| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi zaprezentowało dokładne dane techniczne swojego nowego sportowego modelu S3 Limousine. Mocny silnik to nie jedyny atuty auta z Ingolstadt.

Audi S3 Limousine: układ kierowniczy

Progresywne wspomaganie kierownicy w nowym Audi S3 Limousine współpracuje ściśle z różnymi systemami wsparcia kierowcy, w tym z będącą elementem seryjnego wyposażenia funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy, z montowanym opcjonalnie aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist oraz z asystentem parkowania.

Audi S3 Limousine: koła i układ hamulcowy

Seryjnie, nowe Audi S3 Limousine wyposażone jest w koła o rozmiarze 8 J x 18 w charakterystycznej dla modeli S stylistyce. Felgi mają pięć równoległych ramion. Dzięki specjalnej technice tłoczenia, są one bardzo lekkie. Obręcz felgi jest formowana przez walcowanie pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze. Technologia ta sprawia, że materiał z którego je wykonano staje się jeszcze twardszy, choć ścianki felg są cieńsze. Jeśli pojazd posiada elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, to można zamontować w nim także koła 19-calowe. Opony standardowo mają rozmiar 225/40 R18.

Zobacz też: Nowe BMW serii 2: opis modelu

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm są stosunkowo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe (opcjonalnie także czerwone) zdobi emblemat S3. Najnowsza wersja elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC jest sportowa, a zarazem bardzo delikatnie pracująca.

Audi S3 Limousine: tryby jazdy

Seryjne wyposażenie Audi S3 Limousine obejmuje także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który kontroluje pracę pedału gazu, wspomagania układu kierowniczego i dostępnej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic. Za pomocą przycisku, kierowca sam określa czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. W trybie individual prowadzący samochód ma możliwość indywidualnego określania sposobu ich pracy.

Audi S3 Limousine: Audi magnetic ride

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na pracę opcjonalnie dostępnego elektromagnetycznego układu kontroli zawieszania Audi magnetic ride. W tłokach amortyzatorów cyrkuluje tu syntetyczny olej, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. Kiedy w cewce pojawi się napięcie, powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek – ustawiają się one poprzecznie do kierunku cyrkulacji oleju, hamując jego przepływ przez kanały tłoków.

Sterownik systemu nieprzerwanie analizuje stan drogi oraz styl jazdy kierowcy i w ciągu kilku milisekund na nowo dopasowuje siłę amortyzacji. Kierowca może wybrać jeden z trzech programów pracy układu. W trybie pracy „auto”, Audi S3 Limousine porusza się w sposób bardzo wyrównany, a w trybie „comfort” – w sposób stosunkowo miękki. W trybie „dynamic” zachowuje się sportowo i sprężyście. Odpowiednio zdefiniowane usztywnienie kół sprawia, że zachowanie pojazdu w zakręcie jest bardziej neutralne, a jego reakcja jeszcze bardziej precyzyjna.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »