REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Nissan X-Trail

NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

W lipcu 2014 roku ma ruszyć produkcja nowego Nissana X-Trail. Oto garść informacji na temat najnowszej konstrukcji japońskiego producenta aut.

Nissan X-Trail: nadwozie

Charakterystyczne elementy Nissana X-TRail, takie jak tylne światła w kształcie bumerangu, specjalny profil reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz charakterystyczny kształt słupka D to mocne punkty japońskiego SUV-a. Diodowe światła przednie - zarówno mijania, jak i drogowe - stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wersji. Nowe 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich sprawiają, że nowy X-Trail wygląda jeszcze bardziej imponująco. Nowy X-Trail ma taką samą długość jak poprzednik, natomiast zwiększono w nim rozstaw osi oraz poszerzono i nieco podwyższono nadwozie.

REKLAMA

Nissan X-Trail: wnętrze

We wnętrzu dostępne są trzy kolory elementów wykończenia - chromowane, metaliczne i czarne (Piano Black). Wśród opcji znaleźć można tapicerkę z wyrafinowanej, eleganckiej tkaniny oraz skórzaną z przeszyciami w kontrastowym kolorze. Siedzenia w przestronnym wnętrzu mają układ niczym w teatrze. Opcjonalnie można dokupić dwa dodatkowe fotele, tak aby nowym Nissanem X-Trail mogło podróżować nawet siedem osób.

Zobacz też: Audi Q3 w wersji RS!

Praktyczne rozwiązania obejmują tylne drzwi boczne otwierane pod kątem prawie 80 stopni - to o wiele szerzej niż w przypadku innych modeli - tak aby zapewnić łatwość dostępu, a także montażu i demontażu fotelika dziecięcego. Zwiększono komfort siedzeń kanapy tylnej dzięki większej ilości miejsca na nogi uzyskanej za sprawą wydłużenia rozstawu osi. Nowe fotele przednie mają ponadto specjalnie wyprofilowane oparcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tylna kanapa jest składana i przesuwana, a opcjonalny trzeci rząd można złożyć, aby powiększyć przestrzeń bagażową.Tą ostatnią można podzielić na strefę górną i dolną prostym ruchem ręki. Przegroda umieszczona na najwyższym poziomie ma nośność 10 kg, a na niższym - 75 kg. Możliwość podziału przestrzeni bagażowej pozwala na przewożenie wózka dziecięcego i dużych przedmiotów w dolnej części, pozostawiając miejsce na mniejsze i lżejsze bagaże na górze.

Zobacz też: Fiat Panda 4x4 Antartica

Pomiędzy siedzeniami umieszczono duży praktyczny schowek z wbudowaną tacką. Jest on na tyle obszerny, że można zmieścić w nim iPad lub 10-calowy tablet, a na dostępnej tacce zmieści się smartfon, który można podłączyć do gniazdka znajdującego się wewnątrz schowka.

Nissan X-Trail: układ przeniesienia napędu

REKLAMA

Zgodnie z najlepszymi standardami w swojej klasie, ustanowionymi przez poprzednią generację tego modelu, nowy Nissan X-Trail wyposażony jest w zaawansowany elektroniczny system napędu ALL MODE 4x4i. Sterowany przy użyciu okrągłego przełącznika na konsoli środkowej, system ten umożliwia wybór trybu z napędem na jedną oś, trybu automatycznego (Auto) lub trybu blokady (Lock) ze stałym napędem 4x4.

W „domyślnym" trybie Auto system stale monitoruje otwarcie przepustnicy, prędkość obrotową silnika oraz moment obrotowy, tak aby przewidzieć ewentualny poślizg kół i rozłożyć moment obrotowy odpowiednio na przednią i tylną oś w zależności od potrzeb, przy prędkościach do 80 km/h.

Powyżej tej prędkości system reaguje na poślizg kół, w razie potrzeby dołączając napęd na tylną oś w celu przywrócenia przyczepności. W trudnych warunkach atmosferycznych i przy niskich prędkościach można ustawić tryb Lock, uzyskując tym samym stały napęd na cztery koła. Do wyboru jest także wersja z napęd na jedną oś.

Nissan X-Trail: ograniczenie masy pojazdu i poprawa aerodynamiki

Aby móc je zrealizować ambitne cele dotyczące ograniczenia emisji CO2 do atmosfery, obniżono masę niektórych elementów, pomimo że nowy Nissan X-Trail ma większą powierzchnię czołową niż jego poprzednik. Przykładowo klapa tylna jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego, co pozwoliło zaoszczędzić aż 7 kg.

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

Dużo uwagi poświęcono właściwościom aerodynamicznym pojazdu. Zadbano o kształt lusterek bocznych, zastosowano duże osłony podwozia, a nawet spojler, który zakrywa końcówkę układu wydechowego. Z tyłu pojazdu zastosowano również panel, który zapobiega występowaniu „zjawiska spadochronu" polegającego na tym, że powietrze zostaje uwięzione w konstrukcji tylnego zderzaka i wypełnia go, powodując wzrost oporów powietrza.

Nissan X-Trail: silniki

Na chwilę obecną Nissan nie podał jakie dokładnie jednostki napędowe zostaną użyte w nowym X-Trailu. W silnikach zmniejszono tarcie, które pochłaniało dużą część mocy, uzyskując tym samym doskonałe osiągi charakterystyczne dla silników o wyższej pojemności, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa, spotykanym zwykle w niewielkich jednostkach.

Zobacz też: Skoda Yeti po faceliftingu

Źródło: materiały prasowe Nissan

NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA