| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi Q3 w wersji RS!

Audi Q3 w wersji RS!

Po raz pierwszy w historii marki Audi model z serii Q będzie oferowany w sportowej wersji RS. Do tej pory jedyny szybkim SUVem z Ingolstadt było Audi SQ5 z silnikiem Diesla.

Audi Q3 RS: nadwozie

Audi RS Q3 wyróżniają na drodze m.in. potężne koła oraz duży spojler RS na tylnym brzegu dachu. Obudowa lusterek zewnętrznych seryjnie ma kolor matowego aluminium. Na życzenie może przybrać kolor lakieru pojazdu. Obramowania drzwi i wnęk kół polakierowane są zawsze na taki kolor, jaki ma cały pojazd. Relingi są również matowo aluminiowe lub – opcjonalnie –polakierowane na czarno.

Zobacz też: Audi A3 Cabriolet - czwarta wersja nadwoziowa

Audi Q3 RS: silnik

Nowe Audi RS Q3 będzie napędzane docenionym już przez środowisko dziennikarskie pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI, stosowanym m.in. w modelu Audi TT-RS. Jednostka nagrodzona nagradzana już czterokrotnie przez jury konkursu  „International Engine of the Year“ dysponuje mocą 310 KM w zakresie 5200 – 6700 obr./min i momentem obrotowym wynoszącym 420 Nm dostępnym od 1500-5200 obr./min. Umieszczona jest poprzecznie w komorze silnikowej. Jej masa wynosi 183 kg dzięki czemu udało się uzyskać niezły rozkład mas pomiędzy osiami – 58% na przedniej i 42% na tylnej. Maksymalne ciśnienie doładowania turbosprężarki dochodzi do 1 Bara, a kółko kompresujące powietrze ma średnicę 64 mm.

Audi Q3 RS: skrzynia biegów i osiągi

Wraz z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia DSG wyposażona w indywidualną chłodnicę, w której ostanie przełożenie zostało wyraźnie wydłużone. W rezultacie auto przyspiesza 0-100 km/h w 5,2 sekundy a jego maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h. Zużycie palia wg testów NEDC, tylko 8,8 litra/100 km (206 g CO2 na km).

Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!

Audi Q3 RS: układ wydechowy i hamulcowy

Aby poprawić dźwięk silnika układ wydechowy został wyposażony w sterowane elektronicznie klapy różnicujące. Napęd na cztery koła przekazywany jest poprzez sprzęgło wielopłytkowe.

Układ hamulcowy, podobnie jak w modelu RS5 wyposażono w tarcze typu Wave oraz ośmiotłoczkowe zaciski. Tylne mają średnicę 310 mm, a przednie 365 mm. Mają one zapewnić odpowiednio dużą siłę hamowania, aby bezpiecznie zatrzymać pojazd ważący 1655 kg.

Źródło: wykorzystano materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »