| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Audi S1 to model, który zapisał się na kartach historii motoryzacji ogromnymi literami. Po dziś dzień trwa legenda jego niezwykłego napędu quattro, który pozwolił mu sięgnąć najwyższych nagród w rajdach samochodowych. Dziś Audi prezentuje nowe Audi S1. Czy poza nazwą oba te modele łączy coś szczególnego ?

Legenda Audi S1

Jeszcze w latach osiemdziesiątych Audi S1 wypracowało sobie legendarną renomę. Było wtedy samochodem, dzięki któremu marka Audi bezapelacyjnie dominowała
w rajdowych mistrzostwach świata. Teraz nazwa powraca. Audi S1 i S1 Sportback to nowe, sportowe auta z kompaktowej serii A1, a jednocześnie uzupełnienie palety modeli Audi typu S.

Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu

Nowe Audi S1

„Audi S1 posiada zalety samochodu sportowego, świetne osiągi, bezpośrednie reakcje i stały napęd na cztery koła quattro, który niezależnie od sytuacji drogowej przenosi pełną moc napędu bezpośrednio na jezdnię“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Napęd quattro ma wielu zwolenników, a teraz dzięki zastosowaniu go w tym segmencie pojazdów, ich grono
z pewnością się powiększy.“ – dodaje prof. dr Hackenberg.

Nowe Audi S1: silnik 2.0 TFSI

Jednostka napędowa tego małego kompaktowego auta to wysokiej mocy czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI. Wyposażony w turbosprężarkę, generuje 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 370 Nm. Ta dwulitrowa jednostka rozpędza Audi S1 i S1 Sportback od 0 do 100 km/h w odpowiednio 5,8 lub 5,9 sekundy. Jego maksymalna prędkość to 250 km/h. Motor TFSI o sportowym, głębokim brzmieniu spala, również odpowiednio, zaledwie 7 lub 7,1 l paliwa na 100 km (162 lub 166 g CO2 na km).

Zobacz też: Nowe BMW serii 4 Gran Coupe

Nowe Audi S1: quattro ale Haldex

Jak każdy model Audi typu S, także S1 i S1 Sportback posiadają stały napęd na cztery koła quattro. Sercem napędu quattro jest wielopłytkowe sprzęgło umieszczone przy tylnej osi. Jego własne, odpowiednio wyregulowane sterowanie komputerowe, oddziałuje bardzo dynamicznie na układ jezdny. Elektroniczna blokada sprzęgła z udoskonalonym, selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, to jedna
z funkcji systemu stabilizacji toru jazdy ESC. System posiada dwustopniową możliwość dezaktywacji i uzupełnia pracę sprzęgła wielopłytkowego, dodatkowo delikatnie przyhamowując koła będące po wewnętrznej stronie zakrętu. Współpraca obu systemów sprawia, że pojazd jest wyjątkowo zwrotny, stabilny i reaguje z niezwykłą precyzją.

Nowe Audi S1: podwozie

Podwozie oraz elektromechaniczny układ kierowniczy obu kompaktowych sportowych aut pieczołowicie przeprojektowano. Zmodyfikowane łożyska przegubów przedniego zawieszenia zwiększają spontaniczną reakcję podczas skrętu. Z tyłu pojazdu, konstrukcję czterowahaczową zastąpiono osią z wahaczami zespolonymi, typową dla modeli A1. Jest ona sportowa i sztywna. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, oferując do wyboru kilka opcji, pozwala na regulowanie sposobu pracy silnika, automatycznej klimatyzacji i seryjnie montowanych adaptacyjnych amortyzatorów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »