REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: w hołdzie poprzedniczce

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Giulietta w wersji Sprint to swoisty hołd złożony jej legendarnej poprzedniczce. Nowa wersja nie przeszła radykalnym zmian, ale zadebiutowało w niej kilka nowych rozwiązań.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: nowa wersja

Bardziej wyrazista estetyka, doskonałe osiągi oraz najświeższe nowinki technologiczne: nowa Giulietta Sprint reprezentuje prawdziwego „ducha" Alfy, mądrze dobrany pakiet wyposażenia - zgodnie z zasadami „Lightness & Efficiency",  „Italian Style", „Advanced Technology" i „Dynamics", dzięki którym samochody Alfa Romeo są niepowtarzalne.
Z połączenia tych elementów powstaje stuprocentowa Alfa Romeo, zdolna zapewnić „prawdziwe wrażenia", wykraczając poza zakres rzeczywistych potrzeb i granic i wejść do świata emocji: od poczucia estetyki po zamiłowanie do wyrafinowanej techniki, od przyjemności trzymania kierownicy po wyrażenie własnej osobowości.

REKLAMA

Giulietta Sprint dostępna jestw Polsce od 6 listopada w cenie od 87 600 zł za samochód wyposażony w  silnik 1.4 MultiAir 150 KM sprężony z manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cechy charakterystyczne

REKLAMA

Nowa Giulietta Sprint pojawia się w ekskluzywnej, sportowej szacie, wyróżnionej specjalnym logo Sprint oraz kilkoma charakterystycznymi elementami, takimi jak: zderzak  tylny z dyfuzorem i sportowym wydechem, powiększone końcówki układu wydechowego oraz felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami (opcjonalnie dostępne są koła 18"). Dopełnieniem stylowego nadwozia nowej wersji są przyciemniane szyby tylne oraz błyszczące wykończenia w kolorze grafitowym na osłonie chłodnicy, klamkach, obudowach lusterek bocznych oraz ramkach świateł przeciwmgłowych.

Dbałość o szczegóły oraz wysoka jakość wybranych materiałów jest najwyższym wyrazem stylu Made in Italy. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się sportowe, czarne wykończenie, które jest jeszcze bardziej efektowne dzięki fotelom Sprint, pokrytym tkaniną i Alcantarą, ozdobionym czerwonymi przeszyciami oraz z logo na zagłówku. Seryjne wyposażenie obejmuje również kierownicę pokrytą skórą z czerwonymi przeszyciami, a deska rozdzielcza i poszycie drzwi posiadają wyszukane wykończenie w kolorze karbonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowy charakter Giulietty Sprint widać również w czarnej podsufitce oraz dywanikach welurowych. Zresztą, nic nie jest pozostawione przypadkowi, kiedy stosowane są zasady Italian Style: stąd rodzi się niepowtarzalny charakter, który codziennie na drodze pozwala nam natychmiast rozpoznać samochody z logo Alfa Romeo wśród tylu różnych aut, które spotykamy.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: dyfuzor

By jeszcze bardziej udoskonalić i tak już dobrą aerodynamikę modelu, nowa wersja Sprint proponuje zderzak tylny z dyfuzorem oraz sportowym wydechem oraz boczne spoilery progowe, które w połączeniu ze sztywną i lekką strukturą wykonaną z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, zapewniają doskonałą dynamikę, tworząc udany duet „lekkości i efektywności".

Alfa Romeo Giulietta Sprint: silniki

REKLAMA

„Advanced Technology": nowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM.
W Giulietcie Sprint debiutuje nowy turbobenzynowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, mocna i niezawodna jednostka napędowowa, która doskonale wyraża sportowy charakter nowej wersji Sprint. Samochód wyposażony w ten sposób osiąga maksymalną szybkość 210  km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Gwarantuje też doskonałe osiągi w zestawieniu z bardzo ograniczonym spalaniem i niską emisją spalin: w cyklu mieszanym zarejestrowane dane to odpowiednio 5,7 l/100 km i 131 g/km CO2 (zastosowanie opon ECO, dostępnych w zależności od rynku, pozwala na dalszą redukcję wartości aż do 5,6 l/100km i 129 g/km). 

Sercem MultiAir jest nowy układ elektro-hydrauliczny zarządzający zaworami, który pozwala zredukować emisję spalin (dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pośrednictwem zaworów ssących silnika, bez użycia przepustnicy) oraz emisję szkodliwych substancji (istotę kontroli spalania). Poza tym, będąc głównym „zwolennikiem" idei downsizingu, wszechstronna technologia Multiair znajduje łatwe zastosowanie we wszystkich silnikach benzynowych.

Oprócz najnowszego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, Giulietta Sprint może zostać wyposażona w pięć innych silników: turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 170 KM - z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT - oraz silnik turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM, 2.0 JTDM o mocy 150 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM (ten ostatni z Alfa TCT) oraz silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM. Zapewniają one „elektryzujące" połączenie mocy i technologii, które łączą wyjątkowe osiągi z poszanowaniem środowiska i niskimi kosztami obsługi.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: prowadzenie

Giulietta wpisała się w tradycję najlepszych aut marki Alf Romeo, przejmując ich spuściznę w postaci dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych, poszanowania środowiska i codziennej, wygodnej eksploatacji.

Sekretem tych osiągów jest nieustanne poszukiwanie nowych technologii, które znajduje w Giulietcie najwyższy tego wyraz. Świadczy o tym kompaktowy kształt samochodu wykonanego z materiałów o dużej wytrzymałości, pozwalających na ograniczenie masy samochodu, jak i aktywny układ kierowniczy Dual Pinion oraz wyszukane schematy zawieszenia przedniego Mc Pherson oraz tylnego zaawansowanego Multilink.
Ponadto, satysfakcja z jazdy i komfort mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego Klienta, dzięki selektorowi kontroli dynamicznej DNA, urządzeniu, które dostosowuje zachowanie pojazdu do różnych warunków i stylów prowadzenia. Nowa platforma Alfy Romeo Giulietta została zaprojektowana tak, by połączyć i wykorzystać w pełni różne systemy pojazdu, wyróżniając przy tym trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather) dostępne poprzez Alfa DNA. To urządzenie, zainstalowane seryjnie w całej gamie nowego modelu, obejmuje kontrolę nad parametrami silnika, skrzyni biegów, elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2, jak również nad zachowaniem systemu ESC.
Wreszcie, w nowej Giulietcie Sprint może zostać zamontowana najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT, w połączeniu z turbodoładowanym silnikiem  benzynowym  1.4 MultiAir o mocy 170 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM, która zapewnia oszczędność, komfort jazdy oraz sportowe emocje lepsze niż w automatycznych skrzyniach biegów z przekładnią hydrokinetyczną.

„Advanced Technology": wzorowe bezpieczeństwo.
Nowa Giulietta Sprint jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej kategorii, który zmusza do zmiany opinii, że osiągi muszą zawsze iść na kompromis z bezpieczeństwem. Jako dopełnienie elementów nierozerwalnie związanych z dynamiką modelu, w standardzie montowanych jest: 6 poduszek powietrznych, ESP, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnym napinaczem, zagłówki anti-whiplash oraz trzecia linia obciążenia, zapewniająca doskonałą ochronę kabiny samochodu.
Do tego dochodzą również, jako wyposażenie standardowe, unikatowe w tej kategorii systemy, takie jak Alfa DNA z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2, systemem, który na zakręcie pozwala przenieść moment obrotowy na koło zewnętrzne, zmniejszając podsterowność auta, zyskując przy tym na napędzie, bezpieczeństwie i stabilności prowadzenia auta. Dalej: DST, który za pośrednictwem lekkiego impulsu na kierownicę podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru w przypadku awaryjnej sytuacji. Wreszcie, Pre-fill, który gwarantuje kierowcy najszybszą możliwą reakcję układu hamulcowego w przypadku zagrożenia. Zastosowanie wszystkich tych urządzeń przekłada się na wysoki stopień bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Giulietta otrzymała już w momencie wprowadzenia na rynek 5 gwiazdek w prestiżowym teście bezpieczeństwa, według surowych parametrów ocen wprowadzonych przez EuroNcap, uzyskując wynik 97% w ochronie dorosłych pasażerów, jeden z najwyższych w swojej kategorii.

„Advanced Technology": innowacyjny system infotainment Uconnect.
Na środku deski rozdzielczej nowej Giulietty Sprint, powyżej selektora DNA i automatycznej klimatyzacji dwustrefowej, zostało osadzone innowacyjne urządzenie multimedialne Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio , gniazdem Aux-in, wejściem USB, sterowaniem głosowym, czytnikiem SMS, a w wersji 6.5'', wraz z nawigacją satelitarną z mapami w 3D, wskazówkami na temat trasy oraz z funkcją „One Step Voice entry Destination" do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe, jak i z urządzeniem DAB do słuchania radia w jakości cyfrowej.

Obydwa systemy zostały opracowane we współpracy z takimi znanymi firmami, jak Harman i Here Auto dla systemu UConnect 6.5" oraz Continental dla UConnect 5".

Tak więc kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich głównych funkcji, od radia analogowego i cyfrowego (DAB) - to ostatnie na zamówienie w wersji 5", w standardzie w wersji 6.5" -  aż po wszelkie, najważniejsze nośniki multimedialne (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone), które można podłączyć za pośrednictwem wejścia USB i gniazda Aux-in. Poza tym, system obejmuje nowoczesny interfejs Bluetooth, umożliwiający wejście do dodatkowych funkcji, takich jak obsługa rozmów telefonicznych czy odczyt przy użyciu technologii text-to-speech odebranych SMS-ów, jak również innowacyjny system Audio Streaming, który umożliwia odtwarzanie strumieniowe plików z muzyką, internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze swojego smartphone'a, przez Bluetooth, czy za pośrednictwem systemu audio.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cena

We Włoszech cennik nowej Giulietty Sprint rozpoczyna się od 25.900 euro za wersję silnikową 1.4 turbo benzyna 150 KM, a kończy na 31.200 euro za wersję turbodiesel 2.0 JTDM o mocy 175 KM z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT.

W Polsce do wyboru mamy 3 wersje Giulietta Sprint uzależnione od wersji silnikowej. Cena zaczyna się już od 87 600 zł za jednostkę 1.4 TB Multiair 150 KM, dodatkowo dostępny jest ekonomiczny diesel 1.6 JTD o mocy 105 KM z ceną 95 500 zł, a ofertę zamyka mocny silnik 1.4 TB MultiAir z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT w cenie 98 600 zł. Klienci mogą zamawiać samochody u autoryzowanych dealerów Alfa Romeo od 6 listopada 2014.

Wspólne dla wszystkich wersji silnikowych, bogate wyposażenie standardowe obejmuje: felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami, zderzak tylny ze sportowym wydechem, powiększone rury wydechowe, fotele Sprint  pokryte tkaniną i Alcantarą, ozdobione czerwonymi przeszyciami oraz logo na zagłówku, dwustrefową automatyczną klimatyzację, światła przeciwmgłowe i fotel pasażera z regulacją wysokości.

Źródło: wiadomości prasowe Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA