REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Panda 4x4 Antartica

Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Fiat zaprezentował Pandę 4x4 w wersji Antartica. Czym różni się ona od klasycznej odmiany z napędem wszystkich kół?

Ponad 400.000 sprzedanych samochodów trzech kolejnych generacji i szereg cieszących się wielkim powodzeniem serii specjalnych: od momentu premiery w roku 1983 do dnia dzisiejszego, Panda 4x4 stanowi wciąż unikalną koncepcję pojazdu, wyróżniającego się na tle konkurencji. Frankfurcki debiut Pandy 4x4 Antartica to hołd z okazji 30 rocznicy jej narodzin: Seria limitowana bazująca na wersji modelowej 4x4 Rock - pojazdu bijącego wszelkie rekordy sprzedaży poprzednich generacji i posiadający 15-procentowy udział na swoim rynku w Europie.

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 Antartica: zmiany zewnętrzne

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia - kombinacja bieli z czarnym dachem - oraz szereg innych elementów, dzięki którym ten poręczny „city-car 4x4" zyskuje na osobowości: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne" szyby tylne typu „Privacy", pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym.

Zobacz też: Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Fiat Panda 4x4 Antartica: wnętrze

We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, a gwarancją tak cenionego, praktycznego komfortu przedziału pasażerskiego jest niezmiennie 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda 4x4 Antartica: silniki TwinAir i MultiJet II

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4x4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II - oba wyposażone w system oszczędnościowy paliwa Start&Stop.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Fiat Panda 4x4 Antartica: systemy wspomagające układ napędowy

W sposób oczywisty, Panda 4x4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4x4, która w roku ubiegłym otrzymała prestiżowy tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Top Gear. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego „torque-on-demand", który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko. Seryjne wyposażenie Pandy 4x4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy). wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich.
Komfort i dynamikę jazdy, niezbędną dla dalszych, trudniejszych podróży zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach Mac Pherson i tylnych w układzie belki skrętnej - w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu „jedynki". W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność off-road i ruszanie na wzniesieniach.

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

Fiat Panda 4x4 Antartica: opony błotno-śniegowe

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4x4 Antartica - jako jedyny samochód w swej kategorii - wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu - lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie. Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20 procent, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji. Zgodnie ze znanym hasłem „Po prostu więcej" kierowca Pandy 4x4 Antartica nie musi już więcej myśleć o zmianie ogumienia na sezon letni i zimowy.

Zobacz też: Nowy Fiat 500L

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA