| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > BMW M3/M4 - kolejna porcja informacji

BMW M3/M4 - kolejna porcja informacji

Nowe BMW M3 i M4 napędzane będą silnikami V6 wyposażonymi w turbodoładowanie. Jakie inne jeszcze zmiany zaszły w nowych modelach serii M?

M3 sedan, M4 coupe

BMW zaprezentowało oficjalnie dwóch najnowszych przedstawicieli serii M czyli modele M3 i M4. Auta różnią się przede wszystkim nadwoziem. M3 to czterodrzwiowy sedan, natomiast M4 to samochód coupe. Nowe nazewnictwo wprowadza pewien zamęt, ale ma na celu pokazać, że pojazdy nieco różnią się od siebie.

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

V6 Turbo zamiast V8

Sercem każdego modelu BMW z serii M jest silnik. Producent chwali się, że w porównaniu do poprzedniego M3 nowe auta są lżejsze o ok. 80 kg. Masa M4 ma wynosić co najmniej 1497 kg. Trzeba jednak zauważyć i pamiętać o tym, że poprzednio auta napędzała kultowa, wolnossąca jednostka 4.0 V8 o mocy 420 KM i przepięknym dźwięku. Nowy silnik 3.0 R6 zapewne będzie brzmiał znacznie mniej rasowo niż poprzednik, ale za sprawą turbodoładowania powinien legitymować się mocą 431 KM (o 11 KM większą niż jej poprzednik) oraz momentem obrotowym sięgającym 550 Nm (40% wzrost!). W rezultacie poprawie ulegnie przyspieszenie M3/M4 – od 0 do 100 km/h auta będą rozpędzać się w czasie 4,1 s (z opcjonalną7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów).

Zobacz też: Nowe BMW i3: przestronne, szybkie i ekonomiczne!

Wyczynowy układ chłodzenia

Aby zachować wysoką trwałość BMW M3/M4 także w trakcie jazdy na torze auta zostały zmodyfikowane. Pojawiły się układy chłodzenia o wydajności wyczynowej. Choć brakuje nadal dokładniejszych informacji na ten temat to można się spodziewać wydajnej chłodnicy oleju silnika i skrzyni biegów, wydajnych intercoolerów i odpowiednio dostosowanej aerodynamiki pojazdu, regulującej m.in. obieg powietrza wokół tarcz hamulcowych.

Zobacz też: Nowe BMW serii 2: opis modelu

M3 i M4  szlifowane przez kierowców DTM

Aby walczyć o prym w klasie, w trakcie projektowania nowego modelu serii M BMW korzystało z wiedzy i doświadczenia dwóch kierowców serii DTM - Bruno Spenglerem i Timo Glockiem. Odbywali oni testowe i badawcze jazdy po Północnej Pętli, by dopracować układy jezdne.

Czas pokaże czy gruntowne zmiany jakie zaszły w nowym modelu M3/M4 okażą się na tyle dobre aby mogły uzyskać miano najlepszych samochodów w swoich klasach.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Ręczkowska

Specjalista w zakresie księgowości, kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »