| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Na przestrzeni kilku lat Nissan oddał pole konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych skupiając się na walce w dziedzinie crossoverów. Najnowszy, naszpikowany najnowszą technologią kompaktowy model Pulsar to oręż przy pomocy którego japoński producent ma odzyskać utraconą pozycję w segmencie C.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu

Układ ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu wykorzystuje kamerę systemu 360° do wykrywania samochodów, które są niewidoczne w żadnym z lusterek bocznych Pulsara. Obecność pojazdu w martwym polu jest sygnalizowana zaświeceniem się dyskretnej lampki ostrzegawczej umieszczonej w szkle lusterka bocznego. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa niekontrolowany zjazd auta z zajmowanego pasa ruchu. Mogłoby się wydawać, że funkcja ta wymaga zastosowania kamery zamontowanej na szybie czołowej lub systemu radarowego, ale w modelu Pulsar jest ona realizowana tylko z wykorzystaniem tylnej kamery wchodzącej w skład systemu kamer 360°. Zaawansowany program komputerowy rozpoznaje nawet zużyte i niezbyt wyraźne oznakowanie poziome wyznaczające pasy ruchu, sprawdzając czy pojazd nie opuszcza danego pasa bez zasygnalizowania tego manewru przez kierowcę. Wykrycie takiej sytuacji jest sygnalizowane kierowcy, aby skłonić go do skorygowania toru jazdy. System automatycznie dostosowuje czułość na drogach o gorszej nawierzchni, uwzględniając konieczną w takim przypadku zmianę stylu jazdy.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Automatyczny układ oczyszczania kamery

Kluczowym elementem pakietu Safety Shield oraz systemu kamer 360° w modelu Pulsar jest niewielka, zwrócona tyłem do kierunku jazdy kamera umieszczona w klapie bagażnika. Chociaż kamery parkowania nie są nowością, takie rozwiązanie pojawiło się już w 2002 r. w modelu Primera, jako nowość tym segmencie, to urządzenie zastosowane w Nissanie Pulsar oferuje kilka dodatkowych funkcji. Ponieważ na precyzyjnych informacjach dostarczanych przez kamerę cofania polegają aż trzy systemy wchodzące w skład stosowanego w modelu Pulsar pakietu Safety Shield (ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu), jej obiektyw przez cały czas musi być nieskazitelnie czysty. Nie jest to łatwy do spełnienia wymóg w przypadku urządzenia w tak dużym stopniu narażonego na działanie czynników atmosferycznych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dittmajer i Wspólnicy sp. k.

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »