REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Boxer na polskim rynku zadebiutuje w czerwcu 2014 r.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Peugeot Boxer dysponuje większą przestrzenią bagażową przy mniejszych od konkurentów gabarytach zewnętrznych. Producent położył też nacisk na poprawę komfortu jazdy i atrakcyjną stylizację nadwozia.

Spoglądając na nadwozie nowego Peugeota Boxera wyraźną zmianę widać w stylizacji przedniej części nadwozia. Zmodyfikowany pas przedni z dużym wlotem powietrza i atrakcyjnymi reflektorami z listwami LED nawiązuje do najnowszych osobowych modeli francuskiego producenta.

REKLAMA

Projektanci Peugeota słusznie wyszli z założenia, że design jest istotny również w segmencie samochodów użytkowych.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Nowy Peugeot Boxer - wnętrze jak w aucie osobowym?

Konstruktorzy nowego Boxera wyposażyli pojazd w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, które są powszechne w segmencie pojazdów osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby są dostępne w standardzie, podobnie jak przyczyniająca się do poprawy komfortu akustycznego blaszana przegroda oddzielająca kabinę od strefy ładunkowej.

REKLAMA

Aby zabezpieczyć Boxera przed kradzieżą, nowy model został wyposażony w:
• centralną blokadę drzwi;
• niezależne od kabiny blokowanie / odblokowywanie drzwi przestrzeni ładunkowej;
• opcjonalny superzamek drzwi;
• automatyczne wyświetlanie na ekranie dotykowym, dzięki kamerze cofania, widoku strefy za samochodem z chwilą odblokowania tylnych drzwi.

W trosce o ochronę pasażerów oraz w celu wyjścia naprzeciw różnym sposobom użytkowania samochodów przez klientów, nowy użytkowy Peugeot może być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak:
• Funkcja LAC (Load Adaptative Control) dostosowująca działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku. Umożliwia ona pewniejsze utrzymanie żądanego toru jazdy w krytycznych sytuacjach;

• Układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), również zintegrowany z ESP, wykrywający poślizg jednego lub więcej kół napędowych i sterujący pracą układu hamulcowego oraz obrotami silnika w celu odzyskania przyczepności. ASR ułatwia ruszanie z miejsca w szczególności na śliskich nawierzchniach, bez szarpnięć, bez ryzyka zgaśnięcia silnika, chroniąc sprzęgło z korzyścią dla jego żywotności. Przy dużych prędkościach zapobiega buksowaniu kół, w szczególności podczas ostrego przyspieszania na śliskiej nawierzchni;

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

REKLAMA

• Układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii) odczytuje w sposób ciągły poziome znaki drogowe dzięki umieszczonej nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym kamerze. W przypadku przekroczenia przez kierowcę ciągłej lub przerywanej linii bez włączenia kierunkowskazu, na desce zapala się migająca kontrolka, a po tej stronie samochodu, po której doszło do przekroczenia linii, włącza się sygnał dźwiękowy.

• DSG (System kontroli ciśnienia w oponach), wyposażony w czujniki ciśnienia w każdym kole, pozwala w razie wykrycia spadku ciśnienia poinformować kierowcę, za pomocą komunikatu wyświetlanego na tablicy rozdzielczej lub na centralnym ekranie, w którym kole nastąpił spadek;

• Dostępne w opcji 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera.

Ponadto nowy Peugeot Boxer może być również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, takie jak:

Hill Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), również zintegrowane z ESP, włączające się, gdy samochód jest na postoju, z pracującym silnikiem i wciśniętym pedałem hamulca, przy jeździe do przodu pod górę lub na biegu wstecznym w dół na powierzchni o nachyleniu powyżej 5%. W tych warunkach ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane przez około 2 sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca, zapewniając kierowcy komfortowe i łatwe ruszanie na podjeździe bez ryzyka cofnięcia się pojazdu, niezależnie od stopnia jego obciążenia;

Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dostępny w opcji, jest systemem wspomagania skuteczności napędu na nawierzchniach o słabej przyczepności (błoto, śnieg, gołoledź). Po aktywowaniu systemu przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej i wykryciu przez niego nawierzchni o słabej przyczepności, przejmuje rolę układu ASR, przekazując moc na koło o największej przyczepności w celu zoptymalizowania skuteczności napędu i utrzymywania pożądanego toru jazdy. System ten jest automatycznie dezaktywowany z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h;

• System Grip Control został obecnie wyposażony w dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), aktywowaną przyciskiem na desce rozdzielczej. Umożliwia ona utrzymywanie stałej prędkości poniżej 30 km/h i pełnej kontroli nad pojazdem podczas jazdy w dół po stoku - w szczególności błotnistym lub pokrytym żwirem - o nachyleniu minimum 8%, bez konieczności operowania pedałem hamulca lub gazu. Funkcja ta jest automatycznie dezaktywowana z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Uzupełnieniem tego wyposażenia są następujące systemy wspomagania prowadzenia i manewrowania:

Nowy, programowany tempomat i ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia lub w opcji. Umożliwia on utrzymywanie lub ograniczanie prędkości pojazdu do zaprogramowanej prędkości na drogach o dowolnym profilu bez konieczności operowania pedałem gazu (przy włączonej funkcji tempomatu).

Wspomaganie parkowania tyłem, dostępne w opcji i wyposażone w cztery ultradźwiękowe czujniki cofania zamontowane w tylnym zderzaku. Aktywacja systemu następuje automatycznie z chwilą włączenia wstecznego biegu. Wykrywa on przeszkody znajdujące się z tyłu samochodu, sygnalizując kierowcy ich obecność za pomocą sygnałów dźwiękowych, coraz szybciej następujących po sobie w miarę zbliżania się do przeszkody i przechodzących w dźwięk ciągły, gdy odległość zmniejszy się do kilku centymetrów. Dla większego bezpieczeństwa, piesi również są informowani specjalnym sygnałem ostrzegawczym o cofaniu się samochodu;

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

• Dodatkowym ułatwieniem przy wykonywaniu manewrów jest dostępna kamera cofania z funkcją „overlays”. Jest zamontowana obok trzeciego światła stopu i przekazuje automatycznie - z chwilą włączenia wstecznego biegu - obraz strefy za samochodem na dotykowy ekran radioodtwarzacza. Umożliwia precyzyjne kierowanie pojazdem dzięki widocznym na ekranie liniom, zmieniającym kolor zależnie od odległości przeszkody od tylnego zderzaka. Kamera cofania może być sprzężona z systemem wspomagania parkowania tyłem;

• Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440. Dostosowuje ono stopień wspomagania w zależności od prędkości samochodu. Przy dużych prędkościach układ kierowniczy jest, dla większego bezpieczeństwa, twardszy, a przy małych prędkościach bardziej miękki, aby ułatwić manewrowanie.

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Gama dostępnych silników w nowym Peugeocie Boxerze

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5:

2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym  250 Nm przy 1750 obr/min. Ten 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik ma żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy. Według producenta odznacza się dobrą dynamiką i niewielkim zużyciem paliwa;

2.2 l HDi FAP 130 i 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr/min oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr/min. W porównaniu do wersji o mocy 110 KM, wyróżniają się one odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków.  Te dwa silniki mogą być wyposażone w technologię Stop&Start;

3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i momencie obrotowym sięgającym 400 Nm przy 1400 obr/min. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDI 115

Cechy użytkowe nowego Peugeota Boxera

Nowy Peugeot Boxer ma 6,36 m długości, czyli jest krótszy od pojazdów konkurencji.

Dysponuje również jedną z największych rozpiętości dopuszczalnej masy całkowitej, od 2,8 do 4 ton, z 6 różnymi wersjami:
• Gama standardowa: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) /333 (3,3 tony) / 335 (3,5 tony),
• Gama wzmocniona: 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony),
Gama ta zapewnia większą ładowność niż pojazdy z tylnym napędem, niekorzystnym ze względu na masę wału napędowego.

Nowy Boxer wyróżnia się również:
• rekordową szerokością użyteczną, wynoszącą od 1,42 do 1,87 m między nadkolami;
• nisko umieszczonym progiem załadunku, od 403 do 602 mm;
• kątem otwarcia tylnych drzwi wynoszącemu 96°, który można zwiększyć do 180° dzięki możliwości odpięcia ogranicznika, a w opcji nawet do 270°;
• jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi.

Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Ponadto w opcji dostępna jest nowa oferta stałych lub demontowalnych haków holowniczych ze stałą lub zdejmowaną główką, w odpowiedzi na potrzeby przedstawicieli rzemiosła i firm z branży budowlanej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Nowy Peugeot Boxer - liczne wersje nadwozia

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach  (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.

Nowy PEUGEOT Boxer jest również dostępny w szeregu innych wersji, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm:
– z przedłużoną, 7-miejscową kabiną, produkowaną wspólnie z firmą Durisotti;
– platforma z pojedynczą, 3-miejscową lub podwójną, 7-miejscową kabiną;
– wywrotki
– pojazdy pod zabudowę, takie jak podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy z kabiną,

Nowa, przedłużona kabina ma zmieniony kształt szyb, zapewniający większe bezpieczeństwo, wyższy komfort dla pasażerów oraz możliwość zamontowania szyb otwieranych w wersjach L2H2 i L3H2.

Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych)

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - reflektory z lampami LED
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - deska rozdzielcza
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - wyświetlacz z kamerą cofania
Peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA