| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy olej do pojazdów ciężarowych

Nowy olej do pojazdów ciężarowych

Rimula R4 X - najnowszy olej silnikowy przeznaczony do silników Diesla samochodów ciężarowych oraz autobusów rozszerzył gamę olejów silnikowych Shell.

Rimula R4 X - nowy olej dla ciężarówek i autobusów

Nowy olej z rodziny Shell Rimula według producenta zapewnia właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR), jak również systemy SCR. Jest to olej mineralny nowej generacji, którego głównym zadaniem jest ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych. Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników. Shell Rimula R4 X przeznaczony jest do silników diesla montowanych w samochodach ciężarowych i autobusach.

Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników, takich jak Caterpillar, Cummins, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, DAF, Volvo i wielu innych, sprawia, że Shell Rimula R4 X jest odpowiednim olejem dla różnych typów silników.

Zobacz też: Jak rozpoznać auto po taksówce?

Rimula R4 X - ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Zobacz też: Test Volkswagen Beetle 1.4 TSI/160 KM

Rimula R4 X - ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i eksploatacyjne , w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »