REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty i dane techniczne

Mercedes-AMG GT 2014
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

AMG przygotowując model GT poszło na całość. Potężny silnik V8, ceramiczny układ hamulcowy, specjalne zawieszenie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa w połączeniu z ogromnym doświadczeniem inżynierów z AMG mają wynieść ten model na wyżyny. Co skrywa najnowszy samochód z Affalterbach?

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG ma stanowić bezpośredniego rywala dla Porsche 911 Turbo. Model ten, w całości opracowany przez inżynierów z Affalterbach (AMG), wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. W zależności od wersji ma on moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm). Auto wyróżnia się także świetnym rozkładem mas (47:53) pomiędzy obiema osiami, ogromnymi tarczami hamulcowymi, blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i oraz zawieszeniem opartym o kute z aluminium wahacze.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Mercedes-AMG GT: najważniejsze fakty

 atletyczna sylwetka typowa dla tylnonapędowych aut – z długą maską i przesuniętą do tyłu kabiną
 funkcjonalne, 2-osobowe wnętrze i 350-litrowy bagażnik z szerokim otworem załadunkowym
 rama przestrzenna w ponad 90 proc. wykonana z aluminium; nadwozie z elementami z magnezu i stali o masie zaledwie 231 kg, co stanowi nowy punkt odniesienia wśród sportowych aut
 masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg; samochód ma korzystny rozkład mas – 47:53
 aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości i trybu jazdy
 dopracowana aerodynamika: poza ospojlerowaniem i tylnym dyfuzorem odpowiedni przepływ powietrza zapewniają płyty osłaniające podwozie samochodu
• 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM (600 lub 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego) współpracuje z umieszczoną przy tylnej osi zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tzw. układ transaxle) o 7 przełożeniach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

• układ doładowania z dwiema sprężarkami umieszczonymi między rozwidlonymi głowicami sprzyja lepszej reakcji na wciśnięcie pedału gazu i niższej emisji spalin, a sam silnik ma bardziej zwartą budowę
• zastosowanie suchej miski olejowej pozwoliło uzyskać niżej położony środek ciężkości, za czym idzie zwinniejsze prowadzenie
• przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 3,8 s, prędkość maksymalna do 310 km/h
• średnie zużycie paliwa – jedynie 9,3 l/100 km
• torowe osiągi połączone z praktycznością na co dzień – szeroki zakres trybów pracy układu napędowego, zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, układ wydechowy z aktywnymi klapami oraz aktywne poduszki układu napędowego (zależnie od wersji) zapewniają wysoki komfort podczas dalekich podróży
• seryjna blokada tylnego mechanizmu różnicowego (w GT S – sterowana elektronicznie)
• zawieszenie przednich i tylnych kół z podwójnymi wahaczami wykonanymi z kutego aluminium
• opcjonalne hamulce ceramiczno-kompozytowe z przednimi tarczami o średnicy 402 mm oraz kute obręcze
• układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, wspomaganie dostosowane do prędkości oraz przyspieszenia bocznego
• najnowocześniejsze systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa znane z nowej Klasy S, w tym COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, PRE-SAFE® oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych
• Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach

Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT 2014
Fot. Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA