REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Lifting Opla Insigni OPC objął także zmiany w jego zawieszeniu. Dzięki temu, auto ma zyskać nie tylko na wyglądzie, ale i na prowadzeniu.

Opel Insignia po liftingu

Rüsselsheim. Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm Insignia OPC wyróżnia się szczytowymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Ten pojazd w z napędem na cztery koła zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września) w nowej, odświeżonej odsłonie ze zmodyfikowanym podwoziem.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda Civic Tourer – pierwsze spojrzenie

Insignia OPC olśniewa niespotykanym dotychczas blaskiem” — mówi Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportów motorowych w firmie Opel. „Ze szczególną dbałością o detale nasi inżynierowie przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning, co znajduje odbicie przede wszystkim w stylistyce i jeszcze lepszych osiągach. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej wielkości”.

Nowy Opel Insignia OPC: zmiany w wyglądzie zewnętrznym

Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Zmieniona stylistyka z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc pojazdu i przywodzi na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Opel Insignia OPC: poprawione zawieszenie

Przyciągające uwagę nadwozie wyposażono w najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Udoskonalono też podwozie, szczególnie tylną oś (podobnie jak w innych modelach Opla Insignia), w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze.

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

Nowy Opel Insignia OPC: osiągi

REKLAMA

Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Insignia OPC z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu.

Kolejną zaletą modelu Insignia OPC jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Nowy Opel Insignia OPC: sportowe akcenty wnętrza

W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Fotele sportowe Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola — to elementy klasy premium. Poza podstawowymi informacjami kierowca ma stały dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu. A wszystko to na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu.

Nowa sportowa kierownica (opcjonalnie dostępna w wersji podgrzewanej) w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC reflektor
Opel
Opel Insignia OPC deska rozdzielcza
Opel
Opel Insignia OPC panel centralny
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA