| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi zaprezentowało dokładne dane techniczne swojego nowego sportowego modelu S3 Limousine. Mocny silnik to nie jedyny atuty auta z Ingolstadt.

Audi S3 Limousine: układ kierowniczy

Progresywne wspomaganie kierownicy w nowym Audi S3 Limousine współpracuje ściśle z różnymi systemami wsparcia kierowcy, w tym z będącą elementem seryjnego wyposażenia funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy, z montowanym opcjonalnie aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist oraz z asystentem parkowania.

Audi S3 Limousine: koła i układ hamulcowy

Seryjnie, nowe Audi S3 Limousine wyposażone jest w koła o rozmiarze 8 J x 18 w charakterystycznej dla modeli S stylistyce. Felgi mają pięć równoległych ramion. Dzięki specjalnej technice tłoczenia, są one bardzo lekkie. Obręcz felgi jest formowana przez walcowanie pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze. Technologia ta sprawia, że materiał z którego je wykonano staje się jeszcze twardszy, choć ścianki felg są cieńsze. Jeśli pojazd posiada elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, to można zamontować w nim także koła 19-calowe. Opony standardowo mają rozmiar 225/40 R18.

Zobacz też: Nowe BMW serii 2: opis modelu

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm są stosunkowo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe (opcjonalnie także czerwone) zdobi emblemat S3. Najnowsza wersja elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC jest sportowa, a zarazem bardzo delikatnie pracująca.

Audi S3 Limousine: tryby jazdy

Seryjne wyposażenie Audi S3 Limousine obejmuje także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który kontroluje pracę pedału gazu, wspomagania układu kierowniczego i dostępnej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic. Za pomocą przycisku, kierowca sam określa czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. W trybie individual prowadzący samochód ma możliwość indywidualnego określania sposobu ich pracy.

Audi S3 Limousine: Audi magnetic ride

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na pracę opcjonalnie dostępnego elektromagnetycznego układu kontroli zawieszania Audi magnetic ride. W tłokach amortyzatorów cyrkuluje tu syntetyczny olej, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. Kiedy w cewce pojawi się napięcie, powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek – ustawiają się one poprzecznie do kierunku cyrkulacji oleju, hamując jego przepływ przez kanały tłoków.

Sterownik systemu nieprzerwanie analizuje stan drogi oraz styl jazdy kierowcy i w ciągu kilku milisekund na nowo dopasowuje siłę amortyzacji. Kierowca może wybrać jeden z trzech programów pracy układu. W trybie pracy „auto”, Audi S3 Limousine porusza się w sposób bardzo wyrównany, a w trybie „comfort” – w sposób stosunkowo miękki. W trybie „dynamic” zachowuje się sportowo i sprężyście. Odpowiednio zdefiniowane usztywnienie kół sprawia, że zachowanie pojazdu w zakręcie jest bardziej neutralne, a jego reakcja jeszcze bardziej precyzyjna.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »