| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Peugeot 208 HYbrid Air 2L: spala 2 l benzyny na 100 km!

Peugeot 208 HYbrid Air 2L: spala 2 l benzyny na 100 km!

Hybryda z silnikiem benzynowym - oto nowy pomysł Peugeota. Model 208 HYbrid Air 2L dzięki nowoczesnej technologii ma zadowalać się zaledwie 2-litrami benzyny na 100 km.

Model koncepcyjny 208 HYbrid Air 2L

W uzupełnieniu do tych technologii, marka uwzględnia w swoich pracach badawczych wszystkie dziedziny związane z motoryzacją, by oferować coraz lepsze wyniki w zakresie spalania paliwa oraz emisji CO2. Na przykład obniżenie masy modeli 208 i 308, odpowiednio o 110 i 140 kg, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet do 3,4 i 3,2/ 100 km w przypadku silników wysokoprężnych. Spalanie w silnikach benzynowych wynosi od 4,1 do 4,6 l/ 100 km.

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Peugeot przedstawi model 208 HYbrid Air 2L. Ta studyjna wersja stanowi połączenie różnych technologii, których celem jest realizacja rządowego projektu skonstruowania samochodu zużywającego zaledwie 2,0 l/km. Istotnym kryterium jest produkcja na skalę przemysłową z wykorzystaniem technologii w przystępnej cenie do 2020 roku.

Zobacz też: Peugeot 308 GT - nowa wersja

Zadanie jest zatem wyjątkowo ambitne. Chodzi bowiem o dwukrotne zmniejszenie zużycia w stosunku do bardzo oszczędnego modelu 208!

Aby je zrealizować, konieczna jest optymalizacja na wielu płaszczyznach. Obniżenie emisji o każdy gram CO2 stanowi wyjątkowo trudne wyzwanie. W cyklu NEDC, oszczędność jednego grama wymaga:

  • obniżenia masy o 10 kg;
  • lub obniżenia zużycia energii elektrycznej o 50 W;
  • bądź zmniejszenia oporów toczenia o 6 N;
  • lub obniżenia współczynnika SCx o 0,03 m².

Z drugiej strony, zwiększenie wydajności silnika o 1% pozwala obniżyć emisję CO2 w takim samym stopniu.

Model koncepcyjny 208 HYbrid Air 2L opiera się na modelu seryjnym 208 1.2 PureTech 82 z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach o następującej specyfikacji:

  • zużycie paliwa: 4,5 l/ 100 km;
  • emisja CO2: 104 g/ km;
  • masa: 960 kg;
  • SCx : 0,65 m².

W celu obniżenia zużycia paliwa do poziomu 2,0 l/100 km, konstruktorzy Peugeot oraz partnerzy projektu wykorzystali technologie przeznaczane dotąd wyłącznie do samochodów wyścigowych i luksusowych. Przeprowadzili surową selekcję, pozostawiając jedynie te, które można wdrożyć w istniejącym zakładzie przy zapewnieniu  wysokiej produkcji. Co więcej, chodzi o obniżenie zużycia paliwa bez ujemnego wpływu na zalety tego pojazdu, czyli wyrazistego stylu połączonego z wysokimi osiągami.

Masa zaledwie 860 kg

Do produkcji seryjnej PEUGEOT 208 wykorzystuje się głównie stal, która znajduje się zarówno w elementach konstrukcyjnych, jak i w poszyciu. Biorąc po uwagę masę właściwą stali wynoszącą 7850 kg/ m3, ogromne pole do popisu daje wykorzystanie alternatywnych materiałów, takich jak kompozyty lub aluminium. Ich masa właściwa wynosi 1200 kg/ m3 w przypadku materiału kompozytowego z włókna węglowego i 2700 kg/ m3 dla aluminium. Mimo to, nie można zastąpić wszystkich części stalowych aluminiowymi. Konieczne jest uwzględnienie właściwości mechanicznych oraz kosztu materiałów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HILLS LTS

HILLS Legal & Tax Solutions S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »