| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe silnik Volvo Drive-e

Nowe silnik Volvo Drive-e

Volvo, wzorem min. BMW wprowadza do swej gamy czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Mają one zastąpić większe, 5- i 6-cylindrowe jednostki napędowe.

Debiut silników Drive-E na salonie samochodowych we Frankfurcie

O ile pokazane na targach IAA Volvo Concept Coupe nie będzie produkowane, o tyle jego silnik jeszcze w tym roku trafi do klientów.  Otworzy on nową rodzinę czterocylindrowych silników Drive-E o pojemności 2.0. Początkowo będzie dostępny Diesel o mocy 181 KM i jednostki benzynowe: 245 i 306 KM. Wraz z nimi debiutuje nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach łączona tylko z jednostkami Drive-E. Nowe auta będą lżejsze, oszczędniejsze i dynamiczniejsze.

Zobacz też: Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Idea silników Volvo Drive-E

Wszystkie silniki Drive-E zostały od podstaw skonstruowane wyłącznie przez inżynierów Volvo i mają być produkowane w szwedzkiej fabryce w Skovde. W ciągu kilkunastu miesięcy wszystkie silniki 5-cio i 6-cio cylindrowe zostaną zastąpione przez nowoczesne dwulitrowe jednostki o czterech cylindrach. Rodzina Drive-E zastąpi aż 8 różnych gam silników, które są obecnie stosowane. Idea jest bardzo prosta: wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność, będą się jednak różniły mocą. Diesle będą miały docelowo moc od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM. Wersje benzynowe będą dostępne jako hybrydy.

Kiedy nowe silniki Drive-E będą w salonach?

Już od grudnia br. dostępne będą silniki D4 181 KM, T5 245 KM i T6 306 KM. Dwie pierwsze jednostki będą oferowane w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70. Nowy silnik T6 będzie dostępny na razie wyłącznie w trzech modelach serii 60. Wszystkie nowe silniki będą początkowo stosowane w autach z napędem na przednią oś. Dotychczas stosowane silniki pozostaną w ofercie w wersjach czteronapędowych.

Zobacz też: 9-stopniowa skrzynia biegów u Mercedesa!

Drive-E ekologia i osiągi

Nowe silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i emitują znacznie mniej CO2 niż starsze jednostki. Zużywają też mniej paliwa. Jest to zasługa nie tylko nowych skrzyń biegów i mniejszej pojemności, ale także ich starannie dobranej charakterystyce. W ich projektowanie została włączona firma Polestar, która coraz ściślej współpracuje z Volvo Car Group. Konstruktorzy postawili sobie za cel wyraźne poprawienie osiągów aut. Najlepiej widać to na przykładzie jednostki D4 w Volvo S60. Obecnie najmocniejszym Dieslem przewidzianym dla tego modelu jest D5 – 215 KM. Z tą jednostką S60 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sek. Dla porównania S60 z nowym silnikiem D4 181 KM osiąga setkę w czasie o 0,3 sek. krótszym. Lepsze osiągi idą przy tym w parze z niższym zużyciem paliwa, niższymi stawkami ubezpieczeniowymi i niższą masą. (D5 ma pojemność 2400 cm3). Nowa jednostka T6 (2.0 R4) jest lżejsza o ok. 90 kg od starszego silnika T6 (3.0 R6). Nowy Diesel D4 (2.0, R4) jest lżejszy o ok. 30 kg w porównaniu do starszej jednostki D4 (2.0 R5).

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

silnik Drive-E Volvo
silnik Drive-E Volvo

silnik Drive-E Volvo
silnik Drive-E Volvo

silnik Drive-E Volvo
silnik Drive-E Volvo

silnik Drive-E Volvo
silnik Drive-E Volvo

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystian Marczak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »