę o doładowaniu 1,3 Bara, kolektor dolotowy o zmiennej długości (klapy), odlewaną z żeliwa wermikularnego skrzynię korbową oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Prawidłowy obieg oleju w silniku zapewnia z kolei elektryczna pompa, generująca ciśnienie cieczy na poziomie 38 barów. Moc oraz imponujący moment obrotowy (465 Nm dostępne od 1625 obr./min do 5550 obr./min) przekazywane są poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, na wszystkie cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe). Całości dopełnia aktywny układ wydechowy, który w zależności od obciążenia silnika i wybranego trybu jazdy generuje inną barwę dźwięku.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A7 Sportback h-tron z ogniwami paliwowymi

Osiągi nowego RS3 dysponującego tak potężnym układem napędowym są imponujące. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie wynosi albo 250 km/h, albo nawet 280 km/h (granica przesunięta za dopłatą).

Audi RS3 2015' z ceramicznymi tarczami hamulcowymi

Aby RS3 skutecznie wytracało swą prędkość, wyposażone go z przodu w 370-milemetrowe tarcze hamulcowe typu wave oraz ośmiotłoczkowe zaciski. Z tyłu znalazły się za to wentylowane tarcze o średnicy 310-milimetrów. Po raz pierwszy w historii w aucie kompaktowym pojawią się też opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi RS3 2015': zawieszenie i układ kierowniczy

Zawieszenie, obniżone w stosunku do standardowych wersji A3 Sportback o 25 mm, oparto z przodu na kolumnach MacPhersona, a w z tyłu na stalowym układzie wielowahaczowym. W opcji dostępne będzie także adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. O prawidłowy tor jazdy dba także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Audi RS3 2015': wygląd

Oczywiście Audi RS3 znacząco różni się od pozostałych odmian modelu A3 pod względem stylizacyjnym, choć zmiany, zwłaszcza we wnętrzu, są delikatne. Lśniąca czernią kratownica o strukturze plastra miodu otoczona jest ramą o barwie i strukturze matowego aluminium, nie zabrakło także dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, poszerzonych błotników, masywnych progów, matowoszarych obudów lusterek oraz dużego, tylnego spoilera nad tylną klapą oraz dwóch dużych, owalnych końcówek rur wydechowych. We wnętrzu zagościła nowa kierownica obita skórą i alcantarą, sportowe fotele ze skóry Feinnapa, inna dźwignia zmiany biegów, nakładki pedałów wykonane ze stali szlachetnej, szare cyferblaty wskaźników z logiem RS, oraz pokryte alcantarą boczki drzwi.

Nowe Audi RS3 trafi do sprzedaży latem 2015 roku.

Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015
Audi
Audi RS3 2015 wnętrze
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA