| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi S3 Limousine: opis modelu

Audi zaprezentowało dokładne dane techniczne swojego nowego sportowego modelu S3 Limousine. Mocny silnik to nie jedyny atuty auta z Ingolstadt.

Audi S3 Limousine: launch control

Przy dynamicznym starcie, dzięki funkcji Launch Control (dostępna tylko w połączeniu ze skrzynią S tronic) moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Kolejna cecha dwusprzęgłowej skrzyni to funkcja wolnego biegu, która pozwala oszczędzać paliwo. Wolny bieg uaktywnia się, gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu.

Zobacz też: Audi RS Q3 trafił do polskich salonów

Audi S3 Limousine: napęd quattro

Seryjnie montowany stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że Audi S3 Limousine charakteryzuje się wyjątkową trakcją i stabilnością. Jego serce to zaprojektowane na nowo hydrauliczne sprzęgło płytkowe z elektroniczną blokadą. W celu lepszego podziału ciężaru, zamontowano je przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Kompaktowe i stosunkowo lekkie sprzęgło odpowiednio rozdziela moment obrotowy. Większą część kieruje na oś przednią. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wówczas moment kierowany jest stopniowo na oś tylną.

Audi S3 Limousine: rozkład mas i zawieszenie

Podwozie doskonale harmonizuje z mocnym napędem. Audi S3 Limousine spontanicznie i precyzyjnie reaguje na skręt kół i z dużą stabilnością, nawet przy znacznej prędkości pokonuje rożnego rodzaju zakręty, wymagając przy tym od kierowcy nieznacznych tylko ruchów kierownicą.

Decydującym czynnikiem jest tu wyważony podział obciążeń między osią przednią i tylną, w stosunku 59 do 41 procent. To efekt pozycji montażowej silnika. Zamontowano go w pochyleniu większym o dwanaście stopni do tyłu niż dotychczas. Dodatkowo, przednie zawieszenie przesunięto ku przodowi pojazdu. Oba rozwiązania zaczerpnięto z modułowego systemu efektywności. Rama pomocnicza silnika i tuleje wychylne przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna natomiast, to konstrukcja czterowahaczowa.

Audi S3 Limousine: obniżone o 25 mm

Sportowe podwozie S obniża karoserię modelu S3 Limousine o 25 mm, w porównaniu z Audi A3 Limousine. Dzięki seryjnemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego, pojazd jest jeszcze zwinniejszy. Przekładnia zębata układu wspomagania jest tak ułożona, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy i jest coraz bardziej bezpośrednie wraz z jej skręcaniem. Cecha ta jest bardzo pomocna przy parkowaniu i podczas jazdy miejskiej. Kierowca wkłada mniej wysiłku w manewrowanie. Podczas szybkiej i sportowej jazdy prowadzenie jest bardzo precyzyjne. Moc wspomagania zmienia się w zależności od prędkości, co pomaga kierowcy niezależnie od warunków drogowych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Kadrowo – Płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »