| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi TT Sportback: nowe wcielenie coupe

Audi TT Sportback: nowe wcielenie coupe

Pierwszy raz w historii Audi TT zadebiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Póki co to tylko prototyp, ale produkcja seryjna jest już raczej przesądzona. Czym różni się od klasycznej wersji coupe?

By mu zapewnić wysoką moc, silnik 2.0 TFSI poddano daleko idącym modyfikacjom. Zastosowano w nim m.in. aluminiowe tłoki ze zintegrowanym kanałem chłodzącym i wał korbowy z najtwardszej, kutej stali. Skrzynia korbowa wykonana jest z nowego, bardzo twardego stopu. Głowicę silnika dostosowano do podwyższonego przepływu gazów. Nowo zaprojektowana turbosprężarka wytwarza do 1,8 bara względnego ciśnienia ładowania, a turbina sprężarki charakteryzuje się wysoką prędkością obrotową.

Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem przyspiesza Audi TT Sportback concept od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Motor szybko reaguje na dodawanie gazu i osiąga graniczną prędkość obrotową przy 7200 obr./min. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu, jego dźwięk staje się jeszcze głębszy.

Audi TT Sportback: podwozie

Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może niezależnie od siebie przejmować siły wzdłużne i poprzeczne.
Duże koła mają średnicę 21 cali, a opony rozmiar 255/30. Cztery tarcze hamulcowe o rozmiarze 18 cali utrzymane są stylistyce wave, również znacznie redukującej wagę.

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Taraszewska

PR-imo public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »