| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi zaprezentowało dokładne dane techniczne swojego nowego sportowego modelu S3 Limousine. Mocny silnik to nie jedyny atuty auta z Ingolstadt.

Audi S3 Limousine: silnik

Sercem Audi S3 Limousine jest jednostka napędowa 2.0 TFSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Poprzednia jej wersja, pięć razy z rzędu zyskała w swojej klasie międzynarodowy tytuł dla najlepszego silnika „International Engine of the Year“, a parametry nowej jednostki 2.0 TFSI są jeszcze lepsze. Maksymalna moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w zakresie pomiędzy 5500 a 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800 do 5500 obr./min.

Współpracujący z automatyczną przekładnią S tronic silnik sprawia, że Audi S3 Limousine od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, czterodrzwiowa limuzyna wyposażona w skrzynię S tronic, na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje jedynie 6,9 l benzyny, emitując przy tym 159 g dwutlenku węgla na kilometr.

Zobacz też: Audi A3 Limousine - nowy cennik 2014

2.0 TFSI to fascynujący silnik sportowy. Jego dźwięk jest teraz jeszcze głębszy i lepiej słyszalny. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select montowany seryjnie w Audi S3 Limousine pracuje w trybie dynamic, to po naciśnięciu pedału przyśpieszenia, silnik reaguje jeszcze bardziej bezpośrednio. Krótkie dodawanie gazu wspiera natomiast zmianę biegów w opcjonalnej przekładni S tronic. Przy wyższych obrotach i większym obciążeniu jednostki, otwierają się klapy wzmacniające dźwięk w układzie wydechowym. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę mechaniczną pracy silnika.

Stosunek przekroju cylindra do suwu tłoków (82,5 x 92,8 mm) daje pojemność skokową 1984 cm3. Wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody z nowymi łożyskami przenoszą moc na wał korbowy. Głowicę silnika wykonano z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego. To konstrukcyjna nowość, w porównaniu z modelem 1.8 TFSI. Nowy materiał łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.

Audi S3 Limousine: turbosprężarka i intercoole

Turbosprężarka jeszcze bardziej zwiększa moc silnika. Wytwarza do 1,2 bara względnego ciśnienia ładowania i wytrzymuje temperaturę do 1000 stopni Celsjusza. Efektywny intercooler znacznie obniża temperaturę sprężonego powietrza i zwiększa w ten sposób jego ilość potrzebną do spalania. Elektryczny nastawnik zaworu upustowego wastegate pracuje bardzo szybko i precyzyjnie. W zakresie obciążeń częściowych obniża ciśnienie ładowania, co zmniejsza straty towarzyszące wymianie mieszanki paliwowo-powietrznej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mosiej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »