| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Volkswagen Passat VIII - wyposażenie, silniki, bezpieczeństwo

Nowy Volkswagen Passat VIII - wyposażenie, silniki, bezpieczeństwo

Nowy Volkswagen Passat ma na nowo wyznaczać standardy w klasie. Obecny model nie należy do najmłodszych już konstrukcji dostępnych na rynku, dlatego jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzy nowa generacja limuzyny z Wolfsburga.

Nowy Volkswagen Passat VIII - koncept

Zakres zmian i ulepszeń zastosowanych w nowym Volkswagenie Passacie jest obszerny. Poczynając od redukcji masy, która w zależności od wersji sięga nawet 85 kg, poprzez zwiększenie sztywności karoserii (plus 2.000 Nm/o do 25.000 Nm/o w wersji Variant lub 30.000 Nm/o w wersji Limousine), i udoskonalenie wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa a kończąc na wprowadzeniu nowych jednostek napędowych, w tym 2.0 TDI o mocy aż 240 KM.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Nowy Volkswagen Passat VIII - Area View, Trailer Assist, Head-Up Display i cyfrowe wskaźniki

Kierowca i pasażerowie nowego Passata zapewne dostrzegą szereg nowych rozwiązań zastosowanych w kabinie Passata. Wśród tych najważniejszych wymienić należy opcjonalne, w pełni cyfrowe wskaźniki, które prezentowane będą na 12,3-calowy wyświetlaczu o rozdzielczości ekranu równej 1.440 x 540 pikseli, wyświetlacz Head-Up Display (debiut w Passacie) umieszczony na wysuwanym ekranie tuż przed przednią szybą (luminacja 12.000 cd/m2) czy rozbudowany system multimedialny MIB Infotainment dostępny w pięciu wersjach (różny zakres funkcjonalności i ekrany o rozmiarze od 5,0-8,0 cali) charakteryzujący się nowymi funkcjami znacznie szybszymi procesorami (2500 MIPS wobec 950 MIPS). Interesujący jest również system kamer Area View 360⁰, który analizuje i wyświetla obraz wokół auta, ostrzegając jednocześnie przed przeszkodami w tym przed zagrażającymi autu dużymi kamieniami czy korzeniami (tryb Offroad). System jest tak zaprojektowany aby mógł wyświetlać obraz z 17 różnych wirtualnych pozycji kamer. Prawdziwą nowością będzie również system Trailer Assist, ułatwiający kierowy parkowanie auta z przyczepą!

Zobacz też: Audi A7 po liftingu

Nowy Volkswagen Passat VIII - Silnik 2.0 Bi-TDI 240 KM

Nowy Passat dostępny będzie z jednym z 9 silników. Duże zainteresowanie wzbudza zwłaszcza najmocniejszy wariant wysokoprężny czyli 2.0 TDI z podwójnych doładowaniem. Bezpośredni wtrysk paliwa, nowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ciśnieniu wtrysku aż 2500 barów i dwie turbosprężarki generujące maksymalne ciśnienie równe 3,8 bara pozwolą uzyskać 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego dostępnych od 1750 obr./min. Aby zapewnić prawidłową przyczepność w trakcie dynamicznego ruszania, silnik będzie współpracował z napędem wszystkich kół 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie spalanie wg producenta powinno oscylować wokół 5 l na 100 km.

Nowy Volkswagen Passat VIII - hybryda

Ciekawą alternatywą dla wysilonego silnika Diesla będzie wariant z napędem hybrydowym (1.4 TSI 156KM i silnik elektryczny o mocy 109 KM). Łączna moc układu sięgnie 211 KM co pozwoli na rozpędzenie się Passatem do prędkości 210 km/h, zapewniając jednocześnie sprint 0-100 km/h w czasie 8 sekund.

Debiut Passata ósmej generacji nastąpi w czwartym kwartale 2014 roku.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »