REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Passat 2015 zaprezentowany!

Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zadebiutował nowy Volkswagen Passat ósmej generacji. Zobacz jak wygląda i co ma do zaoferowania swoim klientom.

Premiera: nowy Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 w najnowszej, ósmej odsłonie różni się od poprzednika nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim techniką. Auto jest większe od poprzednika i znacznie lepiej wyposażone. Zakres zmian jakie przeszedł Volkswagen Passat jest naprawdę szeroki. Zmniejszono chociażby masę Passata o ok. 85 kg, nadając jednocześnie większą sztywność jego nadwoziu (plus 2.000 Nm/o do 25.000 Nm/o w wersji Variant lub 30.000 Nm/o w wersji Limousine). Większe nadwozie skrywa przestronniejsze wnętrze. Rozstaw osi sięga 2,79 m. Bagażnik wersji sedan ma pojemność 586 l a kombi aż 650 l.

REKLAMA

We wnętrzu auto przeszło prawdziwą rewolucję. Pojawiły się nowe systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz układy zwiększające komfort podróży. Wśród najciekawszych nowości wymienić należy opcjonalne, w pełni cyfrowe wskaźniki, które prezentowane będą na 12,3-calowy wyświetlaczu o rozdzielczości ekranu równej 1.440 x 540 pikseli (zobacz w galerii), wyświetlacz Head-Up Display (debiut w Passacie) umieszczony na wysuwanym ekranie tuż przed przednią szybą (luminacja 12.000 cd/m2) czy rozbudowany system multimedialny MIB Infotainment dostępny w pięciu wersjach (różny zakres funkcjonalności i ekrany o rozmiarze od 5,0-8,0 cali) charakteryzujący się nowymi funkcjami znacznie szybszymi procesorami (2500 MIPS wobec 950 MIPS).

Interesujący jest również system kamer Area View 360⁰, który analizuje i wyświetla obraz wokół auta, ostrzegając jednocześnie przed przeszkodami w tym przed zagrażającymi autu dużymi kamieniami czy korzeniami (tryb Offroad). System jest tak zaprojektowany aby mógł wyświetlać obraz z 17 różnych wirtualnych pozycji kamer. Prawdziwą nowością będzie również system Trailer Assist, ułatwiający kierowy parkowanie auta z przyczepą!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Passat dostępny będzie z jednym z 9 silników. Duże zainteresowanie wzbudza zwłaszcza najmocniejszy wariant wysokoprężny czyli 2.0 TDI z podwójnych doładowaniem. Bezpośredni wtrysk paliwa, nowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ciśnieniu wtrysku aż 2500 barów i dwie turbosprężarki generujące maksymalne ciśnienie równe 3,8 bara pozwolą uzyskać 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego dostępnych od 1750 obr./min. Aby zapewnić prawidłową przyczepność w trakcie dynamicznego ruszania, silnik będzie współpracował z napędem wszystkich kół 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie spalanie wg producenta powinno oscylować wokół 5 l na 100 km.

Gama silnikowa nowego Volkswagena Passata B8 obejmować będzie następujące motory:

- 1.6 TDI 120 KM

- 2.0 TDI 150 KM

- 2.0 TDI 190 KM

- 1.4 TSI 125 KM

- 1.8 TSI 180 KM

- 2.0 TSI 220 KM

- 2.0 TSI 280 KM

Ciekawą alternatywą dla wysilonego silnika Diesla będzie wariant z napędem hybrydowym (1.4 TSI 156KM i silnik elektryczny o mocy 109 KM). Łączna moc układu sięgnie 211 KM co pozwoli na rozpędzenie się Passatem do prędkości 210 km/h oraz sprint 0-100 km/h w czasie 8 sekund.

Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA