| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe silnik Volvo Drive-e

Nowe silnik Volvo Drive-e

Volvo, wzorem min. BMW wprowadza do swej gamy czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Mają one zastąpić większe, 5- i 6-cylindrowe jednostki napędowe.

Debiut silników Drive-E na salonie samochodowych we Frankfurcie

O ile pokazane na targach IAA Volvo Concept Coupe nie będzie produkowane, o tyle jego silnik jeszcze w tym roku trafi do klientów.  Otworzy on nową rodzinę czterocylindrowych silników Drive-E o pojemności 2.0. Początkowo będzie dostępny Diesel o mocy 181 KM i jednostki benzynowe: 245 i 306 KM. Wraz z nimi debiutuje nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach łączona tylko z jednostkami Drive-E. Nowe auta będą lżejsze, oszczędniejsze i dynamiczniejsze.

Zobacz też: Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Idea silników Volvo Drive-E

Wszystkie silniki Drive-E zostały od podstaw skonstruowane wyłącznie przez inżynierów Volvo i mają być produkowane w szwedzkiej fabryce w Skovde. W ciągu kilkunastu miesięcy wszystkie silniki 5-cio i 6-cio cylindrowe zostaną zastąpione przez nowoczesne dwulitrowe jednostki o czterech cylindrach. Rodzina Drive-E zastąpi aż 8 różnych gam silników, które są obecnie stosowane. Idea jest bardzo prosta: wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność, będą się jednak różniły mocą. Diesle będą miały docelowo moc od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM. Wersje benzynowe będą dostępne jako hybrydy.

Kiedy nowe silniki Drive-E będą w salonach?

Już od grudnia br. dostępne będą silniki D4 181 KM, T5 245 KM i T6 306 KM. Dwie pierwsze jednostki będą oferowane w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70. Nowy silnik T6 będzie dostępny na razie wyłącznie w trzech modelach serii 60. Wszystkie nowe silniki będą początkowo stosowane w autach z napędem na przednią oś. Dotychczas stosowane silniki pozostaną w ofercie w wersjach czteronapędowych.

Zobacz też: 9-stopniowa skrzynia biegów u Mercedesa!

Drive-E ekologia i osiągi

Nowe silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i emitują znacznie mniej CO2 niż starsze jednostki. Zużywają też mniej paliwa. Jest to zasługa nie tylko nowych skrzyń biegów i mniejszej pojemności, ale także ich starannie dobranej charakterystyce. W ich projektowanie została włączona firma Polestar, która coraz ściślej współpracuje z Volvo Car Group. Konstruktorzy postawili sobie za cel wyraźne poprawienie osiągów aut. Najlepiej widać to na przykładzie jednostki D4 w Volvo S60. Obecnie najmocniejszym Dieslem przewidzianym dla tego modelu jest D5 – 215 KM. Z tą jednostką S60 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sek. Dla porównania S60 z nowym silnikiem D4 181 KM osiąga setkę w czasie o 0,3 sek. krótszym. Lepsze osiągi idą przy tym w parze z niższym zużyciem paliwa, niższymi stawkami ubezpieczeniowymi i niższą masą. (D5 ma pojemność 2400 cm3). Nowa jednostka T6 (2.0 R4) jest lżejsza o ok. 90 kg od starszego silnika T6 (3.0 R6). Nowy Diesel D4 (2.0, R4) jest lżejszy o ok. 30 kg w porównaniu do starszej jednostki D4 (2.0 R5).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bierła

Ekspert Aferry.pl, specjalista ds. marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »