| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Niedługo na rynku zadebiutuje nowy model BMW z logiem M na klapie bagażnika. BMW M4 zamyka pewien rozdział w historii firmy. Czy nowe nazewnictwo i rodzaje silników nie staną na przeszkodzie BMW w powtórzeniu sukcesów poprzedników M4-ki?

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową jak i funkcjonalną. W nowym Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza. Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

BMW M4 - tył auta

Muskularny tył nowego BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie. Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka, takich jak ścięte powierzchnie.  Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta. Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka. Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.

Firma BMW M GmbH

Firma BMW M GmbH jest spółką całkowicie zależną od firmy BMW AG. Poprzez produkty i usługi oferowane przez pięć obszarów działalności BMW M Automobiles (pojazdy BMW M), BMW M Performance Automobiles (pojazdy o wysokich osiągach BMW M), BMW Individual, M Sport Packages and Options (Pakiety sportowe i wyposażenie opcjonalne serii M), BMW Group Driving Experience (Doświadczenie za kierownicą BMW Group) oraz pojazdy zabezpieczające, ratunkowe oraz do celów specjalnych firma BMW M GmbH kieruje swoją ofertę dla klientów o szczególnie wysokich zapotrzebowaniach odnośnie osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności swoich samochodów. Firma z siedzibą w Monachium została ufundowana w roku 1972 pod nazwą BMW Motorsport GmbH. Od tego momentu litera M uzyskała międzynarodowe znaczenie jako synonim sukcesu w sportach motorowych oraz fascynacji samochodami sportowymi o wysokich osiągach do codziennego użytku na drogach publicznych. Firma BMW M GmbH posiada status działającego niezależnie producenta samochodów. W roku 2012 sprzedaż firmy BMW M GmbH na światowych rynkach wyniosła nieznacznie poniżej 27 000 pojazdów.

Źródło: materiały prasowe BMW

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Mojecki Kancelaria Radcy Prawnego

Kompleksowa pomoc prawna dla przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK