| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe Volvo XC90: systemy bezpieczeństwa

Nowe Volvo XC90: systemy bezpieczeństwa

Nowe Volvo XC90 ma wyznaczać najwyższe standardy w klasie pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego. Zupełnie nowa konstrukcja oraz najnowsze zdobycze techniki mają pomóc uczynić z Volvo XC90 najbezpieczniejsze auto w segmencie SUV.

Nowe Volvo XC90: system minimalizujący skutki wypadku po wypadnięciu z drogi

Nowe Volvo XC90 będzie pierwszym samochodem seryjnym, w którym zostanie zastosowany system minimalizujący konsekwencje, jeśli pojazd wypadnie z drogi. A te najczęściej są bardzo poważne. W Stanach Zjednoczonych wypadki, w których bierze udział tylko jeden samochód, to prawdziwa plaga. Ginie w nich połowa wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. W Szwecji ginie w ten sposób jedna trzecia osób tracących życie na drogach. W Polsce w takich zdarzeniach każdego roku umiera 600 osób, co stanowi 18% wszystkich śmiertelnych wypadków.

Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł

W modelu XC90 zastosowano funkcję stałego monitorowania pozycji auta. W chwili wykrycia, że pojazd wypadnie z drogi, przednie pasy bezpieczeństwa zostają napięte i takie pozostają aż do całkowitego zatrzymania auta. Dzięki temu kierowca i pasażerowie zachowują pozycję, która zmniejsza ryzyko odniesienia poważnych obrażeń. Specjalnie opracowana konstrukcja ramy siedzenia, jego oparcia i siedziska, mają za zadanie rozproszyć energię powstałą podczas nagłego uderzenia samochodu, np. w twarde podłoże. To rozwiązanie ma także na celu ochronę kręgosłupa podczas najpoważniejszych wypadków.

Aby zmniejszyć ryzyko niezamierzonego opuszczenia drogi, nowe XC90 będzie wyposażone w system Lane Keeping Aid, który pomaga utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu, a nawet dokonuje niewielkich korekt toru jazdy. Driver Alert Control wykrywa i sygnalizuje zmęczenie oraz spadek koncentracji kierowcy. Natomiast Rest Stop Guidance wskazuje najbliższy punkt, w którym można się zatrzymać i odpocząć.

Nowe Volvo XC90: Zapobieganie zderzeniom czołowym

W nowym XC90 znajdzie się też pierwszy na świecie seryjny system zapobiegający zderzeniom czołowym. Samochód samoczynnie zahamuje, jeśli wykryje ryzyko takiego wypadku. Do tego rodzaju zderzeń często dochodzi w miastach, ale także na jednopasmowych szosach, których w Polsce jest bardzo dużo. System nie zawsze będzie w stanie całkowicie zapobiec zderzeniu. Może jednak istotnie zmniejszyć prędkość i konsekwencje takiej kolizji.

Nowe Volvo XC90: stal borowa i dachowanie

Podczas wprowadzania pierwszej generacji XC90 zorganizowano specjalny pokaz prasowy z symulacją wielokrotnego koziołkowania pojazdu (tzw. roll-over crash test). Kilkanaście lat temu tego rodzaju wypadki dla pasażerów SUV-ów oznaczały najczęściej tragiczne konsekwencje, ponieważ w samochodach załamywał się dach. Testowy egzemplarz XC90 doskonale poradził sobie z tym trudnym sprawdzianem m.in. dzięki zastosowaniu w jego konstrukcji stali borowej. W najnowszym XC90 jest jej aż pięciokrotnie więcej niż w jego poprzedniku. Stanowi ona około 40% masy karoserii.

reklama

Aktualizacja: 24.07.2014

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowe Volvo XC90 2014 konstrukcja
Nowe Volvo XC90 2014 konstrukcja

Nowe Volvo XC90 2014 poduszki powietrzne
Nowe Volvo XC90 2014 poduszki powietrzne

Nowe Volvo XC90 2014 zegary
Nowe Volvo XC90 2014 zegary

Nowe Volvo XC90 2014
Nowe Volvo XC90 2014

Nowe Volvo XC90 2014
Nowe Volvo XC90 2014

Nowe Volvo XC90 2014 kamer 360
Nowe Volvo XC90 2014 kamer 360

Nowe Volvo XC90 2014 radar
Nowe Volvo XC90 2014 radar

Nowe Volvo XC90 2014 fotelik
Nowe Volvo XC90 2014 fotelik

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

INDEPENDENT TAX ADVISERS Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.

Doradcy podatkowi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »