| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy olej do pojazdów ciężarowych

Nowy olej do pojazdów ciężarowych

Rimula R4 X - najnowszy olej silnikowy przeznaczony do silników Diesla samochodów ciężarowych oraz autobusów rozszerzył gamę olejów silnikowych Shell.

Rimula R4 X - nowy olej dla ciężarówek i autobusów

Nowy olej z rodziny Shell Rimula według producenta zapewnia właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR), jak również systemy SCR. Jest to olej mineralny nowej generacji, którego głównym zadaniem jest ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych. Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników. Shell Rimula R4 X przeznaczony jest do silników diesla montowanych w samochodach ciężarowych i autobusach.

Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników, takich jak Caterpillar, Cummins, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, DAF, Volvo i wielu innych, sprawia, że Shell Rimula R4 X jest odpowiednim olejem dla różnych typów silników.

Zobacz też: Jak rozpoznać auto po taksówce?

Rimula R4 X - ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Zobacz też: Test Volkswagen Beetle 1.4 TSI/160 KM

Rimula R4 X - ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i eksploatacyjne , w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK