| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat Freemont Cross, podobnie jak Panda Cross, to wersja o podkreślonym, terenowym charakterze. Czym wyróżnia się na tle pozostałych odmian?

Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand" wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i „na suchym" w przedziale prędkości 40-100 km/h aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby ograniczając tym samym zużycie paliwa. System EEC w przypadku napędu AWD jest ponadto skuteczniejszy i dokładniejszy w akcji niż „klasyczne" sprzęgło wiskotyczne.

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony" do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Fiata Freemont Cross: bezpieczeństwo

W kategoriach bezpieczeństwa Fiat Freemont zalicza się do  elity najlepszych - czego dowodem jest prestiżowy, pięcio-gwiazdkowy rating Euro NCAP oraz nie mniej niż 50 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist. Do wyposażenia standardowego należą także boczne poduszki powietrzne, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz system Active Hood, który wykrywa obecność osoby w kolizji czołowej i powoduje uniesienie tylnej części pokrywy silnika celem ograniczenia siły i skutków zderzenia.

Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system ERM ocenia ryzyko „wywrotki" i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje otwarcie przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca może więc czuć się pewnie i bezpiecznie wraz z ładunkiem nawet w trudniejszych warunkach drogowych.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Szlawski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »