| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi zaprezentowało dokładne dane techniczne swojego nowego sportowego modelu S3 Limousine. Mocny silnik to nie jedyny atuty auta z Ingolstadt.

Audi S3 Limousine: launch control

Przy dynamicznym starcie, dzięki funkcji Launch Control (dostępna tylko w połączeniu ze skrzynią S tronic) moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Kolejna cecha dwusprzęgłowej skrzyni to funkcja wolnego biegu, która pozwala oszczędzać paliwo. Wolny bieg uaktywnia się, gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu.

Zobacz też: Audi RS Q3 trafił do polskich salonów

Audi S3 Limousine: napęd quattro

Seryjnie montowany stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że Audi S3 Limousine charakteryzuje się wyjątkową trakcją i stabilnością. Jego serce to zaprojektowane na nowo hydrauliczne sprzęgło płytkowe z elektroniczną blokadą. W celu lepszego podziału ciężaru, zamontowano je przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Kompaktowe i stosunkowo lekkie sprzęgło odpowiednio rozdziela moment obrotowy. Większą część kieruje na oś przednią. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wówczas moment kierowany jest stopniowo na oś tylną.

Audi S3 Limousine: rozkład mas i zawieszenie

Podwozie doskonale harmonizuje z mocnym napędem. Audi S3 Limousine spontanicznie i precyzyjnie reaguje na skręt kół i z dużą stabilnością, nawet przy znacznej prędkości pokonuje rożnego rodzaju zakręty, wymagając przy tym od kierowcy nieznacznych tylko ruchów kierownicą.

Decydującym czynnikiem jest tu wyważony podział obciążeń między osią przednią i tylną, w stosunku 59 do 41 procent. To efekt pozycji montażowej silnika. Zamontowano go w pochyleniu większym o dwanaście stopni do tyłu niż dotychczas. Dodatkowo, przednie zawieszenie przesunięto ku przodowi pojazdu. Oba rozwiązania zaczerpnięto z modułowego systemu efektywności. Rama pomocnicza silnika i tuleje wychylne przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna natomiast, to konstrukcja czterowahaczowa.

Audi S3 Limousine: obniżone o 25 mm

Sportowe podwozie S obniża karoserię modelu S3 Limousine o 25 mm, w porównaniu z Audi A3 Limousine. Dzięki seryjnemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego, pojazd jest jeszcze zwinniejszy. Przekładnia zębata układu wspomagania jest tak ułożona, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy i jest coraz bardziej bezpośrednie wraz z jej skręcaniem. Cecha ta jest bardzo pomocna przy parkowaniu i podczas jazdy miejskiej. Kierowca wkłada mniej wysiłku w manewrowanie. Podczas szybkiej i sportowej jazdy prowadzenie jest bardzo precyzyjne. Moc wspomagania zmienia się w zależności od prędkości, co pomaga kierowcy niezależnie od warunków drogowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kutyma

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »