| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Na przestrzeni kilku lat Nissan oddał pole konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych skupiając się na walce w dziedzinie crossoverów. Najnowszy, naszpikowany najnowszą technologią kompaktowy model Pulsar to oręż przy pomocy którego japoński producent ma odzyskać utraconą pozycję w segmencie C.

Nowy Nissan Pulsar - główne cechy

Stylizacja Nissana Pulsara nawiązuje do pozostałych modeli japońskiego producenta. Podobnie jak w crossoverach Nissana, również w Pulsarze zastosowano mocno wyprofilowane nadkola, smukłą linią boczną oraz opływowym profil.

Nowy model ma najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi (270 cm) przez co konstruktorom udało się wyodrębnić dużo miejsca dla pasażerów. Mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi - więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (438,5 cm długości).

Bagażnik w nowym Nissanie ma pojemność 385 litrów, a złożenie tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość bagażową do 1395 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Nissan Pulsar - gama dostępnych jednostek napędowych

W Nissanie Pulsarze będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem. Poza jednostką benzynową 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz wysokoprężną 1.5 dCi o mocy 110 KM, na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190‑konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Obydwa silniki oferowane od początku obecności modelu na rynku są standardowo wyposażone w układ Stop/Start.

Jednostka 1.2 DIG-T  została opracowana w ramach sojuszu Renault-Nissan. Silnik generuje 115 KM przy 4500 obr./min. i moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr./min. 1.2 DIG-T napędza koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej i jest w stanie rozpędzić nowy model od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy.

Z kolei wysokoprężna wersja Nissana Pulsar jest napędzana czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 1.5 dCi. Konstrukcja opracowana przez koncern Renault-Nissan o mocy 110 KM według danych producenta zużywa średnio 3,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nowy Pulsar jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną. Klienci zainteresowani wersją z silnikiem 1.2 DIG-T będą mogli wkrótce zamówić również przekładnię automatyczną Xtronic.

Zobacz też: Nowe Volvo XC90 - zdjęcia i dane techniczne

Wybrane technologie dostępne w nowym Nissanie Pulsarze

System kamer 360° (Around View Monitor, AVM)

Kluczowym elementem szerokiej gamy zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych z nowym modelu Pulsar jest wielokrotnie nagradzany system kamer 360° (AVM). Przetwarza dane pochodzące z niewielkich kamer zainstalowanych na osłonie wlotu powietrza, klapie bagażnika oraz na lusterkach bocznych, aby zapewnić kierowcy widok 360 stopni, przedstawiający sylwetkę pojazdu od góry na ekranie systemu nawigacji i rozrywki NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. System wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie graficzne, aby wygenerować widok pojazdu „z lotu ptaka". Efekt końcowy sprawia wrażenie, jakby kamera była zawieszona nad samochodem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »