REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Pulsar: wymiary, silniki, wyposażenie

Nissan Pulsar 2014
Nissan Pulsar 2014
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan Pulsar ma bardzo przestronne wnętrze, duży bagażnik i nowoczesną paletę silnikową. Oto najważniejsze fakty o nowym kompakcie z Japonii.

Nowy Nissan Pulsar

Pulsar, którego można natychmiast rozpoznać po typowym dla marki Nissan motywie litery V na kracie wlotu powietrza, światłach do jazdy dziennej w kształcie bumerangu oraz odważnie zarysowanych, muskularnych krągłościach, został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów i będzie produkowany w zakładach Nissana w Barcelonie.

REKLAMA

Ta sama koncepcja stylistyczna, dzięki której Qashqai i X-Trail tak świetnie prezentują się na drodze, nadaje Pulsarowi elegancką i atletyczną sylwetkę, w której zdecydowane kontury harmonizują z dopracowanymi detalami. Podobnie jak crossovery Nissana, również Pulsar zwraca uwagę mocno wyprofilowanymi nadkolami, smukłą linią boczną oraz opływowym profilem.

Nissan Pulsar: wnętrze

Dający poczucie pewności siebie klimat godny klasy premium panuje także we wnętrzu, gdzie wysokiej jakości materiały i przejrzyste rozwiązania stylistyczne doskonale harmonizują z wyjątkowo bogatym wyposażeniem.

Dzięki najdłuższemu w swojej klasie rozstawowi osi (2700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji Pulsar oferuje pasażerom podróżującym na tylnej kanapie wyraźnie więcej miejsca na nogi i ramiona w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. Mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi - więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (4385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zgodnie z oczekiwaniami klientów w nowym modelu zastosowano szereg przystępnych i praktycznych rozwiązań technicznych, zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. Jak zwykle w przypadku produktów marki Nissan w wyposażeniu Pulsara nie zabrakło elementów, które dotychczas były zwykle zarezerwowane dla samochodów wyższej klasy. Jednym z nich jest cieszący się uznaniem system Safety Shield ostrzegający o poruszających się obiektach, niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz pojazdach w martwym polu. Kolejnym niespotykanym wcześniej w tym segmencie rozwiązaniem technicznym jest innowacyjny system kamer 360°, podobnie jak najnowszej generacji NissanConnect bezproblemowo współpracujący ze smartfonami i oferujący pełną gamę funkcji związanych z nawigacją satelitarną.

Jak przystało na pojazd wykorzystujący najnowsze rozwiązania technologiczne, Pulsar jest dostępny z dwoma bardzo nowoczesnymi silnikami do wyboru: benzynowym 1.2 DIG-T oraz wysokoprężnym 1.5 dCi. Obydwa zapewniają znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa i wysokiej kulturze pracy. Zastosowano w nich liczne rozwiązania, dzięki którym ten sam dystans można pokonać taniej.

REKLAMA

Nowy Pulsar jest oferowany w trzech znanych z innych modeli Nissana wersjach: Visia, Acenta oraz Tekna. Każda z nich charakteryzuje się niezwykle wysokim standardem wyposażenia. Wszystkie mają klimatyzację, 5-calowy zaawansowany wyświetlacz Drive‑Assist oraz elektrycznie otwierane szyby we wszystkich drzwiach. Do wyposażenia standardowego wszystkich wersji należy również układ monitorowania ciśnienia w oponach, sześć poduszek powietrznych oraz system Stop/Start.

Wnętrze nowego Pulsara na nowo definiuje oczekiwania, jakie klienci mogą mieć wobec rodzinnego hatchbacka z segmentu C. Podczas gdy większość rywali przedkłada styl i jakość materiałów nad względy praktyczne, Pulsar nie zawodzi w żadnym z tych obszarów. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2700 mm) oraz pomysłowemu rozmieszczeniu foteli Pulsar oferuje największą w swojej klasie ilość miejsca na nogi, zdecydowanie przewyższając pod tym względem kompaktowe modele konkurencji oraz wiele samochodów należących do wyższego segmentu. Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mają do dyspozycji 692 mm na wysokości kolan - jest to wielkość plasująca Nissana Pulsar zdecydowanie powyżej średnich wartości typowych dla segmentu C i D (odpowiednio 562 oraz 585 mm).

Nissan Pulsar: bagażnik

Dopełnieniem mistrzowsko rozplanowanego wnętrza modelu Pulsar jest praktyczny bagażnik, oferujący zarówno dużą pojemność (385 litrów), jak i szeroki otwór załadunkowy. Złożenie tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość bagażową aż do 1395 litrów. Ale dużą ilością miejsca mogą się cieszyć nie tylko pasażerowie tylnych siedzeń.

Projektanci Nissana odpowiedzialni za ergonomię zadbali także o potrzeby osób podróżujących z przodu, zapewniając im zaskakująco dużą ilość miejsca, wysoki poziom komfortu oraz doskonałą widoczność.

Tak jak w przypadku wielu innych, innowacyjnych rozwiązań stylistycznych Nissana, najwięcej zależy od drobnych i prostych elementów. Na przykład dzięki zastosowaniu głębokich przetłoczeń boczków drzwiowych inżynierowie Nissana uzyskali najszersze w tej klasie pojazdów podłokietniki. Podczas gdy większość rywali oferuje wąską półkę, która nie stanowi solidnego podparcia dla łokcia, podłokietnik Pulsara ma szerokość aż 95 mm - jest to wartość spotykana raczej w segmencie pojazdów luksusowych.

Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych bez uszczerbku dla stylu oraz własności użytkowych zawsze było celem nadrzędnym zespołu projektantów Nissana. Nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania nie mają przecież sensu, jeśli ich obsługa jest skomplikowana. Dlatego deska rozdzielcza Pulsara w sposób naturalny łączy najnowsze zdobycze technologiczne marki z prostym, a zarazem wyrafinowanym stylem.

W konsoli środkowej, która wydaje się być zawieszona nad główną płaszczyzną deski rozdzielczej, umieszczono system informacji i rozrywki NissanConnect oraz przyciski i pokrętła sterujące układem ogrzewania i wentylacji. Otoczony czarnymi, lakierowanymi na wysoki połysk listwami wykończeniowymi, moduł środkowy został zaprojektowany w taki sposób, aby jego obsługa za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 5,8 cala oraz ergonomicznych przycisków i pokręteł była możliwie jak najprostsza i intuicyjna. Koleją cechą wyróżniającą model Pulsar jest „warstwowa" budowa deski rozdzielczej z szerokim panelem wykończeniowym rozciągającym się między otworami drzwiowymi po obu stronach pojazdu. Charakteryzująca się dynamicznym wyglądem deska rozdzielcza jest delikatnie wklęsła - takie rozwiązanie sprawia, że wnętrze wydaje się być jeszcze większe. Kształt ten koresponduje także z atletyczną linią, która stanowiła inspirację dla projektantów nadwozia.

Zestaw wskaźników również został zaprojektowany pod kątem wygody użytkowania. Wyposażono go w duży, 5-calowy, zaawansowany wyświetlacz Drive‑Assist umieszczony pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Informacje widoczne na wyświetlaczu można dostosować do własnych potrzeb - może on przekazywać kierowcy wskazówki z systemu nawigacji, porady i ostrzeżenia, oraz stanowić źródło informacji o aktualnych parametrach pojazdu. Za pomocą wyświetlacza Drive-Assist kierowca może również dostosować do własnych potrzeb ustawienia układów elektronicznych, sterujących działaniem kierunkowskazów, wycieraczek oraz centralnego zamka.

Nissan Pulsar: systemy bezpieczeństwa

Nissan znany jest z tego, że zawsze stara się oferować klientom najnowsze rozwiązania techniczne dostępne zwykle tylko w klasie premium. Debiutujący na rynku Pulsar doskonale wpisuje się w tę koncepcję. Nowy model został zaprojektowany i zbudowany z wykorzystaniem szerokiej gamy łatwych w obsłudze rozwiązań technologicznych. Niektóre z nich - takie jak ostrzeżenie o poruszających się obiektach - po raz pierwszy trafiły do segmentu C. Nowy Pulsar wyznacza także nowe standardy wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i wygody kierowcy.

Dzięki takim rozwiązaniom, jak wysoko oceniany system Safety Shield, innowacyjny system kamer 360°, układ aktywnej kontroli toru jazdy, elektryczny hamulec awaryjny czy najnowszej generacji system rozrywki i informacji NissanConnect, nowy Pulsar udowadnia, że wyposażenie segmentu premium nie jest już domeną pojazdów luksusowych.

System kamer 360° (Around View Monitor, AVM)

Kluczowym elementem szerokiej gamy zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych z nowym modelu Pulsar jest wielokrotnie nagradzany system kamer 360° (AVM). Ów innowacyjny system jest najbardziej zaawansowanym technologicznie i oferującym największą liczbą funkcji rozwiązaniem stosowanym w segmencie małych i średnich samochodów. Stanowi on fundament wielu innych układów wpływających na poprawę bezpieczeństwa, widoczności i wygody.

AVM przetwarza dane pochodzące z niewielkich kamer zainstalowanych na osłonie wlotu powietrza, klapie bagażnika oraz na lusterkach bocznych, aby zapewnić kierowcy widok 360 stopni, przedstawiający sylwetkę pojazdu od góry na ekranie systemu nawigacji i rozrywki NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. System wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie graficzne, aby wygenerować widok pojazdu „z lotu ptaka". Efekt końcowy sprawia wrażenie, jakby kamera była zawieszona nad samochodem.

Widok „z góry" umożliwia kierowcy dostrzeżenie przeszkód wokół samochodu, pomagając wzrokowo potwierdzić pozycję pojazdu względem otaczającego go obszaru i czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.

System AVM jest aktywowany automatycznie po włączeniu wstecznego biegu. Można go włączyć również ręcznie, podczas jazdy z prędkością do 10 km/h, naciskając przycisk kamery na desce rozdzielczej.

W zależności od preferencji widok z każdej kamery może być wyświetlany oddzielnie. System może także działać jak standardowa kamera cofania, która wyświetla linie naprowadzające na ekranie, umożliwiając kierowcy precyzyjne zaparkowanie samochodu w wybranym miejscu.

Technologia Safety Shield

Dzięki rozbudowanemu zestawowi układów podnoszących poziom bezpieczeństwa system Safety Shield zapewnia kierowcy Nissana Pulsar doskonałą ochronę i widoczność. Pakiet został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu. W jego skład wchodzą następujące systemy:

Ostrzeżenie o poruszających się obiektach

Ów zaawansowany, zastosowany po raz pierwszy w pojeździe tego segmentu układ wykorzystuje możliwości systemu kamer 360° i pełni rolę cyfrowego pilota, który pomaga kierowcy dostrzec obiekty mogące pojawić się na drodze Nissana Pulsar w trakcie cofania.

Tradycyjne systemy wspomagające parkowanie informują o nieruchomych obiektach znajdujących się za pojazdem, natomiast system ostrzegania o poruszających się obiektach emituje sygnały dźwiękowe i wizualne w przypadku, gdy ktoś lub coś porusza się za samochodem - na przykład gdy do cofającego pojazdu zbliża się dziecko.

Zamontowana w klapie bagażnika i wyposażona w szerokokątny obiektyw kamera cofania obejmuje swoim zasięgiem obszar ponad 180 stopni, zapewniając niespotykanie szerokie pole widzenia strefy za samochodem. Obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala.

Poza korzystaniem z wielofunkcyjnej kamery cofania system wykrywania poruszających się obiektów może również pobierać dodatkowe dane z kamery przedniej oraz dwóch kamer bocznych. Dzięki temu może on monitorować obszar wokół samochodu, ostrzegając kierowcę o niewidocznych dla niego obiektach poruszających się z boku lub z przodu pojazdu.

Inżynierowie Nissana doskonale wiedzą o tym, że zaawansowane technicznie systemy, takie jak Safety Shield, mają sens tylko jeśli kierowca może z nich bezproblemowo korzystać. Dlatego ustawienia definiujące parametry pracy układów Safety Shield można dostosować do własnych potrzeb za pomocą przycisku na desce rozdzielczej lub poprzez system NissanConnect. W desce rozdzielczej zainstalowano także niezwykle wygodny w użyciu przycisk pozwalający na włączenie lub wyłączenie wszystkich funkcji systemu. Jeśli jednak kierowca chce wyłączyć tylko funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, może to zrobić korzystając z łatwo dostępnego menu na ekranie dotykowym. Ustawienia zmodyfikowane przez kierowcę za pomocą menu systemu NissanConnect są zapamiętywane i stosowane podczas każdej kolejnej podróży.

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu

Zarezerwowany niegdyś wyłącznie dla aut wyższej klasy, układ ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu wykorzystuje kamerę systemu 360° do wykrywania samochodów, które są niewidoczne w żadnym z lusterek bocznych Pulsara. Obecność pojazdu w martwym polu jest sygnalizowana zapaleniem się dyskretnej lampki ostrzegawczej umieszczonej w szkle lusterka bocznego. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa niekontrolowany zjazd auta z zajmowanego pasa ruchu. Mogłoby się wydawać, że funkcja ta wymaga zastosowania kamery zamontowanej na szybie czołowej lub systemu radarowego, ale w modelu Pulsar jest ona realizowana tylko z wykorzystaniem tylnej kamery wchodzącej w skład systemu kamer 360°. Zaawansowany program komputerowy rozpoznaje nawet zużyte i niezbyt wyraźne oznakowanie poziome wyznaczające pasy ruchu, sprawdzając czy pojazd nie opuszcza danego pasa bez zasygnalizowania tego manewru przez kierowcę. Wykrycie takiej sytuacji jest sygnalizowane kierowcy, aby skłonić go do skorygowania toru jazdy. System automatycznie dostosowuje czułość na drogach o gorszej nawierzchni, uwzględniając konieczną w takim przypadku zmianę stylu jazdy.

Automatyczny układ oczyszczania kamery

Kluczowym elementem pakietu Safety Shield oraz systemu kamer 360° w modelu Pulsar jest niewielka, zwrócona tyłem do kierunku jazdy kamera umieszczona w klapie bagażnika. Chociaż kamery parkowania nie są nowością w pojazdach marki Nissan - takie rozwiązanie pojawiło się już w 2002 r. w modelu Primera, jako nowość tym segmencie - to urządzenie zastosowane w Nissanie Pulsar oferuje kilka dodatkowych funkcji. Ponieważ na precyzyjnych informacjach dostarczanych przez kamerę cofania polegają aż trzy systemy wchodzące w skład stosowanego w modelu Pulsar pakietu Safety Shield (ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu), jej obiektyw przez cały czas musi być nieskazitelnie czysty. Nie jest to łatwy do spełnienia wymóg w przypadku urządzenia w tak dużym stopniu narażonego na działanie czynników atmosferycznych.

Aby wyeliminować problem brudnego obiektywu, inżynierowie Nissana opracowali dla modelu Pulsar w pełni zautomatyzowany, inteligentny system jego mycia i suszenia.

Wykorzystując zaawansowane oprogramowanie do przetwarzania obrazu, które analizuje ponad 15 mln pikseli na sekundę, system wykrywa zabrudzenie obiektywu, a następnie uruchamia spryskiwacz, który zmywa zanieczyszczenia. Aby mokra powierzchnia obiektywu nie była jeszcze bardziej narażona na zabrudzenie, po umyciu jest on suszony strumieniem sprężonego powietrza. W ten sposób kamera może przekazywać wyraźny obraz na ekran systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. Ponadto, system automatycznie wybiera najlepszy sposób oczyszczenia obiektywu, na przykład uruchamiając wyłącznie strumień powietrza, aby usunąć drobinkę kurzu, lub spryskując jego powierzchnię, aby rozpuścić osad z kropel deszczu. Dzięki temu woda i energia nie są marnowane, a zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy wystarcza na dłużej.

Elektryczny hamulec awaryjny

Ten wysoce zaawansowany system może samoczynnie uruchomić hamulce modelu Pulsar w sytuacji, w której wykryje niebezpieczeństwo uderzenia w przeszkodę.

Skanując drogę przed pojazdem za pomocą umieszczonych w dolnej części przedniego zderzaka czujników radarowych, układ elektrycznego hamulca awaryjnego reaguje na niebezpieczeństwo w trzech etapach. Najpierw sygnał dźwiękowy ostrzega kierowcę o zmniejszającej się odległości do pojazdu poprzedzającego. Następnie, jeśli kierowca zignoruje to ostrzeżenie, system automatycznie przyhamuje pojazd. Na koniec, jeżeli odległość będzie nadal malała, system uruchomi hamulce z większą mocą, o ile zajdzie taka potrzeba. Ten innowacyjny system został opracowany i zaprogramowany w taki sposób, aby uniknąć kolizji lub, w najgorszym razie maksymalnie ograniczyć jej skutki.

NissanConnect

Zarówno system AVM, jak i pakiet Safety Shield współpracują z udoskonalonym systemem nawigacji satelitarnej NissanConnect, łączem Bluetooth oraz systemem audio nowego modelu Pulsar. Informacje są wyświetlane na dużym ekranie dotykowym o przekątnej 5,8 cala. System oferuje również usługę GoogleTM Send to Car, która umożliwia bezpośrednie przenoszenie opracowanych w domowym zaciszu wskazówek dojazdu do samochodowego systemu nawigacji. Dodatkowe usługi to wyszukiwanie tzw. interesujących punktów (POI) przez GoogleTM, wyświetlanie danych dotyczących cen paliw w okolicy, a także dostęp do rozkładu lotów i informacji o pogodzie.

Wchodzący w skład systemu moduł Bluetooth umożliwia strumieniową transmisję plików audio oraz integrację z telefonem komórkowym. NissanConnect wyposażony jest również w gniazda AUX‑in i USB oraz tuner cyfrowego radia DAB.

Reflektory w technologii LED

Nowe reflektory w technologii LED, oferowane w standardzie w wersji Tekna oraz opcjonalnie w wersji Acenta, pozwalają modelowi Pulsar autentycznie zabłysnąć na tle konkurencji. Maksymalną jasność wiązki światła zapewniają halogenowe żarówki świateł drogowych.

Nissan dokłada wszelkich starań, by technologie stosowane w samochodach tej marki były naprawdę użyteczne, więc zastąpienie świateł ksenonowych diodami LED nie było wyłącznie kwestią stylu. Reflektory diodowe emitują bielsze i jaśniejsze światło, zużywając o połowę mniej energii niż żarniki ksenonowe. Ponadto kolor światła diodowego jest bardziej zbliżony do koloru światła słonecznego, co zapewnia lepszą widoczność w nocy. Charakterystyczny kształt reflektorów LED jest typowy dla rodziny pojazdów Nissana i przypomina rozwiązania stosowane obecnie w modelach Qashqai oraz X-Trail.

Aktywna kontrola toru jazdy

Aby doświadczenia związane z prowadzeniem nowego Nissana Pulsar były jeszcze lepsze, wyposażono go również w układ aktywnej kontroli toru jazdy. Ten inteligentny system monitoruje zachowanie i tor jazdy samochodu. Delikatnie hamowanie poszczególnych kół daje podobny efekt, jaki zapewnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu samochód płynnie pokonuje łuki i zachowuje doskonałą przyczepność podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Nissan Pulsar: silniki

Oszczędne i mocne jednostki napędowe

Zgodnie z filozofią Nissana zakładającą wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań oraz ograniczenie kosztów eksploatacji, w modelu Pulsar będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem, charakteryzujące się optymalnym połączeniem osiągów i oszczędności. Jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM może z powodzeniem rywalizować z większymi od siebie silnikami, zaś diesel 1.5 dCi generuje 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190‑konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6, czyniąc model Pulsar jeszcze bardziej atrakcyjnym. Obydwa silniki oferowane od początku obecności modelu na rynku są standardowo wyposażone w układ Stop/Start, który pomaga ograniczyć emisję CO2 oraz obniża zużycie paliwa.

1.2 DIG-T 115 KM (85 kW)

Czterocylindrowy silnik 1.2 DIG-T, będący jedną z najbardziej zaawansowanych technicznie konstrukcji stosowanych w pojazdach segmentu C, jest najlepszym przykładem na to, że doskonałe osiągi nie muszą wcale być pochodną dużej pojemności skokowej. Jednostka została opracowana w ramach sojuszu Renault-Nissan. Silnik generuje 115 KM przy 4500 obr./min - jest to wartość przewyższająca parametry wielu wolnossących jednostek 1.6.

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 190 Nm przy 2000 obr./min, benzynowy Pulsar oferuje dobre przyspieszenie i znakomitą elastyczność na poszczególnych biegach. Silnik 1.2 DIG-T napędza koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej i jest w stanie rozpędzić nowy model od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy.

Równie imponująco przedstawiają się wartości zużycia paliwa i emisji CO2 dla jednostki 1.2 DIG-T. Dzięki zużyciu paliwa wynoszącemu 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym, oraz emisji CO2 na poziomie 117 g/km na eksploatację podstawowej wersji modelu Pulsar może pozwolić sobie szerokie grono potencjalnych nabywców.

Współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną turbodoładowany silnik rozwija moc 115 KM (85 kW) i wytwarza 190 Nm momentu obrotowego. Mimo niewielkiej pojemności, silnik 1.2 jest bardzo dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossąca jednostka 1.6.

1.2 DIG‑T jest standardowo wyposażony w system Stop/Start oraz wiele innych rozwiązań obniżających zużycie paliwa, takich jak alternator z funkcją odzyskiwania energii, zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów oraz specjalny olej o niskiej lepkości.

1.5 dCi 110 KM (81 kW)

Wysokoprężna wersja Nissana Pulsar jest napędzana czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 1.5 dCi. Konstrukcja opracowana przez koncern Renault-Nissan o mocy 110 KM emituje CO2 w ilości zaledwie 94 g/km przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,6 l/100 km.

Szósta generacja silnika 1.5 dCi charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy. Jest też oszczędniejsza od poprzednich wersji. Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. Dzięki zastosowaniu wykonanych z lekkich materiałów komponentów udało się również obniżyć masę jednostki napędowej.

Specjalnie do modelu Pulsar została dostosowana charakterystyka pracy silnika. Zastosowano w nim liczne rozwiązania obniżające zużycie paliwa, takie jak oferowany w standardzie system Stop/Start. Wiele wysiłku włożono w zmniejszenie poziomu hałasu i drgań w trakcie uruchamiania silnika, które następuje płynnie i dyskretnie.

Inżynierowie Nissana dołożyli też wszelkich starań, by sposób działania układu Stop/Start był możliwie jak najbardziej przyjazny dla użytkownika, ze szczegółami dopracowując oprogramowanie sterujące procesem uruchamiania silnika. Przykładowo, jeśli kierowca skręci mocno koła stojącego pojazdu, system Stop/Start uruchomi ponownie silnik, oczekując wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Nissan Pulsar: skrzynia biegów

Nowy Pulsar jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną. Została ona zaprojektowana w taki sposób, by sprostać wysokim wymaganiom europejskich kierowców. Wyposażono ją w charakteryzujące się niskimi oporami pracy cięgna oraz masowy tłumik wahadłowy, dzięki czemu zmiana przełożeń jest płynna i precyzyjna, zgodnie z oczekiwaniami kierowców z Europy.

Klienci zainteresowani wersją z silnikiem 1.2 DIG-T będą mogli wkrótce zamówić również zaawansowaną technicznie przekładnię automatyczną Xtronic.

Nissan Pulsar: zawieszenie

Zawieszenie nowego Pulsara dostało zaprojektowane tak, by zapewnić doskonałe własności jezdne, bez uszczerbku dla komfortu i płynności jazdy. W przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu wykorzystano kompaktową belkę skrętną. Charakterystykę pracy zawieszenia dostosowano do specyficznych wymagań europejskich kierowców.

Nissan Pulsar: wyposażenie

Na przestrzeni ostatnich lat Nissan podniósł standardy w każdym segmencie, w którym oferuje swoje produkty. Dzięki zastosowaniu licznych rozwiązań oferowanych wcześniej wyłącznie w najbogatszych wersjach pojazdów, nowy Pulsar zdecydowanie podniesie poprzeczkę w segmencie C. Od samego początku oferowane będą trzy znane już z innych modeli wersje wyposażenia (Visia, Acenta oraz Tekna). Wszystkie będą standardowo wyposażone w klimatyzację, system Stop/Start, 6 poduszek powietrznych oraz moduł Bluetooth.

Plasująca się pośrodku oferty wersja Acenta będzie miała dodatkowo felgi ze stopów metali lekkich, dwustrefową klimatyzację, pakiet auto (automatycznie włączane światła i wycieraczki, samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne, inteligentny kluczyk I-Key oraz przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), jak również obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.

W wersji Acenta opcjonalnie dostępny będzie udoskonalony system nawigacji i komunikacji NissanConnect z ekranem dotykowym, system kamer 360°, pakiet Safety Shield oraz reflektory przednie w technologii LED. Klienci decydujący się na wersję Acenta mogą również zamówić 17‑calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz przyciemniane szyby.

Najwyższa wersja Tekna jest standardowo wyposażona w pakiet Safety Shield, NissanConnect, system kamer 360°, elektryczny hamulec awaryjny, 17‑calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz reflektory przednie w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej. Skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele stanowią wyposażenie opcjonalne.

Ostateczne wyposażenie poszczególnych wersji może się różnić na poszczególnych rynkach.

Nissan Pulsar: miejsce produkcji

Nowy Pulsar doskonale wpisuje się w europejską strategię produkcyjną Nissana i będzie wytwarzany w hiszpańskich zakładach firmy w Barcelonie. Ta nowoczesna fabryka zajmuje wyjątkową pozycję wśród wszystkich hiszpańskich zakładów Nissana i stanowi siedzibę NMISA (Nissan Motor Iberica SA). Zajmujące teren o powierzchni ponad 517 000 m2 zakłady wyprodukowały w 2013 r. 131 900 pojazdów i zatrudniają obecnie nieco ponad 3500 osób.

W Barcelonie mieści się także szereg innych placówek marki, w tym oddział Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE) prowadzący prace badawczo-rozwojowe dotyczące pojazdów i silników wysokoprężnych.

Oprócz nowego Pulsara, zakłady te produkują także wszystkie wersje przeznaczonego na rynek europejski vana NV200 oraz modele Pathfinder, Navara i e‑NV200. Fabryka w Barcelonie została uruchomiona w 1983 r. i była pierwszym europejskim zakładem produkcyjnym Nissana w Europie.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Nissan Pulsar 2014
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA