| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Volkswagen Twin Up! zużywa 1,1 l paliwa na 100 km

Volkswagen Twin Up! zużywa 1,1 l paliwa na 100 km

Volkswagen zaprezentował na targach Tokio Motor Show swoje najnowsze auto hybrydowe. Koncepcyjny pojazd oparty na VW Up! zużywać ma przeciętnie 1,1 l paliwa na 100 km.

Koncepcyjny twin up! – miejskie auto z hybrydą plug-in

Największy europejski producent samochodów konsekwentnie rozszerza paletę modeli z alternatywnymi napędami. Podczas najważniejszych azjatyckich targów motoryzacyjnych w Tokio Volkswagen prezentuje studyjny model twin up! – pierwszą hybrydową wersję popularnego miejskiego modelu up!. Części systemu napędowego – silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG – są takie same, jak w najoszczędniejszym samochodzie świata, w XL1.

Zobacz też: Kia Soul EV już w 2014 r.

VW Twin Up! : układ napędowy

Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowego TDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy. Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem, umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów. Studyjny model zużywa w znormalizowanym cyklu mieszanym NEFZ tylko 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km. Z napędem czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50 kilometrów i nie wymaga od kierowcy żadnych kompromisów. Przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h. Moment obrotowy twin up! jest bardzo wysoki jak na mały samochód – wynosi 215 Nm. Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.

Prezentowany w Tokio model studyjny pokryty jest specjalnym, mieniącym się lakierem Sparkling White z domieszką błękitnych „wiórków szklanych”. Także wnętrze, w którym dominuje kolor Ceramic, jest jasne i przyjazne.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Biernacki

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »