REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Freemont Cross, podobnie jak Panda Cross, to wersja o podkreślonym, terenowym charakterze. Czym wyróżnia się na tle pozostałych odmian?

Fiata Freemont Cross

Fiat Freemont w wersji Cross to samochód „skrojony" z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny, poszukującej w szczególności obszernego i praktycznego wnętrza. Nie sprawi również zawodu nabywcom, oczekujących wyrazistego i eleganckiego  wyglądu. Freemont Cross jest także potwierdzeniem słuszności pozycjonowania w duchu „Wszystkiego, czego oczekujesz od samochodu", który poprzez swą wszechstronność i funkcjonalność potrafi skutecznie przyciągać Klientelę innych segmentów rynkowych. Freemont łączy wszystkie zalety pojazdu typu SUV - jak przydatny zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie, innowacyjny napęd AWD „on-demand" - z walorami MPV w postaci 7 siedzeń, 32 możliwych konfiguracji wnętrza, 25 skrytek i schowków oraz ogromnej pojemności ładunkowej (nawet 1500 litrów, przy złożonych siedzeniach rzędu drugiego i trzeciego).

REKLAMA

Jest to obszerny, wygodny i wszechstronny środek transportu na warunki intensywnego, codziennego życia i równie atrakcyjny „na czas wolny", albowiem spełniać może również oczekiwania entuzjastów sportowej aktywności w plenerze. Stąd też wywodzi się komercyjny sukces Freemonta - prawdziwego bestsellera pośród pojazdów 7-miejscowych we Włoszech i lidera swego segmentu od kolejnych 35 miesięcy, który w nowej, topowej wersji wyposażenia doskonale ilustruje wznoszącej się ponad formalne podziały idei koncepcji Cross stworzonej przez Fiata.

Fiata Freemont Cross: nowe nadwozie i wnętrze

REKLAMA

Nowy Fiat Freemont Cross został odświeżony pod względem wyglądu, zyskując na wyrazistości w swej gamie modelowej. Wyposażony jest w nowe zderzaki z elementami chromowanymi, grill i obudowy lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni „fortepianowej" , a całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe w kolorze Platinum-Chrome, czarne obramowania świateł głównych i tylnych oraz nowe pięcioramienne, matowane felgi o średnicy 19 cali „Hyper Black" z lekkiego stopu.

We wnętrzu Freemonta Cross uwagę zwracają nowe skórzane siedzenia ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami zdobiącymi także podłokietnik między-fotelowy  oraz panele drzwiowe. W tonacji grafitowej Liquid Graphite utrzymano deskę rozdzielczą, zestaw wskaźników, konsolę centralną, boczki drzwi oraz koło kierownicy. Seryjne obszycie skórą kierownicy i gałki/uchwytu selektora biegów dodaje wystrojowi wnętrza subtelnej elegancji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiata Freemont Cross: silniki

Nowy Freemont Cross wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dla  wersji przednionapędowej FWD lub 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną w wersji 4x2 lub tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4). Oprócz doskonałych osiągów, skrzynia automatyczna wyróżnia się precyzją i kulturą pracy zapewniając prawdziwie komfortową i satysfakcjonującą jazdę.

Fiata Freemont Cross: wyposażenie standardowe i opcjonalne

REKLAMA

Oprócz solidnego wyglądu i pełnego kompletu wyposażenia standardowego nowy Freemont Cross poszczycić się może ekskluzywnym, seryjnym systemem infotainment najnowszej generacji. System ten obejmuje 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, moduł łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i  subwooferem.

Nowa wersja modelowa Cross reprezentuje najwyższy poziom uniwersalności i wyrafinowania w segmencie pojazdów typu crossover. I tak na przykład, 10-pozycyjny (6+4) fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem skrytkę na cenniejsze drobiazgi, a oparcie można odchylić płasko do przodu, tworząc podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. W drugim rzędzie siedzeń przewidziano ponadto zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego, a kąt pochylenia oparć można regulować według własnej wygody.

Za sprawą 32 możliwych konfiguracji siedzeń Freemont należy do najbardziej wszechstronnych konstrukcji typu crossover, umożliwiając dostosowanie wnętrza do wszelkich potrzeb użytkownika. Wśród 25 „pokładowych" skrytek i schowków o łącznej pojemności 140 litrów - porównywalnej z bagażnikiem małego samochodu miejskiego - znajdują się m.in. obszerne wnęki podłogowe przed drugim rzędem siedzeń, pozwalające ukryć przed wścibskim okiem bardziej wartościowe sprzęty w rodzaju kamery video, laptopa lub podręczną torbę. Dzięki systemowi składanych siedzeń, płaskiej podłodze ładunkowej i pokaźnej pojemności schowków kabinowych, Fiat  Freemont Cross jest więc pojazdem zaskakująco praktycznym i wygodnym. 

Do wyposażenia standardowego należą ponadto: elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem silnika Start/Stop oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.

Fiata Freemont Cross: napęd na cztery koła AWD

Doskonałym uzupełnieniem masywnego wyglądu Freemonta Cross jest aktywny system napędu AWD (4x4) oferowany wraz z 16-zaworowym silnikiem 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM, współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand" wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i „na suchym" w przedziale prędkości 40-100 km/h aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby ograniczając tym samym zużycie paliwa. System EEC w przypadku napędu AWD jest ponadto skuteczniejszy i dokładniejszy w akcji niż „klasyczne" sprzęgło wiskotyczne.

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony" do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Fiata Freemont Cross: bezpieczeństwo

W kategoriach bezpieczeństwa Fiat Freemont zalicza się do  elity najlepszych - czego dowodem jest prestiżowy, pięcio-gwiazdkowy rating Euro NCAP oraz nie mniej niż 50 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist. Do wyposażenia standardowego należą także boczne poduszki powietrzne, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz system Active Hood, który wykrywa obecność osoby w kolizji czołowej i powoduje uniesienie tylnej części pokrywy silnika celem ograniczenia siły i skutków zderzenia.

Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system ERM ocenia ryzyko „wywrotki" i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje otwarcie przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca może więc czuć się pewnie i bezpiecznie wraz z ładunkiem nawet w trudniejszych warunkach drogowych.

Fiata Freemont Cross: Mopar

Przekształcić własny samochód w coś unikalnego i osobistego: to zadanie szerokiej gamy akcesoriów i usług oferowanych przez Mopar®, markę firmującą sektor serwisu technicznego, obsługi klienta oraz zaopatrzenie w oryginalne części zamienne i akcesoria dla pojazdów produkcji Fiat-Chrysler na obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Oferta  Mopar® obejmuje ponad 450.000 pozycji asortymentowych oryginalnych części zamiennych i niemal 25.000 najwyższej jakości akcesoriów, dostępnych w 130 krajach całego świata. 

Na liście ponad 70 atrakcyjnych akcesoriów dla Freemonta, do wyboru także i przez nabywców nowej wersji Cross znajdują się m.in. relingi dachowe, „miękka" torba dachowa, śruby przeciwkradzieżowe kół, nakładki progowe z logo Freemont, firmowe maty podłogowe i dachowy boks (pojemnik) bagażowy.

Są to akcesoria najwyższej jakości wykonania, a poprzez  doskonałe zgranie z techniką i stylem Freemonta - dają możliwość zaakcentowania indywidualności tego pojazdu. Akcesoria i komponenty sygnowane przez Mopar mają charakter unikalny dlatego, że powstają we współpracy z konstruktorami tworzącymi specyfikacje konkretnych modeli, jest więc to rodzaj „sprzężenia zwrotnego", które gwarantuje autentyczną jakość, trwałość i dopasowanie produktu kategorii aftemarket do samochodu. 

W sposób naturalny, użytkownicy nowego Freemonta Cross mogą liczyć także na bogatą ofertę „Mopar® Vehicle Protection" - jedynego oficjalnego pakietu usług serwisowych z gwarancją Fiat Group Automobiles. Plany usług serwisowych Mopar® Vehicle Protection umożliwiają korzystanie z pomocy technicznej w autoryzowanych przez Fiat Group Automobiles punktach dealerskich i stacjach obsługi, świadczonej przez szkolonych fabrycznie specjalistów, z użyciem oryginalnych części zamiennych do danej marki i modelu pojazdu.

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA