| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Niedługo na rynku zadebiutuje nowy model BMW z logiem M na klapie bagażnika. BMW M4 zamyka pewien rozdział w historii firmy. Czy nowe nazewnictwo i rodzaje silników nie staną na przeszkodzie BMW w powtórzeniu sukcesów poprzedników M4-ki?

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową jak i funkcjonalną. W nowym Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza. Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

BMW M4 - tył auta

Muskularny tył nowego BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie. Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka, takich jak ścięte powierzchnie.  Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta. Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka. Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.

Firma BMW M GmbH

Firma BMW M GmbH jest spółką całkowicie zależną od firmy BMW AG. Poprzez produkty i usługi oferowane przez pięć obszarów działalności BMW M Automobiles (pojazdy BMW M), BMW M Performance Automobiles (pojazdy o wysokich osiągach BMW M), BMW Individual, M Sport Packages and Options (Pakiety sportowe i wyposażenie opcjonalne serii M), BMW Group Driving Experience (Doświadczenie za kierownicą BMW Group) oraz pojazdy zabezpieczające, ratunkowe oraz do celów specjalnych firma BMW M GmbH kieruje swoją ofertę dla klientów o szczególnie wysokich zapotrzebowaniach odnośnie osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności swoich samochodów. Firma z siedzibą w Monachium została ufundowana w roku 1972 pod nazwą BMW Motorsport GmbH. Od tego momentu litera M uzyskała międzynarodowe znaczenie jako synonim sukcesu w sportach motorowych oraz fascynacji samochodami sportowymi o wysokich osiągach do codziennego użytku na drogach publicznych. Firma BMW M GmbH posiada status działającego niezależnie producenta samochodów. W roku 2012 sprzedaż firmy BMW M GmbH na światowych rynkach wyniosła nieznacznie poniżej 27 000 pojazdów.

Źródło: materiały prasowe BMW

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Kossakiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »