| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Peugeot 308 GT - nowa wersja

Peugeot 308 GT - nowa wersja

Peugeot 308 GT wyróżnia się wzmocnionymi silnikami, usztywnionym zawieszeniem i lepszymi osiągami. Wzmocniona odmiana GT będzie dostępna zarówno dla wersji hatchback jak i kombi (SW).

Peugeot 308 GT : szybszy i oszczędniejszy

Po sukcesie sprzedażowym nowego Peugeota 308, francuski koncern postanowił wprowadzić do oferty dwie mocniejsze jego wersje - benzynową  GT 205 oraz wysokoprężną 180. Pierwsza dzięki 1,6-litrowemu silnikowi THP o mocy 205 KM (285 Nm dostępnych w zakresie 1750-4500 obr./min) przyspiesza 0-100 km/h w 7,5 sekundy, druga napędzana zmodyfikowaną jednostką 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM zachwycać ma wysoką elastycznością - od 80 do 120 km/h na 5-tym biegu przyspieszać ma w ciągu 5,5 sekundy.

Za wysokie osiągi obu nowych silników odpowiadać ma ich nowoczesny osprzęt. W wersji 1.6 THP motor zasilany będzie układem bezpośredniego wtrysku paliwa, a doładowanie będzie realizowane za sprawą dwukanałowej turbosprężarki typu twin-scroll. Skok zaworów ssących będzie zmienny podobnie jak czas otwarcia zaworów wydechowych (systemy VVT i VTi).

Zobacz też: Peugeot 508 po faceliftingu

W jednostce wysokoprężnej uwagę zwraca wysokie ciśnienie wtrysku paliwa common rail sięgające 2000 barów, nowa komora spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, do której paliwo będą podawać wtryskiwacze 7-otworowe, oraz podniesiony do 16,7:1 stopień sprężania. Co ciekawe silnik Diesla zasilany jest olejem o bardzo niskiej lepkości 0W15. Mimo dużej mocy producent twierdzi, że średnie spalanie nowej wersji sięgnie 4,0 l na 100 km.

Peugeot 308 GT 205 będzie wyposażony w manualną, 6-stopniową skrzynię biegów, natomiast odmiana GT 180 w automatyczną przekładnię EAT6 opracowaną przez  Aisin AW.

Uwagę redakcji przykuły ogromne tarcze hamulcowe jakie zastosowano w nowym 308 GT. Odmiana hatchback wyposażona będzie z przodu w 330-, a z tyłu w 268-milimetrowe tarcze, a SW w odpowiednio 330 mm i 290-milimetrowe ich odpowiedniki. Tak potężne przednie tarcze są absolutną rzadkością w tej klasie aut.

Lepsze właściwości jezdne ma zapewniać obniżone z przodu o 7- a z tyłu o 10 mm zawieszenie. Podobnie jak w dotychczasowych odmianach z przodu będą pracować kolumny MacPhersona a z tyłu belka skrętna.

Zarówno wersja beznynowa jak i wysokoprężna Peugeota 308 GT będzie wyposażona w tryb Sport aktywowany przyciskiem. Dzięki niemu

  • dźwięk silnika będzie głośniejszy i bardziej sportowy;
  • instrumenty podświetlane będą na czerwono;
  • panel instrumentów wyświetlać będzie informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym;
  • wspomaganie kierownicy będzie sztywniejsze i zapewniać ma lepsze wyczucie ;
  • pedału gazu będzie szybciej reagować;
  • skrzynia biegów  EAT6 zwiększy prędkość działania;
  • a zmiana biegów będzie odbywać się umieszczonymi na kierownicy manetkami.
reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

Peugeot 308 GT 2014
Peugeot 308 GT 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »