REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Nissan Pulsar
Nissan Pulsar
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Na przestrzeni kilku lat Nissan oddał pole konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych skupiając się na walce w dziedzinie crossoverów. Najnowszy, naszpikowany najnowszą technologią kompaktowy model Pulsar to oręż przy pomocy którego japoński producent ma odzyskać utraconą pozycję w segmencie C.

Nowy Nissan Pulsar - główne cechy

Stylizacja Nissana Pulsara nawiązuje do pozostałych modeli japońskiego producenta. Podobnie jak w crossoverach Nissana, również w Pulsarze zastosowano mocno wyprofilowane nadkola, smukłą linią boczną oraz opływowym profil.

REKLAMA

Nowy model ma najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi (270 cm) przez co konstruktorom udało się wyodrębnić dużo miejsca dla pasażerów. Mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi - więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (438,5 cm długości).

Bagażnik w nowym Nissanie ma pojemność 385 litrów, a złożenie tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość bagażową do 1395 litrów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Pulsar - gama dostępnych jednostek napędowych

REKLAMA

W Nissanie Pulsarze będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem. Poza jednostką benzynową 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz wysokoprężną 1.5 dCi o mocy 110 KM, na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190‑konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Obydwa silniki oferowane od początku obecności modelu na rynku są standardowo wyposażone w układ Stop/Start.

Jednostka 1.2 DIG-T  została opracowana w ramach sojuszu Renault-Nissan. Silnik generuje 115 KM przy 4500 obr./min. i moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr./min. 1.2 DIG-T napędza koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej i jest w stanie rozpędzić nowy model od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy.

Z kolei wysokoprężna wersja Nissana Pulsar jest napędzana czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 1.5 dCi. Konstrukcja opracowana przez koncern Renault-Nissan o mocy 110 KM według danych producenta zużywa średnio 3,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nowy Pulsar jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną. Klienci zainteresowani wersją z silnikiem 1.2 DIG-T będą mogli wkrótce zamówić również przekładnię automatyczną Xtronic.

Zobacz też: Nowe Volvo XC90 - zdjęcia i dane techniczne

Wybrane technologie dostępne w nowym Nissanie Pulsarze

System kamer 360° (Around View Monitor, AVM)

REKLAMA

Kluczowym elementem szerokiej gamy zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych z nowym modelu Pulsar jest wielokrotnie nagradzany system kamer 360° (AVM). Przetwarza dane pochodzące z niewielkich kamer zainstalowanych na osłonie wlotu powietrza, klapie bagażnika oraz na lusterkach bocznych, aby zapewnić kierowcy widok 360 stopni, przedstawiający sylwetkę pojazdu od góry na ekranie systemu nawigacji i rozrywki NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. System wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie graficzne, aby wygenerować widok pojazdu „z lotu ptaka". Efekt końcowy sprawia wrażenie, jakby kamera była zawieszona nad samochodem.

Widok „z góry" umożliwia kierowcy dostrzeżenie przeszkód wokół samochodu, pomagając wzrokowo potwierdzić pozycję pojazdu względem otaczającego go obszaru i czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.

System AVM jest aktywowany automatycznie po włączeniu wstecznego biegu. Można go włączyć również ręcznie, podczas jazdy z prędkością do 10 km/h, naciskając przycisk kamery na desce rozdzielczej.

W zależności od preferencji widok z każdej kamery może być wyświetlany oddzielnie. System może także działać jak standardowa kamera cofania, która wyświetla linie naprowadzające na ekranie, umożliwiając kierowcy precyzyjne zaparkowanie samochodu w wybranym miejscu.

Zobacz też: Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Technologia Safety Shield

Pakiet Safety Shield został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu. W jego skład wchodzą następujące systemy:

Ostrzeżenie o poruszających się obiektach - układ wykorzystuje możliwości systemu kamer 360° i pełni rolę cyfrowego pilota, który pomaga kierowcy dostrzec obiekty mogące pojawić się na drodze w trakcie cofania.

Tradycyjne systemy wspomagające parkowanie informują o nieruchomych obiektach znajdujących się za pojazdem, natomiast system ostrzegania o poruszających się obiektach emituje sygnały dźwiękowe i wizualne w przypadku, gdy ktoś lub coś porusza się za samochodem - na przykład gdy do cofającego pojazdu zbliża się dziecko.

Zamontowana w klapie bagażnika i wyposażona w szerokokątny obiektyw kamera cofania obejmuje swoim zasięgiem obszar ponad 180 stopni, zapewniając szerokie pole widzenia strefy za samochodem. Obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala.

Poza korzystaniem z wielofunkcyjnej kamery cofania system wykrywania poruszających się obiektów może również pobierać dodatkowe dane z kamery przedniej oraz dwóch kamer bocznych. Dzięki temu może on monitorować obszar wokół samochodu, ostrzegając kierowcę o niewidocznych dla niego obiektach poruszających się z boku lub z przodu pojazdu.

Ustawienia definiujące parametry pracy układów Safety Shield można dostosować do własnych potrzeb za pomocą przycisku na desce rozdzielczej lub poprzez system NissanConnect. W desce rozdzielczej zainstalowano przycisk pozwalający na włączenie lub wyłączenie wszystkich funkcji systemu. Jeśli jednak kierowca chce wyłączyć tylko funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, może to zrobić korzystając z menu na ekranie dotykowym. Ustawienia zmodyfikowane przez kierowcę za pomocą menu systemu NissanConnect są zapamiętywane i stosowane podczas każdej kolejnej podróży.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu

Układ ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu wykorzystuje kamerę systemu 360° do wykrywania samochodów, które są niewidoczne w żadnym z lusterek bocznych Pulsara. Obecność pojazdu w martwym polu jest sygnalizowana zaświeceniem się dyskretnej lampki ostrzegawczej umieszczonej w szkle lusterka bocznego. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa niekontrolowany zjazd auta z zajmowanego pasa ruchu. Mogłoby się wydawać, że funkcja ta wymaga zastosowania kamery zamontowanej na szybie czołowej lub systemu radarowego, ale w modelu Pulsar jest ona realizowana tylko z wykorzystaniem tylnej kamery wchodzącej w skład systemu kamer 360°. Zaawansowany program komputerowy rozpoznaje nawet zużyte i niezbyt wyraźne oznakowanie poziome wyznaczające pasy ruchu, sprawdzając czy pojazd nie opuszcza danego pasa bez zasygnalizowania tego manewru przez kierowcę. Wykrycie takiej sytuacji jest sygnalizowane kierowcy, aby skłonić go do skorygowania toru jazdy. System automatycznie dostosowuje czułość na drogach o gorszej nawierzchni, uwzględniając konieczną w takim przypadku zmianę stylu jazdy.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Automatyczny układ oczyszczania kamery

Kluczowym elementem pakietu Safety Shield oraz systemu kamer 360° w modelu Pulsar jest niewielka, zwrócona tyłem do kierunku jazdy kamera umieszczona w klapie bagażnika. Chociaż kamery parkowania nie są nowością, takie rozwiązanie pojawiło się już w 2002 r. w modelu Primera, jako nowość tym segmencie, to urządzenie zastosowane w Nissanie Pulsar oferuje kilka dodatkowych funkcji. Ponieważ na precyzyjnych informacjach dostarczanych przez kamerę cofania polegają aż trzy systemy wchodzące w skład stosowanego w modelu Pulsar pakietu Safety Shield (ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu), jej obiektyw przez cały czas musi być nieskazitelnie czysty. Nie jest to łatwy do spełnienia wymóg w przypadku urządzenia w tak dużym stopniu narażonego na działanie czynników atmosferycznych.

Aby wyeliminować problem brudnego obiektywu, inżynierowie Nissana opracowali dla modelu Pulsar w pełni zautomatyzowany, inteligentny system jego mycia i suszenia.

Wykorzystując zaawansowane oprogramowanie do przetwarzania obrazu, które analizuje ponad 15 mln pikseli na sekundę, system wykrywa zabrudzenie obiektywu, a następnie uruchamia spryskiwacz, który zmywa zanieczyszczenia. Aby mokra powierzchnia obiektywu nie była jeszcze bardziej narażona na zabrudzenie, po umyciu jest on suszony strumieniem sprężonego powietrza. W ten sposób kamera może przekazywać wyraźny obraz na ekran systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. Ponadto, system automatycznie wybiera najlepszy sposób oczyszczenia obiektywu, na przykład uruchamiając wyłącznie strumień powietrza, aby usunąć drobinkę kurzu, lub spryskując jego powierzchnię, aby rozpuścić osad z kropel deszczu. Dzięki temu woda i energia nie są marnowane, a zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy wystarcza na dłużej.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

NissanConnect

Zarówno system AVM, jak i pakiet Safety Shield współpracują z systemem nawigacji satelitarnej NissanConnect, łączem Bluetooth oraz systemem audio nowego modelu Pulsar. Informacje są wyświetlane na dużym ekranie dotykowym o przekątnej 5,8 cala. System oferuje również usługę GoogleTM Send to Car, która umożliwia bezpośrednie przenoszenie opracowanych w domowym zaciszu wskazówek dojazdu do samochodowego systemu nawigacji. Dodatkowe usługi to wyszukiwanie tzw. interesujących punktów (POI) przez GoogleTM, wyświetlanie danych dotyczących cen paliw w okolicy, a także dostęp do rozkładu lotów i informacji o pogodzie.

Wchodzący w skład systemu moduł Bluetooth umożliwia strumieniową transmisję plików audio oraz integrację z telefonem komórkowym. NissanConnect wyposażony jest również w gniazda AUX‑in i USB oraz tuner cyfrowego radia DAB.

Nissan Pulsar - produkcja w Barcelonie

Nowy Pulsar doskonale wpisuje się w europejską strategię produkcyjną Nissana i będzie wytwarzany w hiszpańskich zakładach firmy w Barcelonie. Ta nowoczesna fabryka zajmuje wyjątkową pozycję wśród wszystkich hiszpańskich zakładów Nissana i stanowi siedzibę NMISA (Nissan Motor Iberica SA). Zajmujące teren o powierzchni ponad 517 000 m2 zakłady wyprodukowały w 2013 r. 131 900 pojazdów i zatrudniają obecnie nieco ponad 3500 osób.

W Barcelonie mieści się także szereg innych placówek marki, w tym oddział Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE) prowadzący prace badawczo-rozwojowe dotyczące pojazdów i silników wysokoprężnych.

Oprócz nowego Pulsara, zakłady te produkują także wszystkie wersje przeznaczonego na rynek europejski vana NV200 oraz modele Pathfinder, Navara i e‑NV200. Fabryka w Barcelonie została uruchomiona w 1983 r. i była pierwszym europejskim zakładem produkcyjnym Nissana w Europie.

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA