| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Silnik 1.2 TCe 115 dostępny w Renault Kangoo

Silnik 1.2 TCe 115 dostępny w Renault Kangoo

Oprócz zmian w wyglądzie nowego Renault Kangoo, modernizacja tego modelu objęła także wprowadzenie do jego oferty nowych silników. Oprócz diesla 1.5 dCi 110 do oferty trafił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 TCE 115. Czym charakteryzuje się nowy motor?

Renault Kangoo 1.2 TCe 115

W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km* (112 g CO2/km*). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.

Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km* i emisji CO2 na poziomie 140 g/km* w cyklu mieszanym.

Zobacz też: Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: opis silnika

Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa
w segmencie.

Renault Kangoo 1.2 TCe 115: koszt

Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km w jeździe mieszanej* głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu
i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22%** paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.

Zobacz też: Nowy silnik PSA 1.0 EB PureTech - 3 cylindry i turbo

Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.

  • Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim
  • 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm3)
  • System Stop & Start
  • Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management)
  • Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej
  • Blok silnika wykonany z aluminium
  • Bezobsługowy łańcuch rozrządu
  • Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)

Źródło: materiały prasowe Renault

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Godyń

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »